וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בקנטקי: המקום שאליו תוכלו להכנס רק בזוגות

24.11.2015 / 13:10

אם תהיתם תמיד איך נראתה תיבת נוח התנכי"ת הנה ההזדמנות שלכם. בקנטקי עובדים במרץ על פארק חדש בהשראת המקום שאליו נכנסו רק בזוגות

יוטיוב

בקנטקי שארצות הברית החלו בימים אלה העבודות להקמתו של פארק שעשועים תנ"כי בו יעמוד מבנה עץ ענק המבוסס על תיבת נח. המבנה, שהוא למעשה ספינה עצומה, תוכנן על ידי משרד האדריכלים "קבוצת טרוייר" מאינדיאנה. הוא יעמוד במרכזו של "מפגש התיבה" - פארק שעשועים ששם לו למטרה להמחיש את סיפור המבול המקראי שהציף לפי האגדה את כדור הארץ, ובו אלוהים ציווה על נח לבנות תיבת ענק כדי להציל את משפחתו ושני מינים מבעלי החיים שהיו אז בעולם.

פארק "מפגש התיבה" מוקם בסמוך למוזיאון הבריאה בעיר וויליאמסטאון. כשמו, המוזיאון מציג את סיפור בריאת האדם מנקודת המבט הדתית. הפארק והמוזיאון מנוהלים על ידי ארגון נוצרי פונדמנטליסטי בשם "תשובות בספר בראשית", שגייס לטובת הקמת תיבת נוח 24.5 מיליון דולרים מתוך ה-86 מיליון שצפויים להיות עלותו הכוללת של הפרויקט.

מבנה העץ ישתרע לאורך של 155 מ' ולגובה של 24 מ' (כשטחם של שני מגרשי כדורגל). על פי חז"ל, בניית תיבת נח נמשכה 120 שנה, והפעם הדבר ייעשה קצת יותר מהר. לדברי אנשי הארגון הבנייה תושלם בחודש יולי 2016 - אז יהיה זה מבנה קורות העץ הגדול ביותר בארצות הברית. יחד עם זאת, בצילומי וידאו-אוויר שפרסם הארגון מתחילת העבודות נראית בבירור מעטפת פנימית של יציקת בטון.

"התיבה מבוססת על הממדים המתועדים במקרא, והיא תוכננה בהתאם לשיטות ההנדסה הימיות של העידן המקראי", מסרו אנשי הארגון בהודעה שיצאה לעיתונות. "באמצעות הקמה של תיבת נוח בגודל מלא, יעניק פארק "מפגש התיבה" לאמריקה ולמדינות אחרות תזכורת לערכה של תיבת נח בתנ"ך ולנאמנותו של נח". המבנה יכלול חרטום מקומר, ירכתיים וצדדים מעוגלים, והוא יהיה בן שלוש קומות בהן, יוצגו תערוכות ואף מודלים של דינוזאורים. "כתבי הקודש אינם עוסקים בצורה של תיבת נח מעבר לפרופורציות הכלליות של אורך, רוחב ועומק", נמסר בהודעה לתקשורת של הארגון.

על עבודות ההקמה אמונים נגרים המשתייכים לקהילת האמיש הנוצרית, שעושים שימוש בטכניקות וכלי עבודה מודרניים. על פי אנשי הארגון, הכמויות הרבות של העץ שבו ייעשה שימוש לצרכי הבנייה לא יפגעו בסביבה, כיוון שחלק גדול ממנו הגיע מאזורים שנפגעו על ידי מכות של חיפושיות, וחרקים שונים או מיערות של פיתוח בר-קיימא.

900 עובדים צפויים להיות מועסקים בפארק העצום שיכלול גם מסעדות על פי נושא ופינת ליטוף בעלי חיים תחת השם "החיות של נח". בשלבים מאוחרים יותר מתוכננים להבנות בו גם מגדל בשם "מגדל בבל", כלוב ציפורים ענק שניתן יהיה להלך בתוכו והעתק של כפר במזרח התיכון מהמאה הראשונה לספירה.

"מפגש התיבה" צפוי כאמור להיפתח למבקרים כבר באמצע השנה הבאה ולארח בין מיליון ל-2 מיליון מבקרים בשנת הפעילות הראשונה. הוא ישאר פתוח במשך ארבעים יום וארבעים לילה בחודשי הקיץ - רפרנס למספר ימי גשם שנמשכו על פי התנ"ך במהלך המבול המקראי.

עוד באותו נושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully