וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולכם מכבסים לא נכון - וזה עולה לכם יותר כסף

28.12.2023 / 9:26

מכבסים באבקה ולא בנוזל? זו הטעות הראשונה, אבל גם במקרה שבחרתם נכון אתם ממשיכים ליפול למלכודת של היצרניות

כל כמה זמן צריך לכבס כל דבר?/CleanSnob Cleaning Specialist

כולנו מכבסים וכולנו עושים זאת בשתי שיטות עיקריות - נוזל או אבקה (המפונקים והעשירים שבינינו בכלל קונים קפסולות). אלא שרובנו גם נופלים למלכודת פופולרית שמכינות לנו היצרניות.

כשאתם שופכים נוזל למכונת הכביסה, אתם לרוב מסתמכים על הפקק. אתם אומדים את גודל הבקבוק ומנסים לשער כמה יספיק - בדרך כלל ממלאים את רובו או אפילו את כולו, כדי להיות בטוחים שהריח יהיה נעים ושהכתמים על הבגדים יוסרו.

ובכן - זו טעות. על פי שרה בוגדן, ליאם מקקאבי ו-ויני יאנג שכתבו את "המדריך למכונות הכביסה הטובות ביותר" (Our Guide to the Best Washing Machines), על מנת להוציא כביסה נקייה במשקל ממוצע (4-6 ק"ג) כל שצריך הוא להשתמש בכף. כן, כף אוכל מלאה אחת. ואם דחסתם את המכונה ועברתם את ששת הקילוגרמים, שימו עוד כף.

היצרניות, הם טוענים, לפעמים כן כותבות את האמת, אבל לא תמיד. "חלק משקרים, אבל תזכרו, התפקיד שלהם הוא למכור ולעשות כסף".

נוזל כביסה. ShutterStock
תפסיקו למלא כבר/ShutterStock

ומדוע להעדיף נוזל על אבקה? השלושה טוענים כי הכתמים לא תמיד נעלמים, וכי אבקה נשארת לעתים קרובות על הבגד לאחר הכביסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גם מומחית הניקיון העומדת מאחורי חשבון הטיקטוק האקולוגי Brightly טוענת שהמוטו "כמה שיותר נוזל - יותר טוב" הוא שגוי. לדבריה, רבים מאמינים שככל שמוסיפים יותר נוזל לכביסה, כך הבגדים יוצאים ריחניים ונקיים יותר, אולם הגזמה בכמות הנוזל עשויה לפגום ואף להרוס לגמרי את הבגדים המכובסים.

בסרטון הקצר ששיתפה בטיקטוק היא מסבירה שכשמוסיפים יותר מדי נוזל - לא כולו נשטף עד סוף פעולת המכונה. היא הסבירה: "זה ישאיר אתכם עם בגדים רוויי שאריות ולא נוחים ללבישה". על מנת להציל את הבגדים שלכם גם היא ממליצה להתעלם מהוראות היצרנים למלא את הפקק בנוזל ובמקום זאת מציעה להשתמש בכף אחת או שתיים של הנוזל בלבד ולא יותר מזה - "כמעט מספיק כדי למלא כוס שוט", היא הוסיפה, ''שימוש בגישת 'פחות זה יותר' יכולה לסייע לכם גם להפחית את כמות חומרי הניקוי שאתם קונים, וזה נהדר עבור הבגדים שלכם והסביבה. 'הפחיתו בנוזל, שימו לייבוש מהיר באוויר ותהיו מוכנים ליציאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully