וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מזכרת מזאהה חדיד: תערוכת רהיטים בלונדון

תערוכה חדשה לכבוד האדריכלית המוערכת בעולם שמתה השנה, חושפת צד מפתיע ביצירה של חלוצת המראה העתידני. רהיטי עץ במראה וינטג'. מסתבר שגם שנות ה-50-60 השפיעו על זאהה חדיד

יוטיוב

(בווידאו: הפרויקטים היפים של זאהה חדיד)

כמעט חמישה חודשים חלפו מאז זאהה חדיד לקתה בהתקף לב ומתה. ועדיין, יצירתה ממשיכה להדהד. התכניות עליהן עמלה במרץ האדריכלית המצליחה בעולם יוצאות לאור בזו אחר זו וממשיכות את דרכה הייחודית בעולם העיצוב והאדריכלות. הפעם מדובר בתערוכה שנערכת בימים אלו בלונדון, בגלריה דיוויד ג'יל. בתערוכה מוצגים רהיטים שעיצבה חדיד ומי שמכיר כבר את חותם ידה מבין שלא מדובר ברהיטים מוכרים ושגרתיים, הצורה הבלתי מוגדרת והמתפתלת היא שמאפיינת את הכיסאות, הכורסאות, שולחנות ושנדליירים שנראים כמו יצירות אמנות מודרנית לכל דבר.

הרהיטים עשויים מעץ אגוז בשילוב של עור, במראה וינטג' של שנות ה-60-50. על פניו הכי רחוק ולא אופייני לעבודות של חדיד, שעבדה על פי רוב עם חומרים אקריליים שקופים ובעלי צביון עתידני. פטריק שומאכר, השותף הצמוד של חדיד ציין כי ההשראות לאלו נלקחו באופן ישיר מענתיקות שחדיד ראתה. העץ, הוסיף שומאכר הוא חומר חזק במיוחד ואפילו מואר. הכיסאות "המחוררים" כלומר, ללא מושב מעניקים לרהיט קלילות והומוגניות עם החומר. כך גם משטחי שולחנות הקפה שמתעקלים כמו היו בצורתם הטבעית באופן א-סימטרי. במרכז שולחנות האוכל, משובצת מעין עדשת זכוכית שמסגירה יותר את כתב ידה המוכר של חדיד.

הנברשות המתכתיות שגם אותן אפשר לראות בתערוכה האמורה, שייכות למשפחה אחרת שאותה עיצבה חדיד. הן הוצגו לראשונה בתור אב טיפוס בפסטיבל העיצוב בלונדון 2014. עיצובן בנוי מכנפיים שעשויות מתכת וקריסטל ועליהן, תלויים אשכולות קטנים של נורות LED. דרך אלו, אפשר לראות את הטוטביות ויחד עם זה את המכנה המשותף בין כלל העבודות שמוצגות בתערוכה.

חדיד ודיוויד ג'יל – בעל הגלריה בלונדון עבדו במשותף במשך עשור. בעקבות מותה הפתאומי החליט מנכ"ל הגלריה הנוכחי פרנסיס סולטנה, לאצור עבור האדריכלית המוערכת תערוכה שבה מוצגות לקהל הרחב העבודות הפחות מוכרות של חדיד.

תערוכת UltraStellar, עבודות של זאהה חדיד, תוצג עד ה-29 בלונדון בגלריה דיוויד ג'יל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב עץ ועור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה וינטג' פחות מוכר של חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורות מעוקלות המאפיינות את חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדשה של זכוכית משובצת במרכז השולחן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלילות העבודה בעץ אגוז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נברשת מתכתית שעוצבה ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully