וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה הראשונה בעולם שתבנה בהדפסה תלת ממדית

18.6.2018 / 10:20

אחרי אוכל, בגדים ורהיטים הגיע תורם של המבנים. הדפסה תלת ממדית של בטון תייצר במהלך 2019 שכונת בתים באיינדהובן שבהולנד

שכונה בהדפסת תלת ממד בהולנד. הדמיה,
חמישה מבני בטון יוקמו בהמשך השנה כחלק מפרויקט שזכה לשם הדו-משמעי "Milestone"/הדמיה

פרויקט חדשני שהושק לאחרונה בהולנד שואף לשנות את פניה של תעשיית הבניין. מתחם המגורים הראשון בעולם שיורכב כולו ממבנים שיודפסו במדפסת תלת מימד עומד לקום בעיר איינדהובן שבדרום המדינה, והוא עשוי לרמוז על מה שטומן בחובו העתיד בתחום הקמת מבני מגורים.

חמישה מבני בטון יוקמו בהמשך השנה כחלק מפרויקט שזכה לשם הדו-משמעי "Milestone". מדובר בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת איינדבוהן לטכנולוגיה ומספר יזמים פרטיים בתחומי האדריכלות והנדל"ן, שתפקידם יהיה לוודא שהמבנים החדשניים יהיו ראויים למגורים ולאחר מכן - לאכלס אותם בדיירים. "מדובר בפרויקט הדיור המסחרי הראשון בעולם המבוסס על הדפסת בטון תלת-ממדית", נמסר בהודעת האוניברסיטה לעיתונות. "כל הבתים יאוכלסו, והם יעמדו בכל דרישות הנוחות המודרניות".

שכונה בהדפסת תלת ממד בהולנד. הדמיה,
הבית הראשון בפרויקט יהיה יחידת מגורים צמודת קרקע בגודל של 92 מ"ר/הדמיה

מה שמנחה את מתכנני הפרויקט הוא בראש ובראשונה יעילות של תהליך הבנייה ושל המבנים עצמם. "להדפסת בטון תלת ממדית יש פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק בענף הבנייה", אמר דובר אוניברסיטת איינדהובן. "מלבד היכולת לבנות כל צורה כמעט, היא גם מאפשרת לאדריכלים לתכנן מבני בטון עדינים במיוחד. אפשרות חדשה נוספת היא להדפיס כל מיני סוגים, תכונות וצבעים של בטון - הכל במוצר אחד". צוות המתכננים אמר כי האופי המדויק של הדפסת תלת-מימד מביא לחסכון כספי כיוון שפחות חומרי בניין מבוזבזים במהלך תהליך הבנייה. בנוסף, הוא מאפשר התאמה אישית טובה יותר של המבנה, ותוצאה מדויקת במיוחד.

הבית הראשון בפרויקט יהיה יחידת מגורים צמודת קרקע בגודל של 92 מ"ר, עם קירות בעובי של חמישה ס"מ. מובילי הפרויקט מתכננים להקים במקום מבנים של עד שלוש קומות, חלקם יהיו מלווים במרפסות. ההדפסות הראשונות ייערכו בתחומי האוניברסיטה וישונעו למתחם בשטח, אולם בהמשך מקווים אנשי הפרויקט לבצע את הדפסות הבניינים בשטח עצמו. תמונות ההדמיה של הפרויקט מציגות מבנים מסוגננים עם פינות מעוגלות וקווים נקיים, בצורות מקוריות ומגוונות.

טכנולוגיית הדפסת בטון תלת מימדית אמנם קיימת זה זמן מה ואף הוקמו באמצעותה מבנים שונים, אולם עד כה היה מדובר במבנים לצרכי מחקר או ניסוי, ולא כאלה שמיועדים למגורים של ממש. הולנד מסתמנת, אם כך, כחלוצה בתחום הדפסות קונסטרוקציות הבניין בתלת מימד: בעיירה גמרט שבצפון המדינה כבר הוצב לפני כמה חודשים גשר לרוכבי אופניים שנבנה כולו באמצעות הטכנולוגיה הזו ותוכנן על ידי אותו צוות, והוא הגשר הראשון בעולם מסוגו.

השלב הראשון של פרויקט "Milestone" מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2019, אז כבר יאוכלס המתחם בתושבים הראשונים של קהילת דיירי מבני הדפסת הבטון הזעירים. המחירים אם תהיתם - טרם נקבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully