וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים חושפים: זה הסדר הנכון לשטיפת כלים והטיפים שיצילו לכם את הידיים

5.10.2017 / 9:58

למקרה ששכחתם איך שוטפים כלים בידיים - ובמידה שאי פעם תצטרכו - קבלו טיפים לניקוי יעיל של הכלים וגלו מהו הסדר הנכון לשטיפתם

זה מה שקורה בתוך מדיח כלים בזמן שהוא עובד/Bito

בסרטון – ככה נראה מדיח כלים מפנים

עם השנים למדנו לתת את אמוננו במדיחי הכלים ולגמרי שכחנו שאפשר - ולעיתים אפילו כדאי - לשטוף כלים בעצמנו. מוסד "Good Housekeeping" החליט לרענן את זכרוננו ולהביא לנו כמה טיפים יעילים לשטיפת כלים ידנית - ביניהם חימום ספוג הניקוי במיקרו. אל תסתכלו עלינו ככה - זה עובד.

מומחי ניקיון ממליצים לשים לב לאופן שבו אנו שוטפים את הכלים ולהקפיד על הסדר הנכון לשטיפתם. כלומר, מתחילים בקטן - בכוסות הזכוכית והספלים - ומסיימים בגדול - במחבתות ובתבניות. הם ממליצים גם למלא את הכיור במים רותחים ומעט סבון כלים וללבוש כפפות גומי, כי שטיפת כלים בטמפרטורת מים גבוהה יחסית יעילה יותר נגד חיידקים.

עוד ב"בית ועיצוב":

עוד באותו נושא

הסרטון שחשף מה שקורה בתוך המדיח ולמה אתם טועים בהפעלה שלו

לכתבה המלאה

הם ממליצים להיפטר מראש משאריות המזון שעל הצלחות כדי לא לסתום את הכיור ואם המחבתות או הסירים שלכם מוכתמים במזון שאינו מוסר בקלות, יש להשרות אותם במים רותחים ומעט סבון שיאפשר בהמשך ניקיון קל יותר שלהם. טיפ נוסף הוא לדאוג לניקיון ספוגי הניקוי והסמרטוטים שלכם: יש לבצע שטיפה שלהם באופן קבוע, להחליפם בחדשים מדי פעם ואת הספוגים שאינם עשויים ממתכת מומלץ גם להכניס למיקרו למשך 40 שניות.

המומחים טוענים שאת כל הסירים והמחבתות, למעט אלה שעשויים מנירוסטה, יש לשטוף ביד ולא במדיח ומציעים לגרד את המזון מהסיר או המחבת בעזרת מרית גומי ולנגבם בנייר סופג במידה והם שמנוניים במיוחד. לסיום הם ממליצים לנקות כל כלי בנפרד ולרפד את הכיור בשטיחון גומי כך שתחתית הסירים לא יפגעו בכיור.

וזה סדר הניקיון הנכון

אחרי שרשמתם לעצמכם את כל הטיפים (רשמתם הכל, נכון?) הוסיפו לרשימה את הסדר הנכון, לפי דעת מומחים, לשטיפת כלי המטבח שלכם:

1. כוסות זכוכית.
2. ספלים.
3. יתר הכוסות.
4. צלוחיות.
5. צלחות של תוספות.
6. צלחות הארוחה המרכזית.
7. סכו"ם.
8. כלי הגשה.
9. מחבתות.
10. תבניות.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully