וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לניקיון אמיתי: המקומות החבויים בבית שגדל בהם עובש נחשפים

14.11.2017 / 9:23

אתם לא רוצים לדעת איפה בבית גדל לכם עובש - אבל אולי כדאי שתיחשפו לאמת המרה: הוא בכל מקום, ממכונת הכביסה והמקרר למברשת השיניים החשמלית שלכם. הנה כמה מקומות בבית שלא האמנתם שגדל בהם עובש

איכס! זה מה שמסתתר בצעצועי האמבטיה של הילדים שלכם/צילום: ליאור נאור, עריכה: ניתאי דגן ותומר ספירשטיין

בסרטון - העובש שמסתתר בצעצועי האמבטיה של הילדים

חושבים שהבית שלכם נקי באמת? תופתעו לגלות כמה עובש מסתתר לו בבית במקומות ובפריטים שהכי לא חשבתם שיצברו חיידקים ופטריות. אנחנו לא מאשימים אתכם: חלק מהמקומות שמעלים עובש די חבויים ואיכשהו תמיד חומקים לנו מהעין כשאנחנו מגיעים לצחצח את הבית. מוסד Good Housekeeping אסף כמה מקומות לא קונבנציונלים להתפתחות עובש והנה הרשימה המלאה:

צעצועי האמבטיה

בתוך צעצועי האמבטיה של הילדים שלכם מסתתר הרבה מאוד עובש. המים שהצטברו בתוכם הפכו כר גידול פורה לעובש, פטריות ועוד כל מיני דברים לא סימפטיים. העובש אמנם לא מסוכן אבל זה די מגעיל ובמקרים מסוימים שאיפתו עלולה לגרום לתופעות אלרגיות כמו נזלת ושיעול. פרט לעובש, בתוך הצעצועים יכולים להצטבר גם חיידקים צואתיים שעלולים לגרום לזיהומים ומחלות. לכן כדאי להחליף מדי פעם את צעצועי הגומי ולהביא צעצועים שלא אוגרים מים. ניתן גם לאטום את הפתחים באמצעות דבק חם או לנקות את הצעצועים בחומץ או באקונומיקה אחת לשבוע-שבועיים.

גם צעצועים שאינם נמצאים בסביבה רטובה ולחה יכולים לפתח כר גידול פורה לעובש. אם התינוק שלכם מרייר או שופך נוזלים על הצעצוע החמוד שלו, גם בתוכו עלול להיווצר עובש. פרקו את הצעצוע פעם בחודש, שטפו אותו בחומץ וייבשו אותו היטב.

עובש בצעצועי אמבטיה גרסת אתר. קרדיט : צילום: ליאור נאור, עריכה: ניתאי דגן ותומר ספירשטיין, מערכת וואלה!
עובש בצעצועי אמבטיה/מערכת וואלה!, קרדיט : צילום: ליאור נאור, עריכה: ניתאי דגן ותומר ספירשטיין

המקרר

דפנות הגומי הפנימיות של דלתות המקרר צוברות נוזלי מזון ורטיבות לאורך זמן וגם במקרה הזה אנחנו נוטים לפספס אותן בשלבי הניקיון. העבירו ניגוב על האזור מדי פעם כדי למנוע הצטברות עובש ולכלוך.

עובש בדפנות המקרר. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש בדפנות המקרר/צילום מסך, goodhousekeeping.com

מכונת הכביסה והבגדים הרטובים

אטם מכונת הכביסה שלכם היא חממה לעובש. אחרי השימוש, אנחנו לא נוטים להשאיר את דלת המכונה פתוחה והלחות שנשארה לכודה בפנים עושה את שלה. מומלץ לאוורר את המכונה ולייבש את האטם. בנוסף, ואת זה אולי אתם כבר יודעים - אל תשאירו בגדים רטובים בסל הכביסה שלכם. זה NO גדול. קרוליין פורטה, מומחית לניקיון מ- Good Housekeeping המליצה לקחת את הבגדים הרטובים החוצה, להבריש אותם היטב כדי להיפטר מנקבוביות העובש הרופפות ולשטוף אותם במים חמים עם כלור או חומר הלבנה שמותאם לבד.

עובש במכונת הכביסה. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש במכונת הכביסה/צילום מסך, goodhousekeeping.com

מברשת השיניים החשמלית

זה די מגעיל אז מצטערים מראש. השטח שבין ראש מברשת השיניים החשמלית לגוף שלה עשוי להיות הדבר האחרון שהייתם רוצים להכניס לפה שלכם. לאחר שימוש מתמשך, עלול ואף צפוי להתפתח שם עובש. האגודה האמריקאית לרפואת שיניים ממליצה לאחסן מברשות שיניים במקום מאוורר במקום בארון התרופות. כמו כן, הקפידו לשטוף ולנגב אותו על בסיס קבוע.

עובש במברשת השיניים החשמלית. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש במברשת השיניים החשמלית/צילום מסך, goodhousekeeping.com

הניאגרה

מן הסתם, הניאגרה היא ה-מקום לגידול עובש, ובכל זאת מסיבה לא ברורה אנחנו נוטים להתעלם מזה. גם מברשת האסלה שלכם יושבת במתקן שקולט טפטופים אחרי שימוש ומהווה כר גידול פורה לעובש. הפתרון הוא למלא את המתקן בחומר חיטוי ומדי פעם להחליף את המברשת בחדשה.

עובש מצטבר בניאגרה. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש מצטבר בניאגרה/צילום מסך, goodhousekeeping.com

מכונת הקפה ומתלה הכלים

מתלה הכלים הוא מקום מאוד בסיסי לגידול עובש, בעיקר אם אתם לא מייבשים את הצלחות שלכם היטב לפני שאתם תולים אותם בעמדה המיועדת. אולם, רובכם ודאי מקבלים כמובן מאליו את מכונת הקפה שלכם ונטים להעביר עליה "וויש" חיצוני בלבד. אז חברים, פרקו אותה מדי פעם, הברישו את חלקיה היטב בחומץ לבן ושטפו אותם במים רותחים. אל תשכחו להרכיב הכל חזרה רק אחרי שאתם מייבשים את החלקים ביסודיות - אחרת לא עשיתם בזה כלום.

עובש בכלי הקפה. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש בכלי הקפה/צילום מסך, goodhousekeeping.com

שפתון

כמו מברשת השיניים החשמלית, גם השפתון צובר לעיתים עובש ועלול לפגוע בהגיינת הפה שלכם. במקרה שמתפתח עובש בשפתון, אין טעם לשטוף אותו. פשוט החליפו בחדש. טיפ נוסף מאיתנו: הקפידו לפקח אחר כל מוצרי האמבטיה שלכם. כפי שציינו, חדר האמבטיה הוא המקום בבית שהכי מזמין התפתחות עובש.

עובש בשפתון. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש מתפתח בשפתון. פשוט להחליף/צילום מסך, goodhousekeeping.com

ולסיום: המיקרוגל

המקירוגל שלכם מכוסה עובש כתוצאה מחיידקים וסימני אצבעות – אבל גם הפנים שלו נמצא בסיכון. המזון והרטבים שעל הצלחת שלכם עשויים להגיע ולהידבק לפינות המיקרוגל ולהישאר שם לאורך זמן. אם לא תפתחו את המיקרוגל מדי פעם ותעשו בו שימוש - ייתכן שיווצר שם עובש עד הפעם הבאה שתעזו לפתוח אותו.

עובש במיקרוגל. goodhousekeeping.com, צילום מסך
עובש מצבר בחוץ ובפנים/צילום מסך, goodhousekeeping.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully