וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגרי בצלאל: מה עשיתם בארבע השנים שלמדתם?

מיכל המר

16.7.2013 / 13:50

"זוהי ההזדמנות האחרונה של הסטודנטים לעסוק בדברים שלא לגמרי מסחריים" לדברי חיים פרנס, ראש מחלקת עיצוב תעשייתי בבצלאל, המציג השנה עבודות גמר קונצפטואליות רחוקות מלהראות שימושיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורות ישיבה מגוונות, עבודה של תמיר ניר, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פרויקט הגמר באקדמיה בצלאל במחלקה לעיצוב תעשייתי הינו פרויקט ארוך טווח המתמשך לכל אורך השנה הרביעית." מציין חיים פרנס, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי. "למרות שבמדינות ארופאיות הסטנדרט של תואר ראשון מתקצר למסגרת לימודית בת שלוש שנים, בבצלאל מאמינים כי השנה הרביעית שבה מתרגלים הסטודנטים עבודה על פרויקט אחד מדמה למעשה אלמנטים מקצועיים ותהליכים ארוכי טווח המצפים לסטודנטים בהמשך דרכם המקצועית מחוץ לכותלי האקדמיה".

"במהלך השנה מתמודדים הסטודנטים בבחירת רעיון ודבקות במטרה, בליווי של מחקר מעמיק ובנוסף על כל אלו התמודדות עם קשיים והעובדה שהדברים המדהימים אותם מגלים הסטודנטים בתחילת הדרך לאחר מספר חודשי עבודה נראים להם עייפים ומאוסים למרות שטרם נחשפו לאוויר העולם". מוסיף פרנס. השיטה בה פועלים הסטודנטים ביחס לפרויקט הגמר רב עניין וחשק, מלא תאווה ומאתגר את הסטודנטים. "אנו משתדלים להסיר מדרכם מכשולים רבים ולסייע להם בכל עוצמה שיש לאקדמיה- סדנאות מתקדמות, חיבור לבעלי מקצוע ובעלי ידע דעת ועניין, מלגות ועוד. כל זאת על מנת לתת להם להשתמש הן בתהליך וכן בתוצר עצמו כמסלול המראה מתוך ראייה והבנה כי עדיין מדובר בפרויקט אקדמאי וזו הזדמנותם האחרונה לעסוק בדברים שלא לגמרי מסחריים, לבנות דברים מדהימים ובעיקר להעז. אלו צעדיהם הראשונים בקריירה של הסטודנטים שימשיכו חלקם ללימודים גבוהים או ישתלבו בענפים שונים בתעשייה כשכירים ועצמאיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם סיני שניתן להפריח, עבודה של הדס אילני שלינגבאום, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטקסטים שמלווים את עבודותיהם של הבוגרים הטריים יש נופך פיוטי. "מה אם עפיפונים יכלו לגדול על עצים?" שואלת הדס אילני-שלינגבאום בפרויקט שבו היא מביטה על עולם היצור הסיני ומתרגמת אותו למוצר הגדל על ענף ולבסוף ניתן להפריח אותו. נדמה כי הסטודנטים בבצלאל מספקים לנו לצופה חוויה כפולה - אניגמטית מצד אחד וחדה ומזוככת להפליא מצד שני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתום בלחיצה, עבודה של אביאל אבודרהם, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת הברזים 'חתום בלחיצה' של אביאל אבודרהם בוחנת מזווית שונה את מה שנתפס לעיתים כ'פגמים', מעצימה אותם ומשתמשת בהם לכדי אסתטיקה חדשה ומרעננת. הפרויקט שעיקרו התעסקות בחומר גלם ובטכניקות ייצור ייחודיות. הסטודנטים חולקים איתנו מקרי בוחן ברמה התרבותית חלקם מזהים מצבים וסיטואציות על מנת לשפר ולהעצים את החוויה שלנו כלפי המוצר, השרות ולעיתים רק האידאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמה את המכשיר הכי פעיל בבית במרכז השיח, עבודה של אנטונינה גריגוריאן, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט עשה זאת בעצמך של אנטונינה גריגוריאן I Used To Be a Washing Machine מעלה את שאלת הקרביים של אחד המוצרים הנפוצים היום- מכונת הכביסה. אנטונינה זיהתה הזדמנויות ליצירה ועיצוב חדשני ממאגר החלקים של מכונות הכביסה ויצרה סדרת רהיטים מחלקי המכונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של עופר ברמן, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

עופר ברמן בחן כיצד תראה אינטימיות בעתיד הממוחשב. הוא שילב אינטימיות במקום המקוון והמנוכר באמצעות אובייקטים שעיצב מלבד במטרה להחזיר את האינטימיות אל הרחוב, ולייצר אינטראקציה ולחדד את הקירבה בין בני זוג פוטנציאליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיר מגורים זמנית על פי תמי גורביץ', בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

NEST של תמי גורוביץ' הוא התמודדות עם הערכה להקמת עיר מגורים זמנית המציעה פתרון מהיר ויעיל למחסור הדיור שנוצר בעקבות אסונות טבע. הפרויקט עשוי פלסטיק, טקסטיל, פוליגל, נירוסטה ואלומיניום באמצעותם מספק לניצולים אפשרות לקיים אורח חיים שגרתי במצב לא שגרתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פותחן בקבוקי יין המעניקים חוויה אחרת, עבודה של דוד פינטו, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בואו ונפתח בקבוק יין! קורא דוד פינטו שיצר סדרה של פותחני יין המעניקים הסתכלות חדשה על עיצוב הכלי והחוויה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים ממתכת, עבודה של מורן בר, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרויקט של מורן בר בוחן את הגבול בין סנדלרות מסורתית ליצירת שיטות עבודה חדשות במתכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי הליכה לחולי סוכרת, לילך שטיינר, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

Flow הן נעלי הליכה המיועדות לחולי סוכרת בשלב מוקדם של המחלה שעיצבה לילך שטיינר.

זה הזמן לצאת ולטייל לראות, לחקור ולהבין מה יצרו הסטודנטים ולאן קורץ לנו העתיד. האקמאיות מפליאות בקווים המקבלים בינהן ובאופן המתודולגי שבה מועבר לסטודנטים ארגז הכלים שאיתו ימשיכו הלאה הבוגרים הטריים לחייהם המקצועיים. את הבידול והייחודיות בין המוסדות מייצרים הסטודנטים עצמם עם העושר הרב-שכבתי ותחומי העיניין השונים ויחד עם מי שליוו אותם בשנה החולפת מייצרים את השיח העכשווי.

השנה יציגו בבצלאל במחלקות השונות תקשורת חזותית, עיצוב אופנה ותכשיטים, וידאו , אנימציה וראוי לציין את המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית המכה גלים ומרשימה בהיקף הפרויקטים בגישה הייחודית בעושר הטכני והקונספטואלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצג המתייחס לשלמות, עבודה של ברק טויטו, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביגיל לוי מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית מתייחסת לשלמות כמושג סובייקטיבי המכיל נקודות זמן ספציפיות ורנדומליות, אשר ביחד יוצרות את כללי הגדרת השלם.perfectly deformedהוא מיצג אשר בוחן את מושג השלמות דרך נקודות הזמן בהן הוא נוצר - אותם הרגעים בהם הדימוי מתעצב ומתאר באופן מושלם את החומר ממנו הוא בנוי, את הסביבה בה הוא נוצר, ואת מלאכת יוצר הדימוי.

תערוכת בוגרי בצלאל המחלקה לעיצוב תעשייתי תפתח ב-21 ביולי ותמשך עד ה-2 באוגוסט, א-ה 10:00-21:00 ו 10:00-16:00, קמפוס הר הצופים, ירושלים


בוגרים 2013 - סיקור מיוחד:

מה עשו בוגרי המכון הטכנולוגי בחולון ומכללת הדסה בירושלים?

בוגרי מכון אבני חושבים על העתיד

ההברקות של בוגרי שנקר וסמינר הקיבוצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של דור טל, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של זיו טובין, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט של אביגיל לוי ממחלקת עיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully