וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפסולות מגורים מיניאטורות שמסחררות את עולם העיצוב

21.2.2018 / 10:29

יחידות דיור מיניאטוריות, עצמיות ומעוצבות מצליחות אט אט להתברג כאחד הטרנדים הבולטים בעולם. הן נישאות על גלי המודעות לחיים ברי-קיימא ועל רקע מצוקות דיור בערי העולם כשהשחקנית החדשה מגיעה מסלובקיה

אתר רשמי

2017 הייתה השנה בה טרנד הבתים הקטנטנים, או "מיקרו-בתים", הגיע לשיאו. בין אם מדובר בסביבות מגורים על גלגלים או נייחים, בעיר או בחיק הטבע, כאשר המיקרו בתים נישאים על גלי המודעות לחיים ברי-קיימא ועל רקע מצוקות דיור בערי העולם, הפכו יחידות הדיור המינימליות לפתרון - או תחביב - רווח למדי. הקדמה והטכנולוגיה תרמו לטרנד את שלהן והבתים הקטנים מציעים פתרונות דיור מתקדמים יותר מאי פעם, וזאת לצד שלל עיצובי פנים וחוץ, שלא יביישו גם דירות בגדלים סטנדרטיים.

ולמרות שכמספר הבתים הקטנים כך גם מספר הרעיונות העיצוביים, ישנו בית אחד שמצליח לסחרר את עולם העיצוב בימים אלה. מדובר בקפסולה אקולוגית, יחידת דיור מעוצבת, חכמה ועצמאית, המספקת את תצרוכת החשמל שלה בעצמה באמצעות פאנלים סולאריים וטורבינת רוח, בעיצוב המתכתב עם המראה החללי מבחוץ ויוקרתי ככל הניתן מבפנים. החברה הסלובקית המייצרת את הקפסולה האקולוגית הכריזה אמנם על הרעיון כבר לפני שלוש שנים במסגרת פסטיבל "פיונירס", שם היא הציגה את האבטיפוס שמשך תשומת לב מרובה, אבל כעת היא מודיעה שהייצור ההמוני של חמישים היחידות הראשונות הושלם - וכי היחידה הראשונה נמסרה החודש ללקוח הראשון.

לקריאה נוספת:
טרנד שמתחזק: הבתים הצפים כובשים את המים
גרים בדירה קטנה? מצאנו לכם פתרונות מושלמים לעצב אותה
דירת קסם בת 25 מ"ר ברעננה

קפסולת מגורים אקולוגית. אתר רשמי, אתר רשמי
הסלובקית החדשה נוחתת בעיר/אתר רשמי, אתר רשמי

ההתקנה של היחידה הראשונה הייתה לשיחת היום בבירת סלובקיה, ברטיסלבה, אך לא רק אלא גם בכל העוסקים והמתעניינים בתחום. ההשקה לוותה בחגיגה של ממש כאשר הליקופטר שינע את הקפסולה הקטנה ממפעלי החברה ברחבי שמי ברטיסלבה והנחית אותה על גג מבנה במרכז העיר. כמה היא קטנה? רק קצת יותר משישה מטרים רבועים של חלל מגורים מוצעים לדיירי הקפסולה, המאובזרת במיטה זוגית המתקפלת לכורסה, במיני-מטבחון, בחלל אחסון, ארונות ובשולחן - גם הוא מתקפל כמובן. עיצוב הפנים מבוסס על שימוש בעץ בהיר וקווים נקיים ומעוגלים, השומרים על המראה העתידני של היחידה.

במרכז הרעיון של הקפסולה האקולוגית עומד, כאמור, הרעיון האקולוגי. כל יחידה מצוידת בטורבינת רוח שקטה ומתקפלת של 750 וואט, המסוגלת לייצר חשמל 24 שעות ביממה ובפאנלים סולריים מתקדמים של 600 וואט, המלווים בסוללה נטענת של 10 קילוואט. החברה המייצרת מציינת כי הצורה שבה היא תוכננה מסייעת לשמירה מקסימלית על החום ולאיבוד אנרגיה מינימלי, אולם הקפסולה חסכונית לא רק באנרגיה חשמלית אלא אף מגיעה עם מערכת לאיסוף מי גשמים המסננת את המים ואוספת אותם במיכל ייעודי, וכן עם שירותי-קומפוסט.

על פי אתר החברה, מחירה של כל קפסולה אקולוגית מהסדרה הראשונה עומד על כ-80 אלף יורו (כ-345 אלף שקלים) והן ניתנות כעת לרכישה בארצות הברית, במדינות אירופה, ביפן ובאוסטרליה וכולן יסופקו עד לסוף השנה הנוכחית. בחברה מתכננים כבר את ייצור הסדרה השנייה, שתציג לצד שיפורים טכנולוגיים גם מחיר נמוך יותר.

עוד באותו נושא

יחידת המגורים הקטנטנה של האדריכל הישראלי חגי נגר

לכתבה המלאה
קפסולת מגורים אקולוגית. אתר רשמי, אתר רשמי
יחידות במראה של חללית קטנה עם טורבינות רוח/אתר רשמי, אתר רשמי
קפסולת מגורים אקולוגית. אתר רשמי, אתר רשמי
בגג הקפסולהישנם פנלים סולאריים לטובת ייצור חשמל/אתר רשמי, אתר רשמי
קפסולת מגורים אקולוגית. אתר רשמי, אתר רשמי
עיצוב נקי עם מקומות אחסון בתוך היחידה/אתר רשמי, אתר רשמי
קפסולת מגורים אקולוגית. אתר רשמי, אתר רשמי
יחידה עצמאית שיכולה לתפקד בכל מקום בעולם/אתר רשמי, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully