וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם גמישים? דירה קטנה ומתקפלת בניו יורק

28.8.2018 / 15:36

אם לא אכפת לכם לקפל ולהזיז רהיטים כמה פעמים ביום, אולי זו הדרך בה תוכלו לאפשר לעצמכם דירה באחת השכונות הנחשקות בניו יורק. מיטה שנבלעת בתוך הקיר, ספה שיכולה לגדול ולהשתנות ושולחן קפה שסביבו יכולים לשבת עשרה סועדים. 33 מ"ר שהם עולם ומלואו

דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
אפילו ארוחת חג משפחתית אפשר לארח כאן/יח"צ

ככל שהערים הגדולות הופכות צפופות יותר ויותר ומחירי הדיור למ"ר הולכים ומאמירים, הופך המונח "מיקרו בתים" מתיאור של טרנד אדריכלי בלבד, למונח המתאר סגנון חיים עירוני שצובר לו פופולאריות. כמעט עשור עבר מאז שינוי תקנות שטחי המינימום לדירות בניו יורק, ואותו שינוי היה הצעד שסימן את תחילתו של עידן חדש, שמביא עמו צורת מגורים עירונית קומפקטית בהישג יד בתפוח הגדול.

אבל המונח "מיקרו בית" אינו מתאר סתם כל דירה קטנה. הוא מתייחס לדירה שהושקעה בעיצוב שלה מחשבה מרובה, לטובת ניצול מקסימלי של החלל כולו: מהחלוקה הפנימית, דרך אפשרויות האכסון ועד לריהוט מודולרי חכם. חברת "LifeEdited" המתמקדת בפתרונות מגורים במינימום שטח וחפצים, ביקשה להראות כיצד עיצוב פנים נכון יכול להוציא את המרב מחללי דיור קטנים. אחד הפרויקטים אותם היא מציגה כעת היא דירה קטנטנה שממוקמת בשכונת סוהו בניו יורק, אותה עיצב גרהם היל, מייסד אתר הקיימות "Tree Hugger" המפורסם.

דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
השולחן המודולרי יודע להשתנות בהתאם לצרכים המשתנים/יח"צ

חלל המגורים של הדירה מכיל שני אזורים (ללא הפרדה בניהם) שצוידו בריהוט הניתן להתאמה אישית על פי הצורך, ומאפשר ארגון מחדש שלהם עבור פונקציות שונות כמו אוכל, אירוח, שינה ועבודה. על פי היל, לאחר השיפוץ ועיצוב הפנים, שטח הדירה נעמד בכ-33 מ"ר, אך היא "פונקציונלית כמו דירה גדולה פי שניים".

בחלל הגדול יותר, "הסלון", כריות בלוקים מודולריות שניתן להזיז בקלות משמשות כמקומות ישיבה, אותם ניתן למקם בצורות שונות. הן ניתנות לסידור בצורת ר' כך שיהוו מערכת ישיבה מול הטלוויזיה, או לסידור מסביב לשולחן על מנת ליצור פינת אוכל. סביב השולחן ניתן לארח עד עשרה סועדים. כשהוא לא בשימוש, מוחבא השולחן, ואילו בעת הצורך בשולחן גדול יותר, הוא יודע להתארך באמצעות חלק נסתר. אפילו קיימת אופציה להגבהה שלו.

עוד באותו נושא

גם ב-32 מ"ר אפשר לייצר שפע של מקומות אחסון

לכתבה המלאה
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מצב "סלון" - ספה, שולחן קפה נמוך וטלויזיה/יח"צ

אחרי שהאורחים עוזבים, יכול אותו חלל להפוך לחדר שינה. ארונות אחסון שהוטמעו לאורך אחד הקירות כמעט ולא מורגשים בגלל צבעם הלבן, אך בתוכם מסתתרת מיטה הזוגית, שנשלפת החוצה אל מרכז החדר. לאחר שהמיטה מוצבת במקומה, משני צדיה נפתחים מתוך הארונות מדפי-צד, וחושפים את גוון העץ הכהה שלהם, שמתכתב עם רצפת הפרקט.

תכונות דומות של מודולריות וגמישות כלולים גם בחלל הסמוך, הקטן יותר. גם לו שני שימושים שונים בהתאם לצורך - שולחן עבודה ארוך נפתח מטה מהקיר על מנת כדי ליצור פינת משרד ביתי, או לחילופין משמש כדלפק של בר המשקאות המאוחסנים בארונות מעליו.

דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
המיטה שמוחבאת בתוך הקיר נשלפת החוצה/יח"צ

אמנם בדירה מתוכנן רק אזור שינה אחד, אך את המושבים של הסלון אפשר להעביר אל החלל הקטן וליצור בו מיטה נוספת לאורחים. כדי לשמור על רצף בין שני החללים, לא הותקנה ביניהם דלת, אבל מחיצה דמוית אקורדיון מעוקל יכולה להיסגר ביניהם ולהציע פרטיות בעת הצורך.

שימוש בחומרים ממוחזרים וחסכון באנרגיה קיבלו דגש מיוחד בתכנון הדירה, כשלחיפוי הקירות באזור המטבח נבחרה אבן אפורה מסוג ליטוברדה, ואילו עבור החיסכון באנרגיה הותקנו נורות חסכוניות ומאווררי תקרה חסכוניים בחשמל. כמו כן, קירות החלל הגדול יותר חופו בלוחות אפרפרים שמלבד האלמנט העיצובי שלהם, הם משמשים גם לספיגת רעשים לשיפור האקוסטיקה בדירה.

דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
לקבלת פרטיות אפשר להפריד בין שני החללים בעזרת דלת אקורדיון/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
פינת עבודה בחלל הקטן/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
וככה זה נראה בפעולה/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מעבר לפונקציונלית הגבוהה של הדירה, בולט בה גם העיצוב המושקע/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
החלל הקטן יכול להפוך לחדר אורחים בשעת הצורך/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
המטבח הקטן מצויד בכל הדרוש/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
איזור חדר הרחצה מחופה במוזאיקה עגולה/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מבט על במצב "ארבעה דיירים"/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מבט על במצב "שינה זוגי"/יח"צ
דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מבט על במצב "אירוח"/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully