וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ארוחה? איך חולי הניקיון מתמודדים עם מתקפת האירוח?

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

9.4.2015 / 18:16

מתקפת הארוחות, האורחים וההתכנסויות המשפחתיות גוררת איתה הכל חוץ מסדר. חולת הניקיון שלנו בגרסה משלה לשיר "אחד מי יודע?"

ניקיון. ShutterStock
עד מתי ננקה את ביתנו?/ShutterStock

אם תספרו לאדם שלא מכיר את המסורת היהודית על ליל הסדר, הוא בוודאי יחשוב שמדובר בערב שקט ונעים. משפחה מתכנסת סביב השולחן, אוכלת וקוראת בספר המהלל את אלוהים וכולל פרסומות לחברות ביטוח. אבל האמת היא שאצלי בבית הסדר היה ממש לא בסדר, ובאופן אירוני הוא הותיר אחריו בלגן. כמה בלגן? בואו נגיד שאליהו הנביא העדיף להישאר בחוץ. משום מה אני נודבתי להיות המארחת בליל הסדר וגם בערב החג השני, מה שהותיר בי טראומה כל כך גדולה, שחברתי שיר בנוסח "אחד מי יודע", המסכם את הפוגרום שעברתי בפסח.

אחד מי יודע? אחד אני יודע! אחד שולחן קטן מאיקאה שבקושי יש בו מקום לשפרירית, ונאלץ לאכלס 12 סועדים, שיושבים צפוף צפוף, ובכל פעם שהם מעבירים דף בהגדה נכנס לך מרפק לצלעות.

שניים מי יודע? שניים אני יודע! שני ערבי חג בהפרש של פחות משבוע, שבשניהם נאלצתי להגיש אוכל, להעמיד פנים שאני נחמדה, לספוג את הנשיקות של דודה פנינה ולהבליג על העקיצות של אמא שלי על כך שעדיין אין לה נכדים.

שלושה מי יודע? שלושה אני יודע! שלושה סירים מלאים בתבשילים שנפלו על הרצפה כשאחד הילדים רצה לבחון מהו כוח הכבידה. אני רציתי לבחון מה קורה כשצורחים ב-200 דציבילים, אבל חששתי מתוצאות הניסוי.

ארבעה מי יודע? ארבעה אני יודע! ארבעה ימים לקח לי לנקות את הבית לפני הסעודות, בהם קרצפתי את הרצפה, עשיתי פאנלים, חלונות והסרתי כל גרגיר אבק וחמץ.

חמישה מי יודע? חמישה אני יודע! חמישה ימים נדרשו כדי לנקות את הלכלוך שהותירה המשפחה שלי אחרי ליל הסדר.

שישה מי יודע? שישה אני יודע! שישה כתמי יין אדום שנותרו על המפה הלבנה, ושכנראה ישרדו לנצח כמו שמעון פרס.

שבעה מי יודע? שבעה אני יודע! שבעה כדורים לכאב ראש שבלעתי אחרי שהבנתי מהו גודל האסון ושאפילו לפרעה לא הייתי מאחלת תוהו ובוהו שכזה בארמונו שבמצרים.

שמונה מי יודע? שמונה אני יודע! שמונה בקבוקי נוזל לניקוי כלים התרוקנו עד שהצלחתי להסיר את כל השומנים והלכלוך מהסירים, המחבתות, הצלחות והסכו"ם.

תשעה מי יודע? תשעה אני יודע! תשעה טון של פירורי מצות שהתפזרו לכל עבר. למה בני ישראל לא יכלו לאכול במדבר משהו שיותר קל לנקות?! כמו מים למשל?

עשרה מי יודע? עשרה אני יודע! עשרה דליי אקונומיקה נשפכו על הרצפה עד שחזרה להיות מבריקה. אני עדיין מסטולית מהריח.

אחד עשר מי יודע? אחד עשר אני יודע! אחד עשר תירוצים שבן זוגי תירץ לי כדי להתחמק מהניקיון.

שניים עשר מי יודע? שניים עשר אני יודע! שניים עשר סועדים שגרמו לבית שלי להיראות כאילו ספג את עשר המכות.

שלושה עשר מי יודע? שלושה עשר אני יודע! שלושה עשר יעדים בעולם שאני מתכוונת לברוח אליהם בפסח הבא אם יכריחו אותי שוב לארח בחג.

כך תשמרו על הידיים בזמן הניקיונות
הכלים שיעשו לכם חשק להעביר ויש
8 טיפים מושלמים לניקיון המטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully