וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית לח ורטוב? כך תתמודדו עם מכת הרטיבות והעובש

26.12.2013 / 7:52

תמונות של שלג זה נחמד אבל טיפות שמטפטפות מהתקרה בסלון - פחות. בודדו, איטמו ונקו כל כתם עובש סורר כדי למזער נזקי החורף

מלבד תמונות יפות של בובות שלג וטיפות על החלון, הסערה שבקרה אותנו בשבוע שעבר, השאירה אחריה נזק רב: הצפות ושיטפונות, מכוניות הרוסות, פגיעה בתוצרת החקלאית ואלפי בתים שנותקו מהחשמל. בנוסף לאלו, בבתים רבים מי הגשם חלחלו לתקרה ולקירות, ויצרו רטיבות. ואם אתם גם סובלים מהתופעה הלחה הזו רצוי שתטפלו בה מבעוד מועד. רטיבות מוזנחת מתפתחת לעובש, שמלבד היותו מפגע אסתטי הוא עלול לגרום לבעיות בדרכי הנשימה. כמו כן, הצטברות של טיפות מים, עשויה לגרום לנזקים קריטיים למבנה. אז איך מטפלים במכה?

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תחכו שהקיר יראה כך. טפלו בו מיד כשהוא לח ומחשיד/ShutterStock

בעיית איטום או צנרת?

ניתן להבחין מיד אם יש לכם רטיבות בבית- הצטברות של טיפות קטנות בפינת החדר, תחושת לחות מוגברת והיווצרות של עובש. אך לפני שניגשים לטפל בבעיה חשוב להבין מהיכן נובעת הרטיבות- האם מדובר באיטום לקוי של הגג? או שאולי בנזילה מאחד הצינורות בבית? כדי לבדוק זאת יש לסגור את כל הברזים ולאחר מכן להציץ בשעון המים. אם הספרות שעל צג השעון מתקדמות, כנראה שישנה נזילה בבית. במקרה כזה, מומלץ לפנות לאינסטלאטור מומחה. במידה והמחוגים עומדים, סימן שאין נזילה וניתן לנסות ולפתור את הבעיה בעזרת תיקון האיטום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדקו את הצנרת באמצעות שעון המים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיטה נוספת לאיתור נזילות מים היא באמצעות מצלמה תרמית. חברות שונות המתמחות בטכנולוגיה זו, מאתרות דליפת מים בקיר, בתקרה ומתחת לריצוף. באמצעות שיטה זו אין צורך לשבור מרצפות וקירות, והמצלמה פועלת באופן שאינו גורם לנזקים. המצלמה התרמית חושפת על ידי טכניקת הדמיה הכוללת המרת קרינת חום (אינפרה אדום) את מקור הבעיה ויכולה לאבחן האם מדובר בנזילה.

רצפה. ShutterStock
מצלמה תרמית מאתרת דליפת מים בקיר, בתקרה ומתחת לריצוף/ShutterStock

איטום נכון - עשה זאת בעצמך

כדי לטפל ברטיבות, יש להשתמש בחומרי איטום. ישנם חומרי איטום רבים בשוק, אך כל חומר עשוי להתאים לבעיה אחרת וכדי לדעת איזה חומר יתאים לבעיה שלכם, מומלץ להיוועץ עם מהנדס איטום או לקרוא את מפרט המוצר כדי לדעת מהו השימוש הנכון בו. ישנם חומרים אשר פורסים אותם כגון יריעות ביטומניות, יש חומרים שמורחים או מתיזים אותם ויש כאלו שצריך להזריק אותם לסדקים, אך אלו לרוב לא מיועדים למשטחים גדולים. ניתן לחלק את מוצרי האיטום לארבע קבוצות עיקריות: מוצרים על בסיס צמנטי, חומרים על בסיס פולימרי, מוצרים על בסיס ביטומני והסוג הרביעי והוותיק- זפת. חשוב לדעת שלכל מוצר יש את הייעוד שלו, וכך למשל מוצר המתאים לאיטום גגות לא יתאים לאיטום קירות. לכל חומר עלות שונה וישנם חומרים המתייבשים במהירות וכאלה שלוקח להם זמן רב יותר להתייבש. חומרים מסוג מסוים, כמו ביטומנים נדבקים טוב יותר לחומרים אחרים וכדאי לוודא זאת לפני השימוש בחומר. במזג האוויר הישראלי, יש חשיבות רבה גם לעמידות של החומרים בחום, משום שישנם חומרים שלא יצליחו לשרוד ב-30 מעלות. חומרים מסוימים אינם מיועדים להתמודד עם מים עומדים, כך שאם יש שקעים בגג, יש להשתמש בחומרים עמידים יותר. בנוסף, תנו דגש לצבע של החומר- אם החומר בצבע שחור צריך לצבוע מעליו שכבה לבנה, זאת כדי למנוע התחממות של הקומה העליונה והגג. במידה והחומר לבן או כסוף אין צורך בשכבה נוספת.

מברשת שערות קשות. trainman32, ShutterStock
לא לשכוח שניקיון העובש והרטיבות ימנע ריח לא נעים/ShutterStock, trainman32

ניקיון עובש

אם התפתח עובש בקירות ובתקרת הבית שלכם, ישנם כמה צעדים לנקות אותו: בעזרת נייר שיוף שפשפו ככל הניתן את כתם העובש. לבשו כפפות גומי על ידיכם, וטבלו מטלית ניקוי באקונומיקה. עברו עם המטלית על הכתם והמתינו מספר דקות עד שיתייבש. לאחר מכן, בעזרת מברשת צבע, עברו על הכתם עם חומר חיטוי מיוחד נגד עובש, שניתן למצוא בחנויות לחומרי ניקוי וצבע. המתינו כשלוש שעות (או בהתאם להוראות היצרן), ולאחר מכן צבעו את הכתם בצבע קיר. טיפ נוסף: בכדי למנוע עובש, מומלץ לאוורר את החדרים גם כשקר בחוץ.

יומנו של מנקה: ריצ'י פז במשימת חורף מתאגרת במיוחד

השיטות להעלמת כתמי העונה: בוץ, תותים ואפילו מרק עגבניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully