וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל הפורה של ניו יורק ושותפו של טראמפ קוסטס קונדיליס הלך לעולמו

25.8.2018 / 8:26

"האדריכל של ניו יורק" קוסטה קונדיליס, שתרם חלק מהותי לעיצוב קו הרקיע שלה הלך לעולמו בגיל 78. במהלך הקריירה הארוכה שלו עיצב עשרות רבות של גורדי שחקים, שחלקם הפכו איקוניים, והיה לאדריכל המועדף על דונלד טראמפ

קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
I want to be a part of it, New York New York/יח"צ

האדריכל קוסטס קונדיליס, מי שחתום על עשרות רבות של גורדי שחקים בניו יורק ועל עיצוב קו הרקיע של העיר, הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 78.

הפריצה הגדולה שלו הגיעה ב-1984 עם ה-Manhattan Place - בניין דירות בן 40 קומות שתפס את תשומת ליבו של דונלד טראמפ הצעיר, שבאותן שנים היה איל נדל"ן מצליח. הניו יורק פוסט טען שזה היה אחד מגורדי השחקים למגורים הראשונים במנהטן, ואחד הראשונים שהתרכז בעיצוב כבגורם שיכול לקדם יוקרה. את העניין הזה ככל הנראה זיהה גם טראמפ. קונדיליס אמר בעבר שהפגישה שהתרחשה עם טראמפ בעקבות הפרויקט המדובר, שינתה את חיייו לעד - לאחר אותה הפגישה גורלית הוא הפך לאדריכל הבית של הנשיא לעתיד דאז.

קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
ה-Silver Towers נחשבים לאחד הפרויקטים הבולטים של קונדיליס/יח"צ

בין הפרויקטים המפורסמים והבולטים ביותר שלו נמנים מגדל טראמפ ומלון טראמפ. בתוך פרויקטים מוכרים אחרים נמנים ה-Silver Tower וה-River Place, שהציתו את הטרנספורמציה של הווסט סייד של מנהטן.

בעודו מחוזר על ידי השמות הגדולים ביותר בתחום הנדל"ן, הפך קונדיליס לאדריכל שבנה לאורך השנים יותר גורדי שחקים בניו יורק מכל אחד אחר. ליתר דיוק - 86 כאלה, מה שהפך אותו לאחד האדריכלים הפוריים ביותר שניו יורק ידעה אי פעם.

עוד באותו נושא

פיונגיאנג פינת ווס אנדרסון: מבט אל האדריכלות המשוגעת של צפון קוריאה

לכתבה המלאה
קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
מלון טראמפ - הפגישה עם טראמפ שינתה את מהלך חייו של קונדיליס/יח"צ

"הוא תמיד מעצב בניינים אסתטיים, פונקציונאליים וברי בנייה" אמר ב-2007 במאמר של הניו יורק טיימס לארי א. סילברסטיין, המפתח של ה-World Trade Center. "אם אני מתכנן לבנות גורד שחקים למגורים בניו יורק, הדבר הטבעי ביותר הוא להרים את הטלפון ולהתקשר לקוסטס".

לצד ההצלחה המסחרית, הביקורת מצד קולגות ומבקרים לא אחרה להגיע. רבים הגדירו את העיצובים שלו כמסורתיים, שבלוניים וסטנדרטיים, וטענו שהוא מתפשר על הקול האמנותי שלו לטובת סיפוק רצונם של הלקוחות.

קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
בנה גורדי שחקים אסתטיים ופונקציונליים/יח"צ

אך למרות שאולי לא זכה להוקרה אמנותית ושמו מעולם לא נהגה באותה נשימה עם שמות של אדריכלי העל, שטף הלקוחות מהשורה הראשונה של קהילת העסקים שהגיע בעקבות שיתוף הפעולה הצמוד עם טראמפ והמוניטין שבנה לעצמו, אפשר לקונדיליס לעבוד בקצב חסר תקדים. מ-2000 עד 2007 הוא תכנן 65 בניינים, מה שאומר בחישוב מהיר בניין אחד כל שישה שבועות. ועם הצלחה כזו קשה להתווכח. בנושא היצירתיות - החליטו בעצמכם.

המורשת שהשאיר אחריו קונדיליס היא חלק ענק מ-DNA של אחת הערים המפורסמות בעולם, ופורטפוליו העבודות שלו הקיף אותו תמידית בחייו היומיומיים. בראיון מ-2012 אמר קונדילס שכל מה שהוא צריך לעשות כדי לראות את מה שהוא עשה בחייו זה פשוט להסתכל מחוץ לחלון בניו יורק.

קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
המגדל השחור שמתבלט בין כולם - מגדל טראמפ/יח"צ
קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
מהפרוייקטים שהכי מזוהים עם קונדיליס/יח"צ
קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
במהלך הקריירה שלו בנה קונדיליס 86 גורדי שחקים בניו יורק, מה שהפך אותו לאדריכל הכי פורה שאי פעם פעל בה/יח"צ
קוסטס קונדיליס ניו יורק. יח"צ,
המורשת של קונדיליס ניבטת מכל פינה בעיר/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully