וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

192 מ': כך עוצב ונבנה הגלגל הענק בעולם

1.7.2016 / 12:39

אוהבי האקסטרים שביניכם ישמחו לדעת שהגלגל הענק בעולם קורם בימים אלה עור וגידים. ממרומי 192 מ' הוא יציע נוף עוצר נשימה של כל קו הרקיע בניו יורק

צילום מסך

אל קו הרקיע של ניו יורק צפוי להתווסף בקרוב סמל חדש, גבוה במיוחד: הגלגל הענק הגדול בעולם, אשר לאחר כמה וכמה דחיות הונחו לפני כמה ימים יסודותיו בקצה הצפוני של סטטן איילנד, אחד מחמשת מרובעי העיר. הגלגל הענק עוצב על ידי פרקינס איסטמן ואדריכלי סטודיו "S9", ועלותו תסתכם בלמעלה מחצי מיליון דולרים.

עם השלמת בנייתו בסוף השנה הבאה ייתמר הגלגל הענק של ניו יורק לגובה של 192 מטרים - גובה המקביל לזה של בניין בן 60 קומות. בכך, הוא יעקוף בגובהו את הגלגל הענק "היי-רולר" של לאס וגאס ויהיה גבוה יותר כמעט בשליש מאשר "הלונדון -איי" של הבירה הבריטית, ויזכה לתואר גלגל התצפית הגבוה ביותר בעולם.

כדי לתמוך בשתי רגלי הגלגל במשקל של 450 טונות, אשר מתוכננות להיות מוצבות במקום בסתיו הקרוב, נשפכו יסודות בטון לעומק של שלושה מטרים. לאחר שהרגליים יוצבו במקום יתווספו אליהן בשנה הבאה החישוקים והחישורים - המוטות המחברים את מרכז הגלגל למסגרתו, ועליהם, יותקנו מנורות LED צבעוניות וחסכוניות באנרגיה. בנתיים, הוצבו באתר הבנייה מצלמות רשת המשדרות את העבודות בשידור חי.

חלקי הגלגל יוצרו באירופה ונשלחו לרובע ברוקלין הסמוך. כאשר הם יהיו מוכנים להקמה, הם יועברו לאחר הבנייה מעבר למפרץ באמצעות דוברה. בתמונות ההדמייה של הפרויקט נראה הגלגל הענק של ניו יורק מוצב בסמוך אל מסוף מעבורת סטטן איילנד, מול פסל החירות וקו הרקיע של העיר מנהטן.

כל אחת מ-36 הקבינות של הגלגל תהיה גדולה יותר מדירה ניו-יורקית טיפוסית והן יכילו 40 נוסעים בכל סיבוב, ובסך הכל 1,440 איש יוכלו לעלות במקביל על הגלגל הענק. הגלגל עצמו, בקוטר של 170 מטרים, יסתובב במהירות של רבע מטר לשנייה.

"זוהי תוספת היסטורית לקו הרקיע של העיר ניו יורק, יותר בכיוון של אנדרטת וושינגטון או קשת סנט לואיס מאשר גלגל קרנבל ענק", אמר מפתח הפרויקט ומנכ"ל הגלגל הענק של ניו יורק ריץ' מארין. "מה שמעניק לי את מירב הגאווה הוא הרעיון שאנחנו הולכים ליצור משהו שיהיה כאן למשך שנים רבות מאוד. אני מאמין שאנחנו בונים משהו שכולם בסטטן איילנד, בניו יורק ובאמריקה יכולו להסתכל עליו עם מידה רבה של גאווה". מארין הצליח לגייס 450 מיליון דולרים באמצעות השקעות והלוואות, ולאחרונה השיק קמפיין מימון המונים לטובת גיוס של 40 מיליון דולרים נוספים.

הקמתו של הגלגל הענק של ניו יורק הוכרזה לראשונה בספטמבר 2012 על ידי ראש העירייה דאז, מייקל בלומברג, ומועצת העיר אישרה את הפרויקט קצת יותר משנה לאחר מכן. "גלגל ניו יורק יהיה אטרקציה שונה מכל אחת אחרת בניו יורק - שונה אפילו מכל אחת אחרת על פני כדור הארץ", אמר אז בלומברג. "הוא יציע נוף עוצר נשימה שאין שני לו, והוא ללא ספק יהווה את אחת האטרקציות המובילות של העיר ניו יורק".

עוד בנושא:

גלגל הענק שנבנה בניו יורק. הדמייה, צילום מסך
ייתמר לגובה של 192 מ'/צילום מסך, הדמייה
גלגל הענק שנבנה בניו יורק. הדמייה, צילום מסך
תוספת היסטורית לעיר ממש כמו מונומנט אדריכלי/צילום מסך, הדמייה
גלגל הענק שנבנה בניו יורק. הדמייה, צילום מסך
36 קבינות המכילות 40 נוסעים כל אחת/צילום מסך, הדמייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully