פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      אין לכם זמן לחדר כושר? תתחילו לנקות את הבית

      מחקר חדש חשף כי סוג הפעילות הגופנית לא משנה לבריאותו של האדם, אלא הכמות. המשמעות: לפעילויות ניקיון שגרתיות (או הליכה ברגל) יש את אותו אפקט כשל אימון גופני

      אין לכם זמן לחדר כושר? תתחילו לנקות את הבית

      בסרטון - זו הדרך הישנה לעשות כושר

      מרגישים שאתם לא מספיקים להגיע לחדר הכושר בכמות שהייתם רוצים? הנושא הזה חשוב לכם, אבל זה פשוט בלתי אפשרי להכניס ללוח הזמנים הצפוף שלכם פעילות גופנית קבועה ומסודרת? יש לנו חדשות טובות בשבילכם. מחקר חדש קובע שניקיון וביצוע מטלות ברחבי הבית יכולים לתרום לבריאות שלכם לא פחות מאימון גופני מפרך בחדר הכושר.

      קראתם נכון, לא מדובר פה בבלבול. מסתבר שאלה מאיתנו שנאלצים לבצע באופן קבוע את עבודות הבית (ומי בעצם לא?) יכולים להרגיש טוב מאוד עם עצמנו. פעולות שגרתיות כמו טאטוא הרצפה ושטיפתה שומרות על הבריאות שלנו ומאריכות את תוחלת החיים שלנו.

      אישה מחזיקה במטאטא (ShutterStock)
      לא מגיעים לחדר הכושר? קדימה, לתפוס מטאטא (צילום: ShutterStock)

      המחקר, שהתפרסם במגזין רפואי, חשף שאימון שבועי בן 150 דקות (30 דקות ביום) מוריד את סיכוי האדם למות בגיל מוקדם ב-28 אחוזים, ואת הסיכוי שיפתח מחלות לב ב-20 אחוזים. אבל מי אמר שאימון חייב לכלול ריצה, הרמת משאות כבדים או עבודה מאומצת על שריר התאומים? הצוות שערך את המחקר, מאוניברסיטת מקמאסטר בקנדה, גילה שסוג הפעילות הגופנית לא משנה כלל. פעילויות כמו עבודות ניקיון, גינון או אפילו סתם הליכה ברגל לעבודה, נחשבות באותה מידה.

      המחקר נערך על 17 אלף אנשים ב-17 מדינות שונות, שרמת הפעילות הפיזית ומצב הלב וכלי הדם שלהם היו תחת מעקב בתקופה של שבע שנים. "ללכת לחדר הכושר זה נהדר", אמר מוביל המחקר סקוט ליר, "אבל הזמן שאנחנו יכולים להשקיע בזה מוגבל. אם נוכל ללכת ברגל לעבודה, או למקומות אחרים, זה יכול לעזור".

      אז תזכרו, אתם יכולים לוותר על המנוי לחדר הכושר, אך תצטרכו לפצות על כך בדרכים אחרות. ספרו לנו מה אתם חושבים על המחקר.