וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קרה שעולם האדריכלות והעיצוב נכבש על ידי גברים?

גלית גאון - אוצרת מוזיאון העיצוב חולון, שופכת אור על התופעה שבה גברים מככבים בצמרת העיצוב והאדריכלות, לא רק בעולם אלא גם כאן בארץ. ראיון אולפן מיוחד לכבוד יום האישה

מערכת וואלה!

"לנשים יש דרך אחרת להתמודד עם המקצוע" אומרת גלית גאון. "ההזדהות שלהן עם המקצוע מאד גבוהה. רובנו לא מתייחסות לעיצוב כמקצוע. אנחנו מתקשות להסתכן. מאד אכפת לנו מפרויקט ופחות קל לנו לוותר עליו אם כלכלית הוא לא מתאים. אני רוצה להצליח בפרויקט בכל מחיר ואולי בעקבות כך, כלכלית לא נעשה את השיקולים הנכונים. וזה אולי ההבדל. גברים יחתייחסו לעבודה כעבודה ואנחנו נתייחס לעבודה כחיים שלנו".

"נשים שיש להן כסף ולא עסוקות בלהוציא את הילדים מהגן כן נמצאות בצמרת העיצוב והאדריכלות הבינלאומית. הנינוחות הזאת מאפשרת להן להגשים את החלום במלואו. ההקדשה והמסירות הזאת לא מובנת מאליה, בטח שלא בישראל".

"מי שמניעות את עולם העיצוב הן ללא ספק נשים. האוצרות הגדולות לתערוכות עיצוב הן - נשים. נשים הקימו את שבועות העיצוב הגדולים בעולם. נשים הן המקימות של בתי הספר הכי מעניינים שנפתחו לאחרונה. נשים הן אלה שמקדמות את המקצוע, מאפשרות את ההתרחבות שלו, מפתחות את השיח שלו. הן כותבות בג'ורנאלים הכי חשובים, עושות תכניות טלוויזיה חשובות. אז מי שעובד בעבודה הם גברים בעיקר, אך מי שמחליט בסופו של דבר את עתיד העיצוב בעשור הקרוב הן - נשים".

"עולם העיצוב הולך לכיוון של עבודה משותפת" מגלה לנו גאון. "לא עוד סטארים, אלא צוותים. ובמקומות שבהם יש צוותים - נשים מוצאות את עצמן כגרעין מאד חשוב שמאגד סביבן את הצוות".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully