וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצו לראות את התערוכה של הענק היפני בחולון. אולי תהיה זאת התערוכה האחרונה

עתידו של מוזיאון העיצוב בחולון לא ברור בימים אלה. בינתיים, אוקי סאטו מסטודיו ננדו מציג בו תערוכת רטרוספקטיבה בבכורה עולמית שנפתחה היום. נקווה שלא תהיה זאת התערוכה האחרונה של מעצב בינלאומי במקום

צילום: אבי כהן; עריכת וידאו: רן צימט

בימים שבהם מוזיאון העיצוב בחולון נמצא על פרשת דרכים, סכסוכים וכשלי ניהול נפתחת תערוכה של אוקי סאטו מסטודיו ננדו. המעצב היפני שנחשב לאחת הפיגורות הבולטות בעולם, עיצב כמעט כל דבר אפשרי. סגנונו מינימליסטי – אולי מיותר לציין כי בכל זאת מוצאו של המעצב היא ארץ השמש העולה. אוקי הספיק לשתף פעולה עם כמה חברות בולטות כמו מותג הרהיטים האיטלקי קרטל, סטארבקס, טושיבה, אפילו גלידת האגן דאז התלהבה מהמעצב המוכשר. מותגי הנעליים קאמפר ופומה, נעזרו בו לעיצוב חנויות הדגל והוא גם גרף פרסי עיצוב נחשבים. עכשיו אתם יכולים להבין את לוח הזמנים העמוס של המעצב. רק באפריל האחרון הוא הציג תערוכה מכובדת במילאנו, והיום הוא כבר אצלנו.

התערוכה החדשה שנפתחה היום לקהל הרחב מציגה בבכורה עולמית רטרוספקטיבה של מבחר עבודות לבית היוצר של אוקי, ישנות לצד חדשות לגמרי. הן חולשות על כל שטח המוזיאון, לרבות הרחבה החיצונית. "המפגש עם עבודתו של סטודיו ננדו במרחב האישי, הציבורי והווירטואלי, מחייב אותנו לעצור, להביט, להביט שוב ולחוש באופן ממשי, את נשימות תודעתנו, מתקרבת ומתרחקת מגרעין הרעיון, מתרגשת ומוצפת זיכרונות, מניחה למשקל המדויק להתאזן, מתעתעת בזיכרונותינו, מתנתקת מזמן הווה ונעה במרחב הנצחי כשהיא מפעילה את כל חושינו". כלשונה של האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול. "לעיתים נדמה כי איבדנו את הדרך להתמקד בחוש אחד, לבודד חוויה אחת, לחדד את מיומנותנו להרגיש לפרטי פרטים את דקויותיו של מרקם, להבחין במנעדי האפורים, להקשיב לשולי הצליל, לחוש בטעמים שבין מר למריר להריח את ההבדל שבין סינתטי לטבעי. האם ניתן לעצב חפצים שיביאו אותנו לתובנה חושית חדשה והאם אותה תובנה תהיה משותפת, שווה או שמא היא תמיד תהיה נתונה לפרשנות חושית אישית?"

בין הפריטים הייחודיים שאורגנו בחלל המוזיאון אפשר למצוא סדרה של 20 בקבוקונים העוסקים בגשם כחלק מריבוי הביטויים שיש למילה גשם ביפנית, בהתאם לתנאי מזג האוויר ולשעה. בהצגת 20 סוגים של גשם קיווה המעצב לבטא את מערכת היחסים הייחודית של התרבות היפנית עם הטבע. גם לוח שחמט מזכוכית שעוצב עבור חברת הקריסטלים היוקרתית באקרה הגיעו לישראל במערך שלם של אופרציה. ולחובבי השוקולד שביננו ממתינה בתערוכה הזאת הפתעה מתוקה במיוחד. בננדו יצרו קונספט חדש לממתק האהוב בעולם, המבוסס על צורתו ועל מרקמיו הייחודים כאלמנטים הנותנים לשוקולד טעמים שונים. לכל אחד מתשעת סוגי השוקולד שיצרו ניתן שם שנלקח ישירות מביטוי יפני המשמש לתיאור מרקם.

הצד הפחות מתוק של החגיגה הזאת טמון במושכי החוטים של המוזיאון. או יותר נכון – חוסר המושכים בחוטים. מיד לאחר פתיחת התערוכה האמורה פורשת האוצרת הראשית גלית גאון מתפקידה, וכמוה גם ארבעה בכירים נוספים שעזבו בחודשים האחרונים את המוזיאון. מיה דבש שכיהנה כעורכת מגזין המוזיאון תכנס לנעליה הגדולות של גאון באופן זמני ותנווט את המקום בשנה הקרובה. גאון שנמנעה מלהתראיין בנושא הספציפי שחררה רק הצהרה אחת לוואלה! בית ועיצוב: "אני חושבת שהבחירה במיה דבש כאוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון היא בחירה מצוינת והמוזיאון נמצא בידיים מקצועיות ובטוחות".

ההפסדים הכספיים, הם שהביאו ככל הנראה את עריית חולון לערוך כמה שינויים במצבת כוח האדם במקום שהפך לאתר עלייה לרגל עבור רבים מרחבי העולם. בינתיים, נאחל לדבש בהצלחה בג'וב החדש ובתקווה שאוקי לא יהיה הכוכב הבינלאומי האחרון שיתארח במוזיאון. אחרי הכל גאון משאירה אחריה רף גבוה של צמרת מעצבים שהציגו כאן.

התערוכה תוצג עד ה-29 באוקטובר

"אני מעריץ גדול של שוקולד נמס": לראיון מיוחד שערכנו עם אוקי סאטו

עוד בנושא:

אוקי סאטו מסטודיו ננדו בתערוכה במוזיאון העיצוב חולון. טאקומי אוטה,
התערוכה של אוקי סאטו בחולון חולשת גם על השטחים החיצוניים/טאקומי אוטה
אוקי סאטו מסטודיו ננדו בתערוכה במוזיאון העיצוב חולון. טאקומי אוטה,
עבודות ישנות לצד חדשות בארגון מוקפד בחלל המוזיאון/טאקומי אוטה
אוקי סאטו מסטודיו ננדו בתערוכה במוזיאון העיצוב חולון. טאקומי אוטה,
עבודת אוצרות מדויקת של כריסטינה דידרו/טאקומי אוטה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוסי נדנדה בעיצוב אוקי סאטו לליין הילדים החדש של Kartell/מערכת וואלה!, צילום מסך
סטודיו ננדו היפני משיק קולקציה לכלבים. מערכת וואלה!
פריטים מיוחדים לכלבים המתגוררים בדירות קטנות/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפיסה חדשה לשוקולד בעיצוב סטודיו ננדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטריה עם רגל בעיצוב סטודיו ננדו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוסות שעצב ננדו לרשת הקפה המהיר סטארבקס/מערכת וואלה!, צילום מסך
כיסא כרוב בעיצוב סטודיו ננדו. teriorevolution.com,
כורסת סושי בעיצוב סטודיו ננדו/teriorevolution.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully