וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחמם את הבית בלי לשלם הון לחברת החשמל

15.11.2017 / 12:40

רבים יעידו שירידת הטמפרטורות בחוץ משפיעה על מצב הרוח שעובר למוד מדוכדך. אז מעבר למרק מהביל וגרביים עבים תוספת של צבעים אדמדמים לבית, שפע של כריות ותאורה נעימה עשויים להרים את האווירה

מזג האוויר הסתווי מאותת שהחורף תכף מגיע באופן רשמי ואיתו גם הקור, הגשמים, והיעדר אור שמש - כל מה שעלול להשפיע על מצב הרוח שלנו לרעה ולהפוך אותנו לעייפים ומדוכדכים. לקראת העונה הקרה, בה גם ככה אנחנו מעדיפים להישאר בבית הרבה יותר, כדאי לשקול שדרוג של הסביבה הביתית לכזו שמסייעת להילחם בדיכאון של החורף. סביבה נעימה משרה תחושה נעימה, והנה כמה טיפים פשוטים שיהפכו את הבית שלכם להרבה יותר חמים כשבחוץ קר.

צבעים
לצבעים יש השפעה מכרעת על התחושות שלנו, ולכן המונח "צבעים חמים" הוא מונח כה יסודי בתחום עיצוב הבית. הסתכלו סביב - האם הצבעים של פנים הבית שלכם משדרים חמימות או קרירות? אבל רגע לפני שאתם נבהלים מצביעה מאסיבית, תנו לנו לספר לכם שלא חייבים לצבוע. הוספה של פריט בצבע חם, אפילו רק בודד, עשויה לעשות שינוי גדול והיא דרך קלה למדי להעלות את תחושת החמימות והאנרגיות של כל חדר וחדר. מומלץ להתמקד בקבוצה קטנה של צבעים חמים ולפזר את הנוכחות של אותם צבעים ברחבי הבית. למקרה שחביבים עליכם גווני ורוד, כתום, אדום או חום, כדאי להישאר ממוקדים ולא לשלב יותר משלושה גוונים של אותו הצבע - אחרת אפקט החמימות מאבד מהשפעתו והתוצאה שנוצרת היא: קרקס.

לקריאה נוספת:
כך צפויה הקטיפה לכבוש את הבית השנה
קרושה מעל המיטה וקרושה לעציצים: הטרנד הסרוג חוזר
כל הטרנדים שאתם חייבים להעיף מהבית

השתקפות
דרך טובה לרומם את מצב הרוח באמצעות עיצוב היא לשלב בסביבה משטחים שמאפשרים השתקפות של אור. לקראת החורף, קחו בחשבון הוספה של מראות ורהיטים עם מוטיבים מתכתיים והצבה בסמוך אליהם מנורות או גופי תאורה.

רהיטים
בית ריק משדר מיד קרירות, ולכן כשהטמפרטורות יורדות כדאי להכניס קצת יותר חפצים הביתה. טיפ זה הוא טריקי – וכדאי מאוד להיזהר כדי להימנע ממראה של מחסן. רהיטים רכים כמו כריות, מערכות ישיבה ושטיחים הם פריטי חובה כדי לגרום לחלל מסוים להרגיש חמים וביתי, ומומלץ לשדרג את הסביבה שלכם בכמה מהם לקראת החורף ולשקול לשדרג את הבית בהתאם. הם לא רק נראים מצוין ואפשר להתאים אינסוף סוגים לאינסוף צרכים של כל בית, הם גם מגיעים בכל תג מחיר ומתאימים לכל סוג של תקציב. החליפו את שטיח האמבטיה לאחד עבה יותר, הוסיפו לכורסה בסלון כרית ענקית נוספת, רפדו חדר עירום בשטיח גדול חדש או הוסיפו כורסה קטנה ונוחה. כל אפשרות שתוסיף לבית שלכם עוד מהמשפחה הזו תגרום לכם להתענג בבית כשבחוץ תשתולל הסערה.

עוד באותו נושא

עתידות: הטרנד הבא הוא קירות ורודים במראה מתוק

לכתבה המלאה

פרחים
גם אם בחוץ השמיים אפורים והעצים נמצאים בתרדמת, אין משמעות הדבר שבתוך הבית לא יכול להיות פורח, שמח ומלבלב. אחד הטרנדים החזקים של השנה בעולם עיצוב הפנים היה הדפסים פרחוניים ואין סיבה שהוא ייעלם לקראת החורף - אלא בדיוק ההיפך. מראות צבעוניים או רעננים של לבלוב על בסיס יומיומי יכולים להשכיח מכם כמעט לחלוטין את הקור שמחכה מחוץ לדלת. ואיך נכון לעשות את זה? איך שנוח לכם. אם יש לכם אפשרות לרכוש על בסיס קבוע פרחים טריים, נסו להקפיד על זה דווקא בעונה המתקרבת ושקלו אפילו לשדרג כמה מהאגרטלים בבית על מנת לתת לעצמכם מוטיבציה. רכישה של עציצי-פנים עם פריחה חורפית יכולה להתאים לאחרים, ויש כאלה שיעדיפו טפט פרחוני או אמנות קייצית.

קירות
את תחושת הניכור שמביא איתו החורף לרחובות כדאי לאזן בתוך הבית עם כיסוי של משטחי הקירות בפריטים אישיים. מצאו קיר ריק וחלק והתלבשו עליו. זה הזמן להדפיס את התמונות האהובות עליכם באינסטגרם ולמסגר כמה מהן, להפעיל את הילדים לטובת ציור גדול ומושקע או לרכוש אמנות-קיר מהסוג שתמיד רציתם. כל מה שימלא קיר ריק יסייע לבית שלכם לרגיש הרבה יותר חמים, אישי ונעים.

תאורה
אין מועד מושלם יותר לעדכן את מצב התאורה בבית מאשר לקראת החורף. גופי תאורה שנבחרו במיוחד, תאורה בעלת צבעים חמים או תאורה שקועה, כל אלה יכולים לעשות שינוי קריטי בתחושת החום הביתי ולהפוך חדר להרבה הרבה יותר נעים. בחורף שעות האור מעטות יותר והבית מואר בתאורה מלאכותית לאורך שעות רבות יותר, כך שלסוג התאורה יש השפעה רבה יותר עלינו ועל איך שאנחנו מרגישים. תאורה מחופה בזכוכית צבועה קלות למשל, כזו שיכולה גם להעניק צבע לחדר או לאזור קריר בבית. מנורה קטנה בעלת אור נעים ורך תשמש אתכם היטב בערבים הקרים והארוכים, וזה הזמן למצוא תחליף למנורת ה-LED הלבנה שלכם או להיפטר ממנורת הניאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully