וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.6 ק"מ: בניית המגדל הגבוה בעולם יוצאת לדרך

7.2.2016 / 14:44

הוא הולך לעקוף בגובהו את מגדל בורג' ח'ליפה המפורסם בדובאי. הדיירים בו יהנו מ"לוביים שמימיים" מרכזי קניות, מסעדות, מלונות, חדרי כושר ואפילו מרפאות. כך יראה המגדל הגבוה בעולם

סרטון מיוטיוב

(בווידאו: דובאי ומגדל בורג' חליפה ממעוף הציפור)

לפי הדיווחים בעולם האדריכלות, היפנים מעוניינים להחזיק בהישג שמחזיר אותנו לימי בראשית. מדובר בתכנית שערוריתית שאמורה להכפיל את גובהו של הבניין בדובאי ולהגיע לגובה של 1.6 ק"מ.

רובנו מכירים את הרגע הזה שבו המטוס נפרד מהקרקע וממריא לשמים. הקרקע שלפני דקות בודדות דרכנו עליה נראית כמו משחק פליימוביל. מסתבר שבעתיד הלא כל- כך רחוק, כך נראה את השכונה שלנו מחלונות הבית. מסביב לעולם גורדי השחקים מגיעים לשיאי גובה חדשים, אך הדור הבא של אלו יהיה פחות שייך למציאות שלנו אלא כז'אנר המדע הבדיוני.

גורד השחקים ,HIGH MILE, שעתיד להיבנות ביפן, כשמו כן הוא. נכון להיום מגדל בורג 'ח'ליפה השוכן בדובאי מרקיע ל- 828 מ', והחדש אף יעקוף אותו בסיבוב. האבולוציה של המגדלים משתנה במהירות לנגד עינינו – משנת 1931 בנין האמפייר סטייט שבמנהטן, שגובהו כ-381 מ', החזיק בתואר הבנין הגבוה בעולם במשך 39 שנה. רק ב-2004 קטף את התואר בנין 'טוליפ 101 בטיוואן, כשגובהו מגיע ל-509 מ'. הקפיצה האדירה הגיעה ב-2010 עם בנייתו של הבניין בדובאי.
כאשר נושף בעורפו, בניין חדש שעתיד להיות מוכן בעוד כשנתיים, בערב הסעודית ומגיע לגבוה של 1,000 מ'.
הקפיצה האדירה הזו ודאי לא הייתה מפתיעה את גדול האדריכלים, פרנק לוייד רייט, שתכנן כבר בשנת 1956 גורד שחקים בגובה של מייל בשם " האלינוי". האדריכל המבריק תכנן את הבניין על דעת עצמו, ללא הזמנה מיזם כלשהו וכידוע, תכניותו לא יצאה אל הפועל, אבל נדמה שחזונו מהווה מקור השראה לתוכניות השאפתניות שקורמות עור וגידים.

גורד השחקים האימתני עתיד להיבנות במרכזה של עיר עתידנית המכונה " הטוקיו הבאה". העיר המיניאטורית תבנה משרשרת איים מלאכותיים הבנויים כמשושים, שבמרכזם יבנה גורד השחקים המסיבי. הפיתוח נועד להילחם בשינוי האקלים והגאות העולה, מטרתו לשמש כמחסום שימנע את הצפתה של יפן. בד בבד, העיר העתידנית מיועדת להילחם במשבר הדיור ותספק דיור לכ- 500,000 בני אדם.

לפי התחזיות, המבנה המרכזי שיתנוסס לגובה של כ- 1,600 מ', אמור להסתיים בשנת 2045. חזית הבניין המתוחכמת תאסוף ותסנן מים מהאטמוספרה ותספק אותן לדירות. המעליות ינועו בין הקומות ללא כבלים, ויהיה באפשרותם לנוע אנכית ואופקית. דייריו יהנו ממעלית שתיקח אותם עד פתח דירתם. יחד עם זאת, הם יהנו מגישה אל "לוביים שמימיים" שיכילו מגוון מתחמי קניות, מסעדות, מלונות, חדרי כושר ואפילו מרפאות לרווחת הדיירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד 2045 המגדל העתידני הזה צפוי להיות מוכן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתרומם מתוך שרשרת של איים מלאכותיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully