וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב העל הספרדי היימה היון בדרך לישראל

11.10.2015 / 9:21

את השנה החמישית לפתיחתו של מוזיאון העיצוב ינעל מעצב העל היימה היון עם תערוכה מסקרנת במיוחד ועבודה בלעדית שתשאר כתרומה לאוסף הקבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היימה היון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון העיצוב בחולון סוגר בקרוב את השנה החמישית לקיומו. בשורה משמחת בפני עצמה, בהתחשב בהספדים שספג ביום פתיחתו. אבל ההפתעה המלהיבה עוד יותר היא תערוכתו של אחד מעשרת המעצבים המובילים בעולם: היימה היון. בימים אלה מתארגנים במרץ אנשי המוזיאון לקראת בואו של המעצב המבוקש ושל עשרות הפריטים המשעשעים שעיצב.

היון (41) שנחשב לאחד ה"ילדים" השובבים של עולם העיצוב צפוי להציג תערוכה שתקרא "פאנטסטיקו". זו הוצגה לראשונה במוזיאון חרונינגר בהולנד, והיא משקפת עשור בעבודותיו ומהווה הזדמנות לצלול לעולמות הפנטזיה אותם הוא יוצר: מוצרים, רהיטים, פריטי עיצוב פנים, ספרי סקיצות, רישומים וציורים פרי מכחולו, ומשחק שחמט ענק ממדים. המוצגים בתערוכה מדגישים את הממדים הפנטסטיים, ההומוריסטיים, ה-פ?ו?פ?יים והקיטשיים בעבודותיו של היון ואת כתב ידו הברור.

כיצירה בלעדית לתערוכה בחולון, ייעצב היון מראת קיר בקנה מידה גדול, המאזכרת מסיכות ענק פרימיטיביות. זו נעשתה בעבודת שיבוץ באבן קיסר, כתרומה לאוסף הקבע של המוזיאון, מהווה מבחינתו "מראה של ההיסטוריה".

ואם כבר הזכרנו את מוזיאון חרונינגר בהולנד (שגם יאצרו את התערוכה בישראל), נציין כי המוזיאון שעבר שיפוץ ומייקאובר ב-2010 זכה למגע ידיו של היון שהיה אחראי בין היתר על עיצוב מרכז המבקרים. חיון חתום בין היתר על עיצובים לחברות גדולות כמו קוקה?קולה, אדידס ונעלי קמפר, וכן למותגי עיצוב בוטיקיים יותר, כמו יצרנית הקריסטל הצרפתית Baccarat, חברת כלי הפורצלן היפנית Choemon וחברת הקרמיקה האיטלקית Bosa .

הייון מהווה מושא לסיקור במגזינים נחשבים. יתרה מזו הוא הוכתר בתארים שונים: ה- Time ו- Wallpaper הכניסו את היון לרשימת מאה היוצרים החשובים והמשפיעים של זמננו.

"פאנטסטיקו" תוצג מה-28 בנובמבר ועד ה-2 באפריל (2016)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרנגולת גדולת ממדים בהשפעת התרבות הסינית, בעיצוב היון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודות של חיימה היון בפביליון שעיצב אלסנדרו מנדיני במוזיאון חרונינגן שבהולנד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז המבקרים במוזיאון חרונינגר בהולד בעיצוב היימה היון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגרטלים תיאטרליים בעיצוב חיימה היון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת שולחן בעיצוב היון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully