וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגביש קריסטל פוגש כורסה: הליין החדש של דניאל ליבסקינד

12.2.2016 / 15:55

שיתוף פעולה מיוחד של האדריכל המוערך דניאל ליבסקינד ומותג הרהיטים האיטלקי מורוסו הוליד קולקציית רהיטים שתמכר במהדורה מוגבלת. האספנים כבר עומדים בתור

האדריכל דניאל ליבסקינד עיצב קולקציית רהיטים עבור מורוסו. Dezeen, צילום מסך
כורסאות אדריכליות בהשראת אבני חן/צילום מסך, Dezeen

שיתוף פעולה בין האדריכל דניאל ליבסקינד ומותג הריהוט האיטלקי מורוסו הוליד קולקציה חדשה של מערכות ישיבה בעיצוב המבוסס על זוויות חדות וצורות מלוטשות - שעוצבו בהשראת הצורות הייחודיות של גבישי קריסטל.

הקולקציה, המיוצרת תחת השם "גמה" (Gemma), תתאים לשימוש בחללים מסחריים וובחללי מגורים ביתיים והיא כוללת כיסא וספה, אליהם מתלווה גם מערכת ישיבה נפרדת המתוכננת לטובת חללים ציבוריים כגון שדות תעופה. במורוסו מתארים את היצירה כ"תרגיל אדריכלי בקנה מידה קטן". הרהיט הראשון מהקולקציה של ליבסקינד, כיסא גמה, הוצג לראשונה בשנה שעברה ביריד "Salone del Mobile" שנערך במילאנו.

האדריכל הפולני-אמריקאי שאם עד היום לא יצא לכם לשמוע מי הוא, כדאי שתדעו שבין יתר יצירות הפאר שלו נמנה פרויקט מגדל החירות שנבנה על חורבות מגדלי התאומים. ליבסקינד נחשב לאחד האדריכלים המוכרים בעולם ואם התכנית הגרנדיוזית והמוזרה שלו לא תיגנז - מגדל בצורת פרמידת זכוכית שתכנן יבנה בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים.

ליבסקינד יצר את הקולקציה בשיתוף פעולה עם פטריציה מורוסו, מנהלת הקריאייטיב של חברת מורוסו. "כשהיא בוחנת עיצוב או מביטה בציור, היא מיד מבינה את הקומפוזיציה הכללית", אמר במהלך אירוע ההשקה בשבוע שעבר בניו יורק. "היא לא רק מסתכלת על זה וחשבת לעצמה בכמה זה יכול להימכר וכמה כסף אפשר יהיה להרוויח מזה". הוא הוסיף כי מורוסו "היא אדם אמנותי שיש לה עין, חזון, ורעיון אינטלקטואלי של עיצוב".

קולקציית גמה החדשה מאופיינית בקצוות נוקשים וצורות א-סימטריות. היא שואבת השראה מאבני חן יקרות, ובמיוחד מצורותיהם של גבישים קריסטליים. מערכות הישיבה של מורוסו מרופדות בבד רך מסוג אומברה סרוג המגיב בצורה שונה לחושך ולאור. גרסה אחרת שלהם מרופדת בעור צבעוני.

זה זמן רב שקריסטלים מהווים מקור השראה עבור ליבסקינד, שהקים את סטודיו "eponymous" שלו בברלין בשנת 1989 ומאוחר יותר העביר את המשרדים הראשיים של החברה לניו יורק. "כשאתה מסתכל על גביש אתה מסתכל מבעד לפני השטח שלו, הישר אל תוך הליבה שלו", אומר האדריכל. "גביש הוא כמעט מטאפורה לחיים, בגלל שהצורה שלו והרעיון הבסיסי של גביש - קשורים קשר ישיר להתהוות של מה שעל פני השטח ומה שמתחת לפי השטח", על המשיכה שלו לצורות הייחודיות, הוסיף: "אני אוהב צורות חדות. לקריסטלים אין באמת חלק אחורי או חלק תחתון. הם פשוט חופשיים בחלל".

אין זו הפעם הראשונה שליבסקינד ומורוסו עובדים ביחד. הם כבר עשו זאת ב-2014, אז פנתה פטריציה מורוסו אל האדריכל בבקשה שיסייע בתכנון מערכת ישיבה שתככב בתערוכה של חברתה, האמנית מרינה אברמוביץ. עבור התערוכה, שכותרתה הייתה "לספור את האורז", עיצב ליבסקינד מערכת ישיבה משולבת שולחן הבנויה מבטון. התערוכה הציגה משתתפים הישובים לצד השולחן למשך זמן מינימלי של שש שעות, תוך שהם סופרים ומפרידים עדשים וגרגירי אורז. המופע הועלה ב-2014 באירועי העיצוב במילאנו ומאוחר יותר באותה שנה ב-"Art Basel" במיאמי שבפלורידה.

כמו בקולקציות קודמות שלהם, גם מערכת הישיבה "גמה" תמכר במהדורה מוגבלת. חלק מההכנסות יתרמו למוזיאון מרינה אברמוביץ האדסון השוכן בניו יורק.

עוד בנושא:

קולקציית הרהיטים של דניאל ליבסקינד לחברת מורוסו. אינסטגרם, צילום מסך
בהשקת הכורסאות ליבסקינד שירבט צורתן על הקיר/צילום מסך, אינסטגרם
קולקציית הרהיטים של דניאל ליבסקינד לחברת מורוסו. אינסטגרם, צילום מסך
ליבסקינד והבת רייצ'ל בהשקת הליין החדש באולם מורוסו/צילום מסך, אינסטגרם
האדריכל דניאל ליבסקינד עיצב קולקציית רהיטים עבור מורוסו. Dezeen, צילום מסך
זוויות חדות וקווים ישרים/צילום מסך, Dezeen
האדריכל דניאל ליבסקינד עיצב קולקציית רהיטים עבור מורוסו. Dezeen, צילום מסך
מהדורה מוגבלת שמתאימה לחלל המגורים ולחללים ציבוריים/צילום מסך, Dezeen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully