וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים לשפץ את הבית בקרוב? אל תפספסו את האירוע הזה

אור רוזנשטיין

21.6.2017 / 11:59

בנייה או שיפוץ הבית הן אחת המשימות המאתגרות בחיים, גם כשיש אדריכל או מעצב פנים בסביבה. אז למקרה שאתם רוצים להיות מעודכנים ולהבין על מה אתם משלמים את מרבית חסכונותיכם - כדאי שתתנו קפיצה לאירועים שנפתחים היום במתחם התחנה

(בווידאו: ראיון עם אלי מזרחי, ראש בית הספר לעיצוב של מרכז הבנייה הישראלי, בשבוע העיצוב הישראלי 2016)

נתחיל בתזכורת קטנה - בחודש אפריל לבשה מילאנו חג לרגל ה-Salone del Mobile, יריד העיצוב הבינלאומי הגדול בעולם. העיר כולה נמלאה במרכולתם של יותר מ-2000 מעצבים מ-165 מדינות ששטפו את העיר בתערוכות, מיצבים, שיתופי פעולה מסקרנים ועוד. עם המעצבים נמנו שמות כגון לואי ויטון, מארני וקרטייה. מדובר בתקופה הצבעונית, העסוקה והמעניינת ביותר במילאנו - כזו שאצלנו אפשר רק לחלום עליה. וכך, עם שוך אירועי שבוע העיצוב הירושלמי שהתקיים בתחילת החודש, מזמין אותנו מרכז הבנייה הישראלי לחלום יחד אתו בהשראת הסלונה המילאנזי. אמנם בעברית ולא באיטלקית, בעיצוב מסחרי ולא ב-One of a Kind, בתל-אביב ולא במילאנו, אבל מה זה משנה? מטרתם המוצהרת של מארגני שבוע העיצוב הישראלי היא להפוך את ישראל ל-Design Nation, ואת תל אביב הקטנה ל-Design City בקנה מידה בינלאומי.

לשם כך הרימו המארגנים יריד בן ארבעה ימים שנפתח היום (רביעי) במתחם התחנה ופונה לקהלים מגוונים: החל מקהל מקצועי של אדריכלים ומעצבים ועד לקהל הרחב, שאינו מורכב מאנשי מקצוע. בעוד יום רביעי מוקדש בעיקר לקהל מהסוג הראשון, שאר הימים אמורים להוות מעין אבן שואבת עבור קהל הבונים והמשפצים, המוזמן ליהנות מיריד ענקי של חברות גדולות, בעלי מקצוע ומותגים מקומיים. על מנת לעזור לכם להתמצא במרחב, אספנו עבורכם את כל הדברים שכדאי לבונים ולמשפצים לראות, לעשות ולקנות בשבוע העיצוב הישראלי.

עוד בנושא - סיקור שבוע העיצוב במילאנו:
כך הילדים הצליחו לכבוש את לב האיטלקים
מותג השטיחים הספרדי חוגג שלושים
כך איקאה הצליחה להשתחל לשבוע העיצוב החשוב בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתן הבית השקוף. הפרוגראמה קמה לתחייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית השקוף - תמיד התקשיתם לדמיין את הבית שלכם לפי התכניות האדריכליות? להבין מה בדיוק רוצים מכם אדריכלים, קבלנים ומעצבים כאשר הם מדברים אתכם על מרכיבי הבית השונים? "הבית השקוף", פרויקט שאפתני של מרכז הבנייה הישראלי, נמצא כאן על מנת לגשר על הפערים ולעזור לכם להבין את תהליך השיפוץ והבנייה על פרטיו. מדובר בבית בגודל 1:1 שמטרתו להוות מעין שיקוף רנטגן ולחשוף בפנינו את קרביו של הבית עצמו. אמנם המקור, שהוקם לאחרונה בסמוך לאצטדיון נתניה על פני שטח בגודל של 1000 מ"ר, לא יכול לבוא עם התערוכה לתל-אביב מסיבות מובנות, אבל בשבוע העיצוב יחכה לכם הביתן של הבית השקוף, ואתו סוללה מרשימה של יועצים וביניהם אדריכלים, מפקחי בנייה ומעצבי פנים שיעברו אתכם על כל שלבי השיפוץ והבנייה הרלוונטיים עבורכם.
ביתן הבית השקוף, מבנה 117

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעשנות בצורת ביצת דרקון של Big Green Eggs עבור כרמל דיירקט בתערוכה המרכזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה המרכזית - כאן תוכלו למצוא את כל החידושים בתחום העיצוב לבית. מה זה אומר? למשל, כל מיני גאדג'טים וחידושים טכנולוגיים. בין השאר חברת כרמל דיירקט תציג מעשנת בצורת ביצת דרקון של חברת Big Green Eggs, ואילו מרכז השיש והגרניט יציג שיש חכם שמאפשר להדליק ולכבות מכשירי חשמל במטבח באמצעות טכנולוגיית Touch. אבל גם הלואו-טק מקבל ייצוג יפה: בתחום העיצוב החברתי ניתן למצוא את המותג המקומי המעניין Made by AIR, המייצר רהיטים אקולוגיים מעוצבים ומוצרי טקסטיל בשיתוף עובדים שכולם יצאו ממעגל הזנות. אולי לא הכל רלוונטי עבור הקהל הממוצע, אבל תמיד שווה לבקר ולראות את העתיד קורם עור וגידים אל מול עיניכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיק מקומי. קולקציית כיסאות הטווס של שרון הורוביץ-חורש עבור ?מיקלולה - גלריה לעיצוב חדרים? תושק בשבוע העיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחם המעצבים "פנים אל פנים" - בנוסף לתערוכה המרכזית, ניתן יהיה לבקר במתחם הום-סטיילינג של עסקים קטנים ובינוניים, ולרכוש ישירות מהם מוצרים בהנחות מיוחדות עבור שבוע העיצוב. כך תוכלו להיחשף לגלריסטים, אמנים, מעצבים ושאר יוצרים ולתמוך ביצירה המקומית הישראלית. בין המציגים במתחם יהיו מעצב גופי התאורה יריב כץ, "גליפס" אקססוריז ממתכת לבית של מירב רינגל, גלריה "מיקלולה" של שרון הורוביץ-חורש שתשיק קולקציית כיסאות טווס, "סיטקה" - מערכות ישיבה מודולריות של עירית תמיר, "דקובריק" משרביות גבס מרהיבות ביופיין של עדי ויהודה סולריקו ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוק דה קסבה. משרביות של דקובריק/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיורים והרצאות "עיצוב על הבר" - במסגרת אירועי שבוע העיצוב, ייערכו הרצאות וסיורים רבים, הן עבור קהל מקצועי והן עבור הקהל הרחב. כאמור, בעוד יום רביעי מתמקד יותר בקהל המקצועי, ביום חמישי תתקיימנה הרבה הרצאות מעניינות ומלאות השראה וכן מפגשים עם אדריכלים, מעצבים ומרצים שידברו אליכם בגובה העיניים. בין ההרצאות ניתן למצוא הרצאה של האדריכליות רונה לוין ורות פקר על המקום של יצירת זכרונות וחוויות חיים בתוך אדריכלות, האדריכל פיצו קדם יציג את תהליכי התכנון ובחירת החומרים שלו, והאדריכל מיכי סתר ירצה על תכנון ועיצוב חללי עבודה מעוררי השראה. כמו כן יתקיימו סיורים בפרויקטים מעניינים בליווי האדריכלים שתכננו אותם. למשל: רביעיית פלורנטין עם האדריכל אילן פיבקו, רוטשילד 1 עם האדריכל אבנר ישר, ומלון מרקט האוס עם האדריכל משה ורד. מומלץ לכל חובב עיצוב ואדריכלות.

פרטים נוספים, הרצאות ואירועים באתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רביעי, 17:00: סיור במתחם העבודה AYEKA בעיצוב האדריכל מיכי סתר, ?סתר אדריכלים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully