וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים קסמים בעץ: 5 מעצבים ישראליים שאתם חייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 17:37

הם מקפלים אותו, מכופפים אותו, מגלגלים אותו, מחוררים אותו ואפילו הופכים אותו לטקסטיל - הכירו את המעצבים הישראליים שהופכים קורות עץ גסות ליצירות שימושיות ועדינות

frill furniture  גילה בביץ'. הדר דולן,
"אני לוקחת קורה גסה ומסיבית, מפרקת אותה לחלקים עדינים, ומרכיבה מהם ישות חדשה". שידה בעיצובה של גילה בביץ'/הדר דולן

עץ הוא אחד החומרים הראשוניים והנפוצים ביותר בעיצוב הבית, ובשנים האחרונות הוא גם זוכה לפופולריות רבה - בעיקר במופעיו הבהירים והטבעיים, שמאפיינים סגנונות עיצוב שזוכים לפופולריות כמו עיצוב סקנדינבי ובוהו-שיק. אבל משום שהוא באמת מחומרי הבסיס המובהקים ביותר, כמעט אין סגנון עיצובי שלא עושה בו שימוש.

עץ הוא חומר טבעי וחם, הוא גמיש מחד וחזק מאידך. וזה מה שהופך אותו לוורסטילי כל כך. לכבוד ט"ו בשבט - הלא הוא יום ההולדת לאילן (או ראש השנה לאילנות), קיבצנו מעצבים ואמנים מקומיים שעובדים איתו הכי צמוד שאפשר ועושים איתו קסמים של ממש: מקלילים ומחוררים אותו, מקמטים אותו, מכופפים ומפתלים אותו, חורצים בו חריצים ומעגלים אותו לצורות ויצירות שימושיות.

סטודיו Frill Furniture | גילה בביץ'

frill furniture  גילה בביץ'. הדר דולן,
החיתוכים הופכים עץ מלא לשקוף. שולחן מעץ מלא במראה תחרה של גילה בביץ'/הדר דולן

"אני מאוד אוהבת עץ מלא, אבל זה חומר שיש לו נטייה לכבדות", אומרת גילה בביץ', מעצבת רהיטים ונגרית בעלת סטודיו frill furniture. "כדי ליצור רהיטים קלילים, אני מחוררת אותם. כל פריט בקולקציה שלי כולל "מגזרת" המורכבת משתי שכבות עץ דקות עם חיתוכים. החיתוכים הופכים עץ מלא לשקוף. הם יוצרים משחק בין אור וצל, בין גלוי ונסתר, כמו מגזרת נייר או וילון תחרה. הם יוצרים הצצה אל מה שמעבר, והצצה זה דבר מסקרן". בשבוע העיצוב האחרון במילאנו בביץ' הציגה את קולקציית מגזרות העץ שלה במסגרת SaloneSatellite בשבוע העיצוב במילאנו, שבה מציגים יוצרים ומעצבים צעירים ומבטיחים. "אני מתחברת לפיזיות של התהליך בו אני לוקחת קורה גסה ומסיבית, מפרקת אותה לחלקים עדינים, ומרכיבה מהם ישות חדשה", אומרת בביץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סטודיו BOW | בר גנץ

בר גנץ היא מעצבת תעשייתית שתחת המותג BOW יוצרת רהיטים ופריטים לעיצוב הבית בטכניקות מסורתיות של כיפוף עץ באידוי. גנץ עובדת עם עץ טבעי שאותו היא מכופפת ומפתלת, לעתים לכמה כיוונים שונים, ויוצרת פריטים שיש בהם תנועה. בין היצירות שלה ניתן למצוא: מראות, מתלים, גופי תאורה ושעונים.

WOOD COUTURE | נטע אשרי

המעצבת ואומנית המלאכה נטע אשרי מייצרת רהיטים מלבידי עץ (פורניר) שאותם היא צובעת בעבודת יד. התוצאה המתקבלת היא רהיטים שעומק הבשר שלהם מקפל בתוכו שכבות של צבע ותנועה. בעזרת הטכניקה הזאת היא מייצרת תחת ידיה פריטים מגוונים החל מכיסאות ומדפים ועד לפריטים קטנים ושימושיים כמו קערות, כדי עץ ועוד.

להפוך עץ לטקסטיל | סטודיו טסלר-מנדלוביץ'

צמד המעצבים טסלר + מנדלוביץ מתמחים בפיתוח וייצור טקסטיל עץ המעובד למוצרי יוקרה לתחום הרכב, פנים, אדריכלות ואופנה. בנוסף להיותם גמישים וחזקים, טקסטיל העץ משמש כחומר בניין בר-קיימא, כל הייצור של טסלר + מנדלוביץ עובד בשיטת אפס פסולת. בין המוצרים הבולטים שלהם אפשר למצוא חיפויי קיר גליים בדוגמאות גאומטריות, פאנלים אקוסטיים, ריהוט גאומטרי ואפילו תיקי קלאץ' מעץ.

סטודיו COZI | יובל כרמל ואופיר זנדני

יובל כרמל ואופיר זנדני הם צמד מעצבים תעשייתיים שעומדים מאחורי המותג סטודיו COZI שמתמחה בגופי תאורה בכיפוף וקימוט עץ. העבודה שלהם משלבת בין טכניקות ייצור מסורתיות לטכנולוגיה מתקדמת. "הקולקציה שלנו מתאפיינת במורפולוגיה ייחודית, שמושגת באמצעות מניפולציות על חומרים מסורתיים טכניקות קיצוניות וטכנולוגיה חדשנית". בעבודות שלהם הם מצליחים לייצר גופי תאורה מעץ בצורניות כה רכה עד שפיסות העץ נדמות כמו ממחטות עדינות או כמין רוחות רפאים המרחפות בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully