וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירה הראשונה שהוצעה למכירה בביטקוין

26.3.2018 / 13:45

דירת 58 מ"ר באפר איסט סייד בניו יורק השוכנת בקומה החמישית עומדת למכירה בסכום של 103 ביטקוין. היזם שעומד מאחורי הפרויקט הוא באופן מפתיע יהודי שחי ופועל בתפוח הגדול מזה שנים

ShutterStock

בווידאו: מה זה בכלל ביטקוין?

יזם הנדל"ן בן שאול, יהודי ממוצא איראני המתגורר ופועל בניו יורק, יהיה הראשון לבצע בעיר עסקת נדל"ן באמצעות מטבע הביטקוין. שאול הוא נשיא חברת הנדל"ן "מגנום", והחברה מציעה למכירה באמצעות המטבע הקריפטוגרפי שתי דירות יוקרה בשכונת אפר איסט סייד.

הדירה הראשונה בניו יורק שתימכר בביטקוין היא דירת סטודיו בגודל של 58 מ"ר הנמצאת בקומה חמישית, ותג המחיר המקורי שלה עומד על 875 אלף דולר. הדירה השנייה, שלושה חדרים בגודל כולל של כ-92 מ"ר, הוצעה למכירה בחוזה של 1.48 מיליון דולר. על עיצוב הפנים של שתי הדירות הופקדה מעצבת הפנים האוסטרלית פאריס פורניו.

עסקת המכירה בביטקוין תיעשה, לראשונה כאמור, דרך שירות המטבעות הקריפטוגרפיים BitPay איתה התקשרה לצורך העסקות חברת "מגנום". השירות ימיר את הביטקוין לדולרים, ואלה יעברו אל החברה של שאול. ביטקוין ידוע כמטבע בלתי צפוי ובעל תנודתיות גבוהה במיוחד, ונכון לכתיבת שורות אלה הדירה הראשונה תעלה כ-103 ביטקוין, והשנייה תעלה כ-174 ביטקוין.

"זה כמו מטבע, הם מקבלים את הביטקוין ונותנים לנו את הדולרים", אמר סטיוארט מרטון, סגן נשיא מגנום לעיתונות המקומית. "זה לא היה קל, אבל אנחנו עושים את זה", הוסיף שאול, שהקים את מגנום יחד עם הוריו בשנת 1998 וביצע מאז יותר ממאה עסקאות נדל"ן שונות בניו יורק.

בשנה שעברה אמר שאול בראיון ל-CNBC כי הוא מתכוון להשאיר ברשותו כל ביטקוין שיצליח לשים עליו את היד. הריאיון התקיים זמן קצר לפני שהמבט החל את העלייה המטאורית שלו: בינואר הוא היה שווה בערך 1000 דולר, ובסוף השנה שעברה הוא כמעט והגיע ל-20 אלף דולר. בגלל השינויים החדים בשווי המטבע, לפעמים תוך יום אחד, קשה להעריך את שווי השוק שלו. מאז השיתו ממשלות מגבלות על המטבע וערך הביטקוין צנח, והיום הוא שווה 8.5 אלף דולר.

"מטבעות קריפטו הופכים להיות הצעד הגדול ביותר במונחים של שינוי הדרך שבה אנשים עושים עסקאות, בעיקר בנדל"ן", אמר לאחרונה טאריק אלוואדי, מייסד Cryptobnb. "כרגע אנחנו רואים את השיגעון הזה משפיע על כל התעשיה". לאחרונה גם דווח כי יותר ויותר בעלי דירות בניו יורק מביעים הסכמה לקבל תשלומי שכירות בביטקוין, וחברת השכרת חדרי המלונות הגדולה בעולם, אקספדיה, הודיעה כי תתחיל גם היא לקבל תשלום בביטקוין מלקוחות.

לקריאה נוספת:
המעצבות שמתכננות אחוזות הפתיעו עם דירת 32 מ"ר
המעצבת שתעצב לכם בית חלומות מקורי בתנאי שלא תתערבו לה
כשהיתה ילדה עיצבה בתים לבובות - היום היא מעצבת דירות יוקרה

הדירה הראשונה שנמכרה בביטקוין. יחצ,
58 מ"ר בקומה החמישית בלב העניינים/יחצ
הדירה הראשונה שנמכרה בביטקוין. יחצ,
על העיצוב הופקדה מעצבת הפנים האוסטרלית פאריס פורניו./יחצ
הדירה הראשונה שנמכרה בביטקוין. יחצ,
ויש דירה נוספת בפרויקט החולשת על 92 מ"ר/יחצ
הדירה הראשונה שנמכרה בביטקוין. יחצ,
הפרויקט של יזם הנדל"ן בן שאול, יהודי ממוצא איראני המתגורר ופועל בניו יורק/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully