וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טעויות נפוצות בניקיון המטבח שלמען בריאותכם אתם חייבים להפסיק לעשות

29.4.2018 / 0:01

הרגלי הניקיון שלכם עלולים להזיק לבריאותכם: צוות מומחים עלה על 5 טעויות נפוצות שאתם עושים בניקיון המטבח ומזהיר להימנע מהן לפני שתעמידו אתכם ואת בני משפחתכם בסיכון בריאותי

כמה קלוריות שורפים בביצוע מטלות ניקיון/סיפור בדקה, וואלה! NEWS

בווידאו - הסיבות בגללן מאוד כדאי לכם לנקות את הבית

האם הרגלי הניקיון שלכם באמת יעילים? צוות מומחים אבחן חמישה הרגלי ניקיון במטבח שלא פועלים לטובתכם. זאת אומרת, אתם רק חושבים שאתם מנקים אזורים אלו ביעילות, אולם למעשה אתם רק תורמים להתפשטות חיידקים המהווים סיכון לכם ולבני משפחתכם. הגיע הזמן ללמוד לעשות את זה נכון. רשמו לעצמכם:

שטיפת כלים. ShutterStock
הטעויות שאתם עושים במטבח/ShutterStock

אל תכניסו את הספוג/סקוץ' למדיח

זה ודאי מפתה להכניס את הספוג/סקוץ' למדיח עם יתר הכלים, אבל יש סיבה טובה להימנע מזה. אז נכון, הספוג/סקוץ' ייצא נקי ונטול חיידקים - אבל זה גם עלול לעשות נזק חסר תקדים למדיח הכלים שלכם. ברוב הספוגים/סקוצ'ים נותר סבון, גם אם אתם שוטפים אותם היטב לפני. מאחר שהמדיח משחרר הרבה מים בזמן פעולתו, הסבון משתחרר גם הוא ועלול ליצור נזילה במדיח. את הספוג אתם יכולים להכניס למיקרו לשתי דקות כשהוא עדיין רטוב וזה ידאג לחסל את החיידקים, אולם אנחנו פשוט ממליצים להחליפם בחדשים באופן קבוע.

שטיפת סיר בכיור. ShutterStock
אל תכניסו את הספוג למדיח. פשוט תדאגו להחליפו מדי פעם/ShutterStock

אל תמהרו לנגב את השיש

ריססתם חומר ניקוי על השיש או הכיריים? המתינו רגע. תנו לחומר דקה או שתיים לשקוע, במיוחד אם מדובר בכתמים קשים, ורק אחר כך עברו עליהם בסמרטוט. ככל שהחומר יישאר זמן רב יותר על האזור המלוכלך, כך תצטרכו פחות לשפשף.

גבר מנקה. ShutterStock
אל תמהרו לנגב/ShutterStock

המגבות לידיים - רק ליידים!

המגבות לייבוש הידיים הפכו להיות שימושיות מאוד בעת ניקיון המטבח. נפל משהו לרצפה? כה פשוט לקחת שניה את המגבת התלויה ולהעביר שם ויש. זו, מן הסתם, טעות. אתם ממלאים אותם בחיידקים עקב השימוש החוזר שלהם לכל מיני סוגים שונים של לכלוך. השתמשו בטישו עבור הלכלוך שנפל לרצפה, בספוג השתמשו עבור השיש ובמגבת השתמשו רק לידיים.

מגבת מטבח. ShutterStock
השתמשו במגבת לידיים - ואם אתם משתמשים בה לכלים, זרקו אותה לכביסה אחר כך/ShutterStock

הקפידו יותר בניקיון המסננת

רובכם טועים לחשוב שהמסננת לא זקוקה לשטיפה רצינית, בטח אם רק סיננתם בה פסטה מוכנה לרגע. אז רק כדאי שתדעו שגם כשאתם מסננים פסטה, היא נדבקת לחריצים ונשארת שם אם אתם לא דואגים לניקיון טוב של המסננת. עליכם לנקות את המסננת וחריציה היטב במים חמים וסבון כדי למנוע הפצת חיידקים וכשאתם מסננים את הפסטה בפעם הבאה - עשו זאת במהירות כדי מלכתחילה למנוע הידבקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטפו היטב את המסננת שלכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תשטפו את קרש החיתוך כמו שאר הכלים שלכם

חומר ניקוי לכלים יעיל בהסרת שרידי מזון מבושל מסירים ומחבתות - אבל פחות יעיל עבור קרש החיתוך שלכם. הוא זקוק למשהו חזק יותר. זה אולי ישמע לכם קצת מוגזם, אבל כדי לוודא שלוח החיתוך שלכם נקי ללא רבב, ספגו אותו באקונומיקה לאחר כל שימוש.

קרש חיתוך ישן ושרוט. ShutterStock
שטפו באקונומיקה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully