וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורד שחקים חדש יתרומם בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים

האדריכל דניאל ליבסקינד זכה במכרז לתכנון גורד שחקים בירושלים. העיצוב המתוכנן: פירמידה מזכוכית ואבן ירושלמית שתכלול 200 דירות יוקרה ומלון בוטיק. איך הירושלמים יקבלו את הבשורה?

גורד שחקים בצורת פירמידה יבנה בירושלים, אדריכל – דניאל ליבסקינד. Dezeen, צילום מסך
איך תתקבל הפירמידה החדשה בירושלים?/צילום מסך, Dezeen

לירושלמים היה קשה להתרגל ב-2008 לגשר המיתרים שתוכנן על ידי האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה, המקדם את הכניסה לעיר. ביקורות רבות הושמעו בגין התכנון הפומפוזי והאקסטרווגנטי, שעלותו נאמדת ב-129 מיליון שקל. אבל הרוחות שככו, המקומיים התרגלו ואפילו למדו לאהוב את האייקון החדש ועכשיו, הירושלמים צריכים להפנים בשורה חדשה. האדריכל היהודי-אמריקאי, דניאל ליבסקינד זכה במכרז לתכנון גורד שחקים בצורת פרמידה שיתרומם לאוויר בסמוך לשוק מחנה יהודה.

מדובר בגורד שחקים שיתנשא לגובה של 105 מ'. 16 מ' פחות מהמבנה הגבוה ביותר בעיר (הולילנד המתנשא לגובה 121 מ'). צורתו כצורת פירמידה מחודדת, שתיצור מרחב פתוח סביב המבנה ותאפשר כניסה של אור יום להגיע לחללים בקומת הכניסה. המבנה יכלול 26 קומות שיאכלסו 200 דירות יוקרה, מלון בוטיק ומסעדה. על הגג תתאפשר תצפית מרהיבה לכל העיר. המבנה יהיה מבוסס על אבן ירושלמית וזכוכית, שילוב של עיצוב מתקדם ומקומי. מסביבו תבנה רחבה ציבורית עם שדרת עמודים קמורים, שתתחבר למרכז קניות.

ברזומה המפואר של ליבסקינד אפשר למצוא את תכנון מרכז הסחר העולמי בניו יורק, המוזיאון היהודי בברלין, מרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן ושכונת היוקרה במילאנו שתוכננה בשיתוף עם האדריכלית זהה חדיד לאחרונה. ליבסקינד נחשב לאחד האדריכלים המבוקשים בעולם ומלבד משרדו שבניו יורק, שם הוא גר, יש לו גם משרדים במילאנו ובציריך. את הפרויקט החדש המיועד לירושלים תכנן בשיתוף האדריכל המקומי יגאל לוי. לאתר העיצוב Dezeen מסר ליבסקינד: "הפירמידה מתווכת בין מסורות ומיתוסים עתיקים, תוך מתן פרשנות חדשה של המאה ה -21 לצורה זו. העיצוב משלים את ההקשר ומעניק לשכונה מרחב ציבורי תוסס בלב העיר העתיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניאל ליבסקינד - אחד האדריכלים המבוקשים בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורד שחקים בצורת פירמידה יבנה בירושלים, אדריכל – דניאל ליבסקינד. Dezeen, צילום מסך
105 מ' של דירות יוקרה ומלון בוטיק/צילום מסך, Dezeen
גורד שחקים בצורת פירמידה יבנה בירושלים, אדריכל – דניאל ליבסקינד. Dezeen, צילום מסך
שילוב של זכוכית ואבן ירושלמית/צילום מסך, Dezeen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully