וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתמי חורף: ככה תסירו כתמי בוץ, תותים ושאר סימני העונה מהבגדים

תקראו לה עונה רומנטית או לחילופין מלנכולית. כך או אחרת היא מלווה בכתמים שמצריכים טיפול מיוחד. כל השיטות להעלים את סימני הדרך שהחורף משאיר אחריו. מבוץ ועד כתמי תות

למרות ניסיונותיכם לנקוט משנה זהירות יתרים, לא תוכלו להימנע לחלוטין מכתמת הבגדים שמביא אתו החורף. בוץ, תותי העונה, מרק עגבניות ועוד הם רק חלק מהסממנים שיכולים להישאר לכם על הבגדים. מיוחד כשיש ילדים בסביבה, שכידוע אינם מודעים לעובדה שכתם לא תמיד יורד. לא נשלה אתכם עם הצהרה שכל הכתמים ניתנים להסרה, אך רצוי לנסות, הרי לא מוותרים בקלות על חולצה אהובה שהוכתמה.

בתור התחלה: כשניגשים להסרת כתם עקשן חשוב לזכור שייתכן והחומר בו משתמשים להסרת הכתם עלול להזיק לבד ועל כן, הדרך הטובה ביותר היא להתנסות על פינה נסתרת של הבגד. במקרה הגרוע יהיה כתם קטן על גבי הבגד, אך במקום שאינו נראה לעין. בנוסף, על מנת שהכתם יישאר נקודתי ולא יתפשט לשאר הבגד, את הכתם יש לנקות בתנועות סיבוביות משולי הכתם פנימה. תנועה הפוכה, מהפנים לחוץ, עלולה לגרום להתפשטות הכתם. מי שמשתמש במסיר כתמים באופן קבוע יכול לאמץ את הטיפ הבא: להניח את התרסיס בחדר הכביסה וברגע שמתגלה הכתם השורר מרססים את הבגד וזורקים לסל הכביסה.

כביסה ביד. ShutterStock
חומרי ניקוי אגרסיביים יש לנסות על פינה נסתרת של הבגד/ShutterStock

קופצים לגובה

ילדים אוהבים להתפלש ולהתלכלך בבוץ, במיוחד בחורף. לקפוץ בשלוליות ולהשפריץ לכל עבר. יש הטוענים שכתמי בוץ דוהים עם הזמן ולכן אינם טורחים לנסות ולהסיר אותם. למי שבכל זאת מעוניין בניקיון יסודי, יכול לשפשף את הבגד עם מברשת שערות קשות, רטובה מעט ולשטוף. במידה וכתמי הבוץ לא ירדו, יש להשרות את הבגד במים עם מלח ולהכניס לאחר מכן למכונת הכביסה.

לכלוך של בוץ. Birute Vijeikiene, ShutterStock
לא תוכלו למנוע מהילדים את תענוג השלוליות אבל תוכלו להשרות הבגד במלח/ShutterStock, Birute Vijeikiene

שפתיים לוהטות

נשיקות של הדודה שבדרך כלל קופצת לבקר בחורף עם עוגת הום מייד ביד, עשויות להשאיר כתם ליפסטיק דומיננטי על הצווארון. כדי להוריד את הצבע הוורוד או האדום הזה יש להשרות את הבגד למשך כמה דקות בחומר נוזלי לניקוי כללי (שאינו מכיל כלור). לאחר מכן, משפשפים את הכתם בעזרת מברשת שיניים ושוטפים את המקום עם הרבה מים.

אילוסטרציה. ShutterStock
סימני נשיקות וליפסטיק יוסרו בעזרת מברשת שיניים/ShutterStock

שימו שמן

שמן שמשתלב במזונות רבים בתפריט החורף מועד גם הוא לפורענות. להסרת זה ישנן לא מעט שיטות. לעזרה ראשונה יש לשפוך על הבגד טלק או מלח בכמות נדיבה. אחרי שמפזרים את המלח או הטלק לבגד בתנועות סיבוביות, אפשר להכניס למכונת הכביסה. שיטה נוספת היא להשתמש במסיר שומנים למשטחים וסירים, להמתין כ-20 דקות ולהכניס למכונת הכביסה בטמפרטורה גבוהה, בהתאם לתווית שרשומה על הבגד. דרך נוספת וקלה ליישום, היא לספוג את הכתם בחומר נוזלי לכלים, להמתין שהכתם יתייבש (עדיף בשמש) לשטוף ולהכניס למכונת הכביסה.

אילוסטרציה. ShutterStock
טלק או מלח יסייעו בהעלמת כתמי שמן עקשניים/ShutterStock

כמה מתוק ככה מלכלך

החורף הגיע ואתו נפתחת גם עונת התותים. כתם מן האדום האדום הזה או כל פרי יער אחר, נמנה עם הכתמים הקשים להסרה. ובכל זאת, כדי להוריד את הכתם יש להשרות את הבגד במים קרים ואחר כך להכניס למכונת הכביסה. במידה והבגד לבן ניתן להשרות במיץ לימון משומר. לכתמים קשים אף יותר ניתן לטבול אקונומיקה במטלית ולעבור על הכתם או בעזרת מקל לניקוי אוזניים.

תותים. ShutterStock
מיץ לימון משומר יעלים נקודות אדמדמות של הפרי המתוק/ShutterStock

בלון גדול

אין זה סוד שהעונה הקרה מעודד רבים מאתנו לאכול. יש שמתגברים על התופעה באמצעות מסטיק כדי לטשטש את הרצון העז להכניס משהו חם לקיבה. אך מה קורה כשהגומי נדבק לבגד? אחת הדרכים להתגבר על החתיכה הדביקה הזאת היא להכניס את הבגד למקפיא. יום למחרת המסטיק יתפורר בקלות ואת השאריות שנשארו ניתן להסיר על ידי בנזין שימיס את הגומי. (ניתן להשיג בבתי מרקחת או בחנויות טמבור).

אילוסטרציה. olly, ShutterStock
לועסים במקום לאכול? הצטיידו בבנזין/ShutterStock, olly

האדום האדום הזה

תבשיל קציצות ברוטב או מרק עגבניות חורפי שמאפיינים יותר מכל את תפריט העונה הנוכחית, מצריכים משנה זהירות. אם לא אוכלים אותם בצורה עדינה, סביר שישפריצו על הבגד ויהפכו אותו מנוקד מהסוג הפחות סימפטי. ראשית, יש לשטוף את הכתם במים ולאחר מכן לשפשף בזהירות עם נוזל לניקוי כלים. במידה ואי אפשר להתמודד עם הכתם בזמן אמת, ניתן לרסס מעט ממיס שומנים של סירים ולהכניס למכונת הכביסה.

מרק עגבניות צלויות. דנה מאירזון
נוזל לכלים יטשטש את כתמי המאכלים החמים/דנה מאירזון

מה תשתו?

קפה-תה-קפה-תה. המשקאות האולטימטיביים שיחממו אתכם עשויים להוות גם גורם מכתים לכשעצמו. מי שהצליח להכתים את הבגד בכתם חום מהביל צריך לדלל את הכתם ולהשרות את הבגד במים קרים. לאחר מכן יש למלא גיגית במים חמים המעורבבים עם אבקת כביסה ולהשרות כחצי שעה. אחרי שהבגד התייבש יש להכניסו למכונת הכביסה להשלמת הסרת הכתם.

מזיגת החלב לכוס קפוצ'ינו. yabu, ShutterStock
מתחממים עם משקאות חמים? הקפידו להשרות הבגד המוכתם במים קרים/ShutterStock, yabu

ומה אם הכתם עדיין לא ירד?

למרות מאמצים, שפשופים והברשות, קורה שהכתם בכל זאת מתעקש לא לרדת מהבגד. חורף או קיץ. הוא נשאר. במקרה כזה ניתן לקנות טלאי מקורי ולתפור על גבי הכתם, לצבוע את הבגד בצבע התואם לבגדים או להחליט שמוותרים על פריט הלבוש והופכים אותו לסמרטוט לניקוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully