וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצף גילוח לראי ולימונדה לפרחים: קבלו טיפים ביזאריים לניקיון שעובדים - וגם כאלה שלא

28.12.2017 / 13:18

נתקלתם בטיפ ניקיון ביזארי ברשת ותהיתם אם זה באמת עובד? צוות חולי ניקיון ניסה על בשרו את הטיפים המוזרים ביותר שרצים ברשת - ומצא מה עובד ומה ממש לא

כך תכינו את הלימונדה הסודית של בבר/צילום: מתן שופן

בסרטון - הבשלנית הטוניסאית פורטונה אוזן חושפת מתכון סודי לתרכיז לימונדה. עכשיו אפשר לנקות

הרשת מלאה בטיפים לשמירה על ניקיון הבית וטיפול בכתמים קשים, אולם חלקם כל כך מוזרים שאנשים פשוט לא מאמינים להם - ובצדק. לדוגמא, אם נמרח קצף גילוח על המראה שלנו - האם זה באמת ימנע צבירת אדים? האם מלח אכן מסיר כתמי סלק? ושקיות תה באמת מנטרלות ריח רע בנעליים? רק אחד מבין שלושת הטיפים באמת עובד - ועל שלושתם המליצו לנו ברשת אנשים שלכאורה ניסו והצליחו.

מומחי הניקיון ממכון משק הבית Good Housekeeping בחרו 11 טיפים ביזאריים לניקיון שמצאו ברשת ובדקו מה עובד ומה לא. הם גילו שמתוכם רק 7 טיפים באמת עובדים והאחרים פשוט יבזבזו את זמנכם ואולי אפילו יגרמו לנזק בלתי הפיך.

אז מה עובד?

1. קצף גילוח על מראה למניעת צבירת אדים

אולי הטיפ המוזר ביותר מבין השלושה כאן למעלה הוא דווקא זה שעובד יופי. רססו קצף גילוח על מטלית נקייה ונגבו את המראה שלכם באמבטיה. בפעם הבאה שתעשו מקלחת חמה, המראה תישאר שקופה ותוכלו להסתכל על עצמכם בברור. למעשה, המראה כן תצבור פס דק של אדים, אבל זה עדיין יאפשר לכם להשתמש בלי להעביר ניגוב. הסבר אפשרי לזה הוא שהדטרגנט שבקצף הגילוח (חומר המשמש לניקוי והמסת שומנים) מונע הצטברות אדי מים על המראה.

2. קערת חומץ מנטרלת ריח סיגריות

מיזגו שתי כפות של חומץ בצלחת והשאירו למשך הלילה בחדר ספוג עשן עם דלת סגורה. החומץ ינטרל את האלקלי שאחראי לריח העישון הכבד.

3. לימונדה באגרטל תאריך את חיי הצמחים שלכם

לאחר שמומחי הניקיון ניסו אספירין, מזון צמחים ומים פשוטים, הם הגיעו למסקנה שהוספת לימונדה הוא הפתרון הטוב ביותר לצמחים שלכם. המשקה עשוי להיות בעל תכונות אנטי בקטריאליות, בעוד הסוכר מזין את הצמח.

4. שפשוף סבון ברוכסן יעזור לו להחליק בקלות

הטריק הפשוט (וזה שנשמע הכי הגיוני עד כה) עובד יופי, אבל לא תספיק לכם פעם אחת כדי לפתור בעיית רוכסן תקוע. תצטרכו ליישם אותו שוב ושוב. הסבון פועל כחומר סיכה, אבל אתם חייבים להיות זהירים שהוא לא יעלה על הבד שלכם.

5. ספריי לשיער מסיר כתמי דיו ממשטחים קשים

אם תרססו ספריי לשיער על כתם דיו הוא יתמוסס ואת החומר תוכלו לספוג בעדינות בעזרת נייר סופג. הטריק עובד גם על הסרת כתמי עטים או יין אדום מכותנה, אבל יש לשטוף את הבד לאחר מכן. זה ככל הנראה האלכוהול שבספריי שממיס את הדיו בקלות.

6. מגהץ מסיר טיפות שעווה מבד

גרדו מהבד את השעווה עם סכין קהה עד כמה שניתן וכסו את האזור עם נייר סופג. הניחו מגהץ חם על הנייר כדי שימיס את השעווה ויאפשר לה להיספג אל הנייר. חשוב לזכור: לעולם אל תתנו למגהץ לגעת ישירות בשעווה. זה יגרום שם לתוהו ובוהו. אחרי שסיימתם לספוג את השעווה - כבסו את הבד.

7. מרכך כביסה לגרביונים מונע חשמל סטטי

כדי למנוע חשמל סטטי בעת לבישת גרביונים, שפכו מעט מרכך כביסה על הידיים שלכם ועברו היטב על הגרביונים מלמעלה למטה וחזרה. מרככי הכביסה מעניקים לבד מטען חיובי שמנטרל את המטען השלישי ומונע היווצרות של חשמל סטטי.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש חשמל באוויר: מרכך כביסה מונע חשמל סטטי/ShutterStock

ומה לא עובד?

1. הסרת כתמי סלק עם מלח

פשוט אל. מלח רק מזיק לכתם ויהפוך אותו לבלתי אפשרי להסרה. במקום זאת, נסו לטפל בכתם מהר ככל האפשר לפני שיתייבש. ספגו את מה שניתן ומהרו לשטוף את המקום עם מים קרים. לאחר מכן כבסו את הבד. כדי להסיר כתמי סלק מהידיים השתמשו במיץ לימון.

2. שקיות תה יבשות מנטרלות ריח נעליים רע

אל תטרחו עם זה. השתמשו בתרסיסים יעילים ולא בטיפ הטיפשי הזה.

3. חומץ על קרש חיתוך ימנע דמעות

איך מפסיקים לבכות כשחותכים בצל? טיפ שרץ ברשת מציע לשפוך חומץ על קרש החיתוך - אבל זה לא עובד. אתם תמיד יכולים לענוד משקפת צלילה שתמנע מהכימיקלים להגיע לעיניים שלכם - אבל זה סתם נראה מוזר. קצת דמעות לא הזיקו לאף אחד.

4. שימוש בקליפת בננה להברקת עור

ניגוב נעלי עור בחלק הפנימי של קליפת הבננה רק ישאיר לכם סימנים שמנוניים על הנעליים. זה פשוט לא עובד. אתם מוזמנים במקום להשתמש בקליפות הבננה לליטוש סכינים ומזלגות. "מלכת הניקיון" לינזי טוענת שזה עובד.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully