וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה ה-11: אגרנות גברית, איך מתמודדים עם זה בבית שלך?

מיכל זילברשטיין

4.4.2018 / 9:20

נשים רבות מעידות על בעלים המתקשים להיפרד מחפצים ישנים. מכירות את זה מהבית? הסטייליסטית מיכל זילברשטיין על התופעה ודרכי התמודדות איתה

אגרנות. ShutterStock
למה מישהו צריך את כל הצעצועים הישנים האלה?/ShutterStock

מה עושים כשהחצי השני שלנו הביא איתו, יחד עם כל סל התכונות הטובות גם סל של דברים או יותר נכון שק או שאולי מדויק יותר להגיד, ארגזים?! לגברים רבים יש תכונה משותפת (בין שלל התכונות האחרות) והיא … אגרנות. הצורך לאסוף, לצבור, לא להיפרד, לא לשחרר, חלילה לא לזרוק כלום- מחולצת סיום מסלול , דרך תחתונים בלויים שיכולים לשמש כסמרטוט נהדר, ועד כיסוי המזרן החדש, כי מי יודע מתי תצבעו את הבית ותצטרכו לכסות את הרצפה. כן כן גברים, בואו נודה על זה, הם טיפוס שמאד נקשר לחפצים שלהם. הם אוגרים ושומרים דברים גדולים וקטנים, נוסטלגיים יותר ופחות, כמו כומתה מהטירונות ועד כיסוי איקאה שאולי יהיה רלוונטי בקמפינג החד שנתי שאתם עושים, מאז שנה שעברה. כמויות של דברים, בליל של חפצים שלא קשורים אחד לשני, אבל שהוא קשור אליהם עד עמקי נשמתו. עד כדי כך שאם רק תעזי להגיד מילה על האפשרות להעביר את זה הלאה שלא לומר להוריד למטה, לספסל השכונתי או לצפרדע העירוני, תזכי במבט מאיים ותסתכני בפרידה שלך, עצמך, ולא של החפץ, חלילה.

לקריאה נוספת:
המכה ה-11: האמא שמתמודדת עם כלבה אהובה ועוללים זוחלים שמתפלשים בפרווה
שלושה ימים בלבד ויש לכם סביבת מגורים מלאה בסטייל לכבוד החג
מנקים מדפים: מבצעים והנחות בחנויות לעיצוב הבית לכבוד פסח

אגרנות. ShutterStock
כך הבית יכול להפוך בקלות למחסן/ShutterStock

מדובר בחפצים שמצטברים ויוצרים עומס, בלגן והבית מתחיל להראות כמו מחסן. אוח, מחסן! איזה קסם של פתרון. למי מאתנו ששפר מזלו ויש לו חדר ייעודי שאמור לאחסן את כל הדברים יקרי הערך האלו. לרוב, במשפחות שבהן ישנה נטייה של אגרנות, מדובר בדבר תורשתי, ולא צריך ללכת רחוק מדי כדי לגלות שגם הדור הקודם מחזיק בכמויות ציוד, שעלול להגיע אליך מתישהו בעתיד למיון ולסידור. ונשאלת השאלה, מה עם דור ההמשך?! האם גם הוא אלה שהיום נחשבים הזאטוטים היקרים שלנו ימשיכו את הדפוס וידרשו ממשפחתם לראות את היצירה המדהימה שהם ציירו בן לפני שלושים שנה?!

אם המצב נשמע לכם מוכר, הנה כמה טיפים:

1. ישן תמורת חדש - על כל פריט חדש שהאיש שלך רוצה להכניס הביתה - פריט אחר יוצא ומפנה את מקומו.

2. 'פרויקטון'- מדי פעם, ניתן להכריז על אזור בבית שבו מתבצע פרויקט קטן שבו מתלבשים ועושים סדר במה שצריך (את עוזרת לו כמובן, כי בכל זאת נשמעתם זה לזו). זה לא אמור לקחת הרבה זמן וגם לא ידרוש ויתור רב על הרבה דברים, כך הפרידה תהיה קלה ופחות כואבת.

3. לסדר זאת מצווה- פני ללב של האיש שלך והבהירי לו שיש אנשים אחרים שיכולים להשתמש בכל הדברים שעומדים פה ללא תכלית ומטרה, הכינו יחד שקית אחת או שתיים והעבירו את הדברים לתרומה.

4. חינוך מגיל צעיר. הבהירו (ביחד) לילדים שלכם שאין צורך לאגור ושהכרחי לרענן ולשחרר דברים שכבר לא משמשים אותנו.

5. אנרגיה מיותרת- האיש שלך מוכרח לדעת שיש ממדים נוספים לכל האגרנות הזאת, כמו למשל שכשדברים סתם שוכבים בארון זה תוקע את האנרגיה בבית. יכול לעבוד לא רק על הרוחניקים שביננו.

6. שחררי. עכשיו תורך להבין שזה מי שהוא ושאת אוהבת אותו על אף, למרות ואולי בזכות כל הדברים שהוא אוגר ושומר בקנאות.

כתבה וחוותה על בשרה: מיכל זילברשטיין בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב והלבשת הבית http://www.mshomestyling.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully