וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנן המומחה קובע: הטעות שכולנו עושים עם צמחי הבית שלנו

19.5.2024 / 0:03

כולנו חושבים שלטפל בצמחייה שמחוץ לבית זה יותר קשה מאשר לטפל באלה שנמצאים בתוך אזור המחייה שלנו, אבל מונטי דון חשף את הטעות שכל אחד מאיתנו עושה שגורמת לצמחים למות הרבה יותר מהר

ככה תוודאו שהצמחים שלכם ישרדו את החורף/TannerThePlanter

כל גנן חובב יודע שבגינה בחוץ יש מספיק עבודה קשה, אבל מעטים יודעים שחשוב גם לטפל כראוי בצמחים שבתוך הבית שלכם. בעזרתם טיפים של גנן מקצוען תוכלו להעלות את צמחי הבית שלכם לרמה חדשה ולהפוך את הג'ונגל הפנימי שלכם לירוק ופורח ככל האפשר.

נהוג לחשוב שצמחי בית דורשים פחות טיפול מאלה החיצונים, אבל לפי מומחה הגינון ומגיש הטלוויזיה מונטי דון, למעשה צריך להיות מאוד זהירים לגבי התחזוקה שלהם, ויש דבר אחד מועיל במיוחד שניתן לעשות כדי לשמור עליהם בריאים ככל האפשר. בבלוג שלו, בו הוא מסביר אילו עבודות גינון הכי כדאי לבצע בתקופה הזו, ציין מונטי דון שזהו זמן חשוב בשנה עבור צמחי בית, אך סביר להניח שיש טעות עיקרית אחת שאנשים עושים בדרך כלל: השקיה מרובה מדי.

עם זאת, המומחה הסביר שיש כמה דרכים קלות להתגבר על הבעיה הזן ולהחזיר את הצמחים האהובים שלכם למסלול, ולעזור ליצור אווירה רגועה ושלווה בביתכם.

עציצים ביתיים. ShutterStock
קשה מאוד להשקות בכמות נכונה/ShutterStock

מונטי דון הסביר: "בדרך כלל הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים עם צמחי הבית שלהם היא השקיית יתר. למעשה, אפשר לנסח זאת בצורה מדויקת יותר - רוב הצמחים בבית שלכם סובלים מעודף מים בשורשים, אך מחסור בלחות באוויר. השקו רק כשהמצע של האדמה בעציץ יבש לחלוטין, ועדיף אז להשרות אותו בקערת מים למשך 15 דקות ולנקז את המים לחלוטין לפני החזרת העציץ למקומו".

"עם זאת, הדבר היחיד והמועיל ביותר הוא להשיג מרסס אדים באמת טוב, שמחזיק לפחות ליטר מים ובעל פעולת הדק. השתמשו בו פעמיים ביום כדי לתת לצמחים שלכם ריסוס טוב באמת, כך שהעלווה תהיה רטובה מלחות".

עוד טיפים לגינון ביתי
רוצים שהעציצים שלכם יגדלו פי 2 במהירות? הסוד הוא קליפות בננה

הסרטון הוויראלי שהוכיח: כולנו לא יודעים איך להשקות עציצים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זה מה שעושים עם מרסס אדים

גם המיקום של הצמח בבית שלכם חשוב מאוד, ומציאה של הנקודה המושלמת בבית עבור צמחים טרופיים היא המפתח להבטחת שגשוגם, מסביר דון. "מקום קריר, מחוץ לאור שמש ישיר, סביר יותר שיתאים לכל צמחי ירק עד מאזורים טרופיים (אבל לא קקטוסים וסוקולנטים מדבריים) מאשר אדן חלון הפונה דרומה או מערבה". עבור צמחים טרופיים, צריך לחשוב היטב איזה חדר מתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר - מכיוון שהם בדרך כלל מעדיפים או זקוקים לסביבה לחה - והמרסס החדש שמומלץ יוסיף לחות לאוויר. עדיף שתמקמו צמחים כאלה בחדר שמתאים יותר להיות רטוב, כמו המטבח, השירותים או חדר האמבטיה, על פני הסלון או חדר השינה שלכם המלאים ברהיטים רכים שיכולים להינזק מהלחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully