וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת על המים: אם אתם באזור מילאנו אתם חייבים לבקר פה

20.6.2016 / 8:31

מייצג אדריכלי- אמנותי של האמן הבולגרי קריסטו יבשב מציג חוויה ייחודית של הליכה על המים באגם איסאו שבצפון איטליה

יוטיוב

ביום חמישי האחרון השיק האמן הסביבתי, קריסטו, את מיצגו החדש שנקרא, " המזח הצף". שלושה קילומטרים של בד בצבע זעפרן נמתח לאורכו של אגם איסאו, במחוז לומברדיה שבצפון איטליה. המסלול שצף על פני המים מחבר בין מספר מוקדים באגם. מבקרים שיפקדו את המיצג בשבועיים הקרובים, יוכלו לצעוד על המסלול המלכותי שמבטיח חוויה יוצאת דופן. המסלול מתחיל מן הקצה המזרחי של האגם אל האי מונטה איזולה, כאשר שני הנתיבים בעלי גישה אל האי המזערי, סאן פאולו. השביל הכתום הבוהק ממשיך כקילומטר וחצי אל סמטאות זלוצנו וכפר סמוך (Peschiera Maraglio).

'המזח הצף' בנוי ממערכת מודולרית המורכבת מ-200,000 קוביות פוליאתילן. המסלול הצף נועד לנוע למעלה ולמטה עם תנועת הגלים. כמות הבד העצומה שעוטפת את המערכת המודולרית עשויה מבד ניילון כתום בוהק שמשנה את צבעו בהתאם לזמני היום ומזג האוויר. "המיצג מאוד ציורי", הסביר קריסטו ביום הפתיחה, "הוא כמו ציור אבסטרקטי שמשתנה כל הזמן".

קריסטו יבשב (81), האמן הבולגרי ידוע בזכות סגנון עבודתו- עטיפת מבנים מפורסמים בכמויות אדירות של בד. משנות ה-60 הוא יוצר תחת השם "קריסטו" ביחד עם אשתו, האמנית ז'אן קלוד, שהלכה לעולמה ב-2009. בין עבודות האדריכלות הבולטות של השניים נמנות: עטיפת בניין הרייכסטאג בברלין, עטיפת גשר הפון נף בפריז והפרויקט האחרון שיצרו בשנת 2005 – 7,503 שערי בד שהוצבו בסנטרל פארק ניו יורק.

למעשה, קריסטו מגשים חלום ישן. המיצג החדש שמאפשר למבקריו ללכת על המים היה חלומם של בני הזוג במשך שנים רבות. הצמד הגה את הרעיון כבר לפני 46 שנים, אך הניסיונות להוציא אותו אל הפועל לא צלחו. "אני יודע שפרויקטים מהסוג הזה הם לא רציונליים ולגמרי חסרי תועלת", מסביר קריסטו," העולם יכול לחיות בלעדיהם. אף אחד לא צריך אותם, חוץ מז'אן קלוד ואנוכי. היא תמיד הבהירה לי שהעבודות שלנו קיימות לכבודנו, ואם יש עוד אנשים שאוהבים אותן- זה בונוס".

לפני כשנתיים יצא האמן ביחד עם צוות ההפקה שלו לאתר את המיקום המושלם עבור הפרויקט. הם בחרו באגם איסאו אשר ממוקם למרגלות האלפים האיטלקיים, 100 ק"מ מזרחית למילאנו ו -200 ק"מ מערבית לוונציה. לאחר שנתיים של הכנות נפתח המיצג לציבור הרחב אשר יוכל ליהנות ממנו עד ה-3 ביולי.

עוד בנושא:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנתיים של עבודה הגיעו לקיצן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבילים באורך של שלושה קילומטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזדמנות ללכת על המים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך המייצג המרשים נראה מלמעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השבילים הכתומים בסמטאות זלוצנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully