וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשיעור הראשון אמרתי: קוראים לי הדר, ויהיה לי סטודיו לקרמיקה"

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 8:21

לפני כמה שנים היא עזבה משרה מתגמלת ונוחה בתחום הפארמה כדי להגשים ייעוד שבא אליה כמו התגלות: להיות אומנית קרמיקה. "ידעתי שאני חייבת להצליח ליצור מזה פרנסה". עכשיו אפשר למצוא את הפריטים היפים של הדר מלאך גם ב-FOX HOME

הדר מלאך, אומנית קרמיקה. תמרה ברסקי,
הדר מלאך על האובניים בסטודיו הביתי שלה/תמרה ברסקי
"פתאום היתה לי כמו התגלות כזאת שזאת צריכה להיות אני. זה נשמע רוחניקי... ואני באמת לא כזאת. אבל כך זה קרה. חזרתי הביתה ואמרתי לבעלי שזה מה שאני רוצה לעשות"

ימי ראשון הם הימים האהובים ביותר על הדר מלאך: "יום ראשון הוא יום הכי שמח שלי בשבוע - יש לי שבוע שלם של עבודה לפני. מאוד כיף לי, אני מרגישה בת מזל", אומרת אומנית הקרמיקה. היא בת 38, נשואה לאסף ולשניים יש שתי בנות. הם מתגוררים בכפר יונה, ושם גם נמצא הסטודיו הביתי שלה שאליו היא נכנסת בשמחה גדולה בכל יום. אבל לא תמיד החיים שלה נראו ככה.

עד לפני כמה שנים מלאך ניהלה אורח חיים שונה בתכלית, ולקרמיקה לא היה שום חלק בו. הייתי אשת שיווק בתחום הפארמה, זה תחום מאוד נוח ומתגמל וגם הייתי טובה בעבודה שלי. אבל כל השנים הרגשתי שאני מוקפת בנשים מוכשרות ומלאות תשוקה לדבר, בעוד שאני ידעתי שזה לא 'הדבר' שלי", היא מספרת. מלאך הבינה שהיא צריכה לחפש לעצמה plan B אבל האופן שבו זה קרה היה מהיר ובלתי צפוי.

"לא היה לי שום רקע בקרמיקה, שום ניסיון באמנות אפילו. לא הייתי במגמת אמנות, לא ציירתי, לא שירבטתי. יום אחד לקחתי את הילדות לטיול לצפון, ועצרתי לטרמפיסטית שעמדה בטרמפיאדה בתל חי - שזה דבר שאני בחיים לא עושה, אבל הרגשתי שאני חייבת לעצור לה, כי פעם גם אני הייתי סטודנטית שעמדה בטרמפיאדה הזאת בדיוק. הטרמפיסטית סיפרה לי בדרך שהיא לומדת קרמיקה במכללת תל חי ושאמא שלה קרמיקאית ביוון, וכשהיא תסיים ללמוד היא נוסעת אליה... ופתאום היתה לי כמו התגלות כזאת שזאת צריכה להיות אני. זה נשמע רוחניקי... ואני באמת לא כזאת. אבל כך זה קרה. חזרתי הביתה ואמרתי לבעלי שזה מה שאני רוצה לעשות".

ספל TO GO לדרך מקולקציית הדר מלאך עם FOX HOME מחיר 139 שח. תמרה ברסקי,
"המוצרים שלי הם מוצרים חכמים. הם יודעים לעשות גם וגם". כוס TO GO רב פעמית מקרמיקה של הדר מלאך לפוקס הום/תמרה ברסקי

מלאך נרשמה ללימודי קרמיקה ב"בית בנימיני - המרכז לקרמיקה עכשווית", וכבר בשיעור הראשון הטילה פצצה של הצהרת כוונות. "הגעתי לשיעור הראשון וכל אחד מספר על עצמו - זאת בחל"ד ומחפשת משהו מעניין לעשות, זה מספר שהוא כבר שנים עוסק בקרמיקה ורוצה להתמקצע... ואני אמרתי: 'קוראים לי הדר, ויהיה לי סטודיו לקרמיקה'. ולא היה לי מושג מכלום, לא ידעתי אפילו מה ההבדל בין חומר לחימר".

אבל המצפן הפנימי שהוביל אותה לשם כנראה דייק, כי האהבה שלה לדבר רק הלכה והעמיקה וכך גם המחוייבות שלה לתחום. "הלימודים פשוט העיפו לי את המוח. הרגשתי ששם התשוקה וההתלהבות שלי. הייתי נוסעת בשבתות לתרגל באובניים כשעוד לא היו לי אובניים משלי בבית. ממש התמסרתי לזה. זה גבה מחיר גבוה בהתחלה, הייתי לומדת עד מאוחר בלילה פעמיים בשבוע, בנוסף לעבודה, ואת השבתות הייתי מקדישה לתרגול. אבל זה היה בלתי ניתן לעצירה, זה שטף את כולי. הרגשתי שאני בורחת מהפארמה לעבר עתיד חדש. ידעתי שאני חייבת להצליח ליצור מזה פרנסה".

והצלחת?
"היתה תקופה לא מבוטלת שעשיתי גם וגם. הקריירה בפארמה מאוד מתגמלת מבחינה כלכלית, לא קל לוותר על זה, בטח לאדם רציונלי כמוני. אבל זה עלה לי בחיים, הייתי מסיימת לעבוד ורצה הביתה לעשות הזמנות ובסופי השבוע עובדת על הזמנות במקום לטייל עם המשפחה. והרגשתי קצת כאילו אני מנהלת רומן ולא מצליחה להיות הכי טובה שלי בשום דבר ככה. בעלי ואני עשינו החלטה משותפת לתת לזה צ'אנס - הקצבנו לזה שנה. ובשנה הזאת לא קרה המון, אין פה נסים ונפלאות. עזבתי את הקריירה הקודמת שלי בדצמבר 2020 בדיוק כשאנשים התחילו לחזור לעבודה אחרי הסגרים של הקורונה, שנה גרועה מבחינה כלכלית. אז נסים ונפלאות אין, אבל אני רואה שיש התקדמות, הקהל באינסטגרם גדל והלקוחות חוזרים ואני מצליחה לפרנס את המשפחה שלי ככה אז אני מבינה שזה נכון לי".

סיר שחור עם מכסה מתאים לתנור ולמיקרוגל מקולקציית הדר מלאך עם FOX HOME מחיר 365 שח. ליה מאור,
"אין פה נסים ונפלאות, אבל אני רואה שיש התקדמות. אני מצליחה לפרנס את המשפחה שלי ככה". סיר שחור לתנור/מיקרוגל, הדר מלאך לפוקס הום/ליה מאור
עין טובה קטנה 69 שח, עין טובה גדולה 135 שח. הדר מלאך,
"עין טובה" בשני גדלים - מתוך הקולקציה של הדר מלאך לפוקס הום/הדר מלאך

לאחרונה הגיע עוד סימן לכך שהיא על המסלול הנכון - הצעה לשיתוף פעולה בקולקציית קפסולה עם רשת FOX HOME במסגרת מיזם DESIGNERS CO-LAB, מתחם מכירה באתר האונליין של החברה, המיועד להעניק במה לקידום ומכירות עבור מעצבים ישראלים. מטרת שיתוף הפעולה היא לייצר עבור לקוחות הרשת חשיפה לתחומים חדשים מקבילים ומשלימים ל-FOX HOME ובד בבד להעניק במה למעצבים ישראלים בקידום הקולקציות שלהם.

"אני מכירה את המיזם של פוקס הום עם האמנים, וזה מיזם מדהים ומבורך. אני יצרתי קשר איתם והצעתי את עצמי. האתגר היה למצוא משהו שהוא לא לגמרי בול מה שעושים בפוקס הום, שהוא חדשני ומביא ערך מוסף", אומרת מלאך על שיתוף הפעולה הזה.

עוד בוואלה!

עושים קסמים בעץ: 5 מעצבים ישראליים שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה
מעמד לנר / אגרטל לפרח - הדר מלאך קרמיקה. ליה מאור,
"תכשיטי בית". פמוט/ אגרטל קרמיקה של הדר מלאך/ליה מאור
מעמד לנר / אגרטל לפרח - הדר מלאך קרמיקה. ליה מאור,
"זאת יצירה חד פעמית, אבל לכל פריט יש גם ערך מוסף פונקציונלי"/ליה מאור
סיר לבן עם מכסה מתאים לתנור ולמיקרוגל מקולקציית הדר מלאך עם FOX HOME מחיר 365 שח. ליה מאור,
"האתגר היה להביא משהו חדשני, עם ערך מוסף". סיר קרמיקה לבן של הדר מלאך לפוקס הום, 365 ש"ח/ליה מאור

בחנות המקוונת של FOX HOME ניתן להתחדש במספר פריטים בלעדיים שמיוצרים על ידי מלאך בעבודת יד, אותם היא מגדירה כ"תכשיטי בית", ביניהם סירי קרמיקה לתנור ולמיקרוגל בגודל בינוני בטקסטורת גרגירים ובגוונים הנצחיים של שחור או לבן, ספלי To Go מקרמיקה בצבע שחור או קרם ו"עין טובה" - פריט דקורטיבי מפורצלן לתלייה על הקיר בקוטר של 6 ס"מ ו-10 ס"מ, צבוע במכחול בצבע כחול ואלמנט מוזהב מבריק במשחק של גוונים, המעוצב בצורת עין כנגד עין הרע. בנוסף, באתר יוצעו מגוון פריטים נוספים המזוהים עם עבודתה של מלאך וקנו לה שם כאחת ממעצבות הקרמיקה המבטיחות בישראל, כמו ספלים, מעמד לנר או לפרח, צלחת פסח מעוצבת ועוד. הכלים מיוצרים באצוות קטנות ומתחלפות בעבודת יד ובאובניים בשיטות מסורתיות תוך שאיפה לאסתטיקה והרמוניה, אין כלי זהה למשנהו וזהו סוד קסמם.

"המוצרים שלי הם מוצרים חכמים. הם יודעים לעשות גם וגם", אומרת מלאך. "זאת יצירה חד פעמית, אבל לכל פריט יש גם ערך מוסף פונקציונלי. אם זה המעמד לנר שיודע להיות גם אגרטל לפרח, או הכוס TO GO שמתחברת לערכים של קיימות ואקולוגיה וגם תיכנס לכם בדיוק בשקע הייעודי ברכב, או הסירים שמתאימים לשימוש בתנור וגם במיקרוגל", היא מסבירה.

להשיג במתחם DESIGNERS CO-LAB באתר FOX HOME, טווח מחירים: 69.90-365 ₪.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully