וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם נלסון מנדלה גר פה. היום גם אתם יכולים

2.9.2015 / 10:06

נלסון מנדלה אמנם בילה שנים בכלא, אבל את העשור האחרון לחייו בילה באחוזה המוטרפת הזו. עכשיו היא נפתחת כבית הארחה לציבור הרחב - יותר נכון למי שיכול לשלם 5,800 דולרים ללילה

הבית של נלסון מנדלה בדרום אפריקה. טלגרף, אתר רשמי
מנדלה ואשתו השלישית בילו בבית הזה עשור/אתר רשמי, טלגרף

מעונו הפרטי של אחד המנהיגים הדגולים והנערצים במאה ה-20, זוכה פרס נובל לשלום נלסון מנדלה, נפתח לאחרונה לציבור כבית הארחה יוקרתי. "מרכז נלסון מנדלה לפיוס", הממוקם בשמורת טבע כ-250 קילומטרים צפונית מיוהנסבורג, עוצב להיות מקום המפלט של מנדלה, שהקדיש את חייו להפלת משטר האפרטהייד וכינון דמוקרטיה בדרום אפריקה, ושכיהן כנשיא השחור הראשון במדינה.

איזה מיתוסים בניקיון הבית אתם מכירים?

הקומפלקס הוקם על ידי המיליארדר דאו סטין (שהונו כיום מוערך בכ-4 מיליארד שקלים). הוא קנה את האדמה ובנה את הבית עבור חברו הטוב מנדלה ואשתו השלישית גראסה מאשל. הזוג בילה במקום את העשור האחרון לחייו של מנדלה, ולאחר מותו שב המתחם לידיו של סטין, שהוסיף אותו לאוסף הנדל"ן המפואר שלו. בניית המתחם החלה לאחר פרישתו של מנדלה מהחיים הפוליטיים ב-1999 ונפתח שנתיים לאחר מכן. מנדלה, שהפך לאגדה בחייו, הגיע למתחם כדי להימלט מעין הציבור, אך גם כדי לפגוש בחבריו ובאורחים מכובדים מרחבי העולם. הקומפלקס נסגר לאחר מותו של מנדלה בדצמבר 2013, וכעת, כמעט שנתיים לאחר מכן, הוא נפתח לציבור תמורת כ-5,800 דולרים (כ-22,800 שקלים) ללילה אחד בביתו של מדיבא (שמו השבטי של מנדלה).

כך נראה הבית של דאו סטין הנחשב ליקר ביותר בדרום אפריקה
הנסיך הסעודי רכש את הפנטהאוז של ג'ואן ריברס
מה כואב לג'ניפר אניסטון?

תמורת מחיר זה, יוכלו להתארח במקום עד 12 אנשים בחמישה חדרי השינה שפזורים ברחבי הבית, העשוי מחומרים טבעיים כגון עץ, אבן, טיח, עור, משי וצמר. מן הראוי לציין כי רק זוג אורחים אחד יוכל לישון בחדר השינה של מנדלה הנחשב לסוויטה הנשיאותית. זאת כוללת שני חדרי ארונות, טלוויזיה ישנה של מנדלה לצד נגן DVD ואוסף סרטים מעוררי השראה. בבית המפואר הזה יש גם לאונג'ים, פינות אוכל, מרפסות ובריכה פרטית. האגף השני של הבית מוקדש לעובדי המתחם ולמאבטחים - הנחוצים בוודאי לאלו היכולים להרשות לעצמם לינה במקום שכזה. למי שתהה, הלינה במעון כוללת גם ארוחות שיבושלו על ידי שף פרטי ויוגשו על ידי שירות באטלרים. אורחים שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו גם לצאת לטיול רגלי בשמורה. בגינה בגינה יש תצפית להיפופוטמים ופילים ובלילות, ככל הנראה, ישמעו את שאגות האריות.

האורחים הראשונים הגיעו השבוע למתחם באמצעות הליקופטר, שהטיס אותם במשך 45 דקות מיוהנסבורג. מעבר לשערי הכניסה המאובטחים ניצבת מרפסת עליה ציורים צבעוניים ופסיפסים של אמנים מקומיים, שנבחרו כולם על ידי נלסון וגראסה. הבית נשאר כפי שהותירו אותו בני הזוג. באחד המסדרונות ניצב אוסף ספריו של מנדלה בספרייה צנועה ובמקום אחר נמצא ספר האורחים, בו חתמו בין היתר ביל קלינטון ואופרה ווינפרי, חבריו הטובים של המנהיג הכריזמטי והמשעשע.

מעונו של מנדלה יהפוך, ככל הנראה, לאטרקציה נוספת במדינה היפהפייה, לצד היערות, ההרים, הכפרים והחופים הנפלאים שלה. עברה האפל והלא-כל-כך רחוק של דרום אפריקה מספק גם כמה אתרים שונים למדיי למעוניינים בהליכה בעקבות שנותיו הפחות היפות של מדיבא בימי משטר האפרטהייד במדינה, בהם בית הכלא ברובן איילנד - שם היה כלוא במשך 18 שנים. אין ספק שביתו המפואר ורחב הידיים של המנהיג הדרום אפריקני היה המעון המתבקש והראוי ביותר ללוחם החופש, שבילה 27 שנים מחייו בתא כלא קטן.

נלסון מנדלה ביום החופש בדרום אפריקה. AP
לפחות חי בסטייל בשארית חייו - נלסון מנדלה/AP
הבית של נלסון מנדלה בדרום אפריקה. טלגרף, אתר רשמי
הבית נשאר בדיוק כפי שהותירו אותו בני הזוג מנדלה/אתר רשמי, טלגרף
הבית של נלסון מנדלה בדרום אפריקה. טלגרף, אתר רשמי
חדר השינה הנחשב לסוויטה הנשיאותית מיועד לזוג אחד בלבד/אתר רשמי, טלגרף
הבית של נלסון מנדלה בדרום אפריקה. טלגרף, אתר רשמי
החצר שמקיפה את הבית/אתר רשמי, טלגרף
הבית של נלסון מנדלה בדרום אפריקה. טלגרף, אתר רשמי
ואיך אפשר בלי בריכת שחייה?!/אתר רשמי, טלגרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully