וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה לגורד שחקים בן 26 קומות שמשמש כחוות חזירים המונית

16.2.2023 / 21:02

גורד השחקים הזה הכולל 26 קומות הוא חוות החזירים הראשונה בעולם שנבנתה לגובה וצפויה להכיל 650 אלף בעלי חיים מהם ייצרו 100 אלף טון בשר. מומחים חוששים שחווה במגדל שכזה תגביר את הסיכון להתפרצות מחלות

בית מלון לחזירים/Cover News 极目新闻

החודש פורסם תיעוד ראשון מגורד שחקים בן 26 קומות מפואר וחדשני - שבתוכו תתרחש זוועה. הבניין, שנראה מבחוץ כמו מלון יוקרתי הוא למעשה חוות החזירים הראשונה שנבנתה לגובה ומיועדת לשחוט 1.2 מיליון חזירים בשנה. חוות החזירים הגדולה בעולם שממוקמת בשני בניינים גבוהים נפתחה בפאתיו הדרומיים של אז'ואו שבמחוז חוביי, מרכז סין. בתיעוד של הבניין - שנראה כמו בניין דירות או בניין משרדים גבוה המשקיף אל הכביש הראשי - צפויים לחיות 650 אלף חזירים, מהם ייצרו 100 אלף טון בשר. זה למעשה הפתרון של סין לביקוש העולה וגובר לבשר חזיר, החלבון מהחי הפופולרי ביותר במדינה.

בניו יורק טיימס דווח שממשלת סין טוענת שהבניין, שזכה לכינוי "ארמון החזירים", נפתח בידי הרשויות המקומיות באוקטובר האחרון בעלות של כ-577 מיליון דולר (4 מיליארד יואן) במטרה להגדיל את הפריון החקלאי. החווה מורכבת משני בניינים - הכוללים 26 קומות כל אחד - ו"מתהדרת ביעילות ייצור, אקולוגיה ירוקה ועלות כוללת נמוכה יותר", כך לפי המומחים. יזמי הפרויקט מוסיפים כי קרוב ל-25,000 בעלי חיים יאכלסו כל מפלס ויועברו ברחבי המתחם באמצעות "ערוצי תפיסת חזירים" תת-קרקעיים.

ככה זה נראה

החברה העומדת מאחורי המתקן, Hubei Zhongxin Kaiwei Modern Farming, היא חדשה במגזר החזירים והחקלאות. היא התחילה בכלל בתחום המלט, והקימה מפעלי מלט מרובים במחוזות כמו חוביי וחנאן. אחד מהם, Hubei Xinshiji Cement, נמצא ליד חוות החזירים החדשה.

החברה מסרה כי במקור היא תכננה להשקיע בייצור מזון מוכן לבישול, אך שינתה את דעתה לאחר צניחה בתעשיית המלט והבנייה בסין. ג'ין לין, המנהל הכללי של החברה, אמר שהחברה ראתה בחקלאות מודרנית אפיק מבטיח והזדמנות להשתמש בחומרי בנייה משלה כדי לבנות את חוות החזירים.

לפי הצהרות בחשבון WeChat הרשמי של החברה, לחוות החזירים יש שני בניינים המספקים שטח כולל של 800,000 מ"ר. בחווה יש תנאי מחייה מבוקרים בגז, טמפרטורה ואוורור, כשבעלי חיים המוזנים דרך יותר מ-30,000 נקודות האכלה אוטומטיות בלחיצת כפתור מחדר בקרה מרכזי.

החברה אומרת שהפסולת מהחזירים תטופל ותשמש לייצור ביוגז, שיוכל לשמש לייצור חשמל וחימום מים בתוך החווה. העובדים יידרשו לעבור מספר סבבים של חיטוי ובדיקות לפני שיינתן להם אישור להיכנס - ולא יוכלו לצאת מהאתר עד שיצטרכו ללכת הביתה.

עוד מבנים משונים

הצצה נדירה: ככה נראים החיים בעיירה בה כל התושבים גרים בבניין אחד

נוף לים, בריזה בקיץ, אבל אין חניה: כמה עולה דירה בבניין המכוער בעולם?

"זה בלתי נתפס", אמר ל"גרדיאן" חקלאי בשנות ה-50 לחייו המתגורר בכפר מול החווה. הוא אמר שהוא חושש שהקרבה של החווה עלולה להוביל לבעיית ריח כשהיא פועלת במלואה. "לפני כ-30 שנה כשגידלתי חזירים, היו לנו רק שניים או שלושה בדיר בחצר האחורית שלנו. שמעתי שחזירים שגדלו בחוות האלה יכולים להיות מוכנים למכירה בעוד כמה חודשים, ובימינו היה לוקח לנו כשנה לגדל אחד. אני חושב שככל שהטכנולוגיה תתקדם, זו תהיה המגמה בעתיד. ייצור מהיר והמוני", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חוות החזירים "המודרנית", שהיא ככל הנראה אחת מני רבות ברחבי המדינה, החלה לפעול על רקע העלייה בביקוש בסין לבשר חזיר. מומחים מאמינים כי בניית חוות גדולות כמו אלה היא אחת הדרכים לחדש את מלאי בשר החזיר במדינה, אשר נהרס בשנים האחרונות על ידי קדחת החזירים האפריקאית.

סין ניסתה לשדרג את ייצור בשר החזיר שלה (היא צורכת כמחצית מכמות בשר החזיר בעולם) לאחר שאיבדה עד 100 מיליון חזירים למחלת החזירים הקטלנית, קדחת החזירים האפריקאית (ASF), בין 2018 ל-2020.

במדיניות שפורסמה בשנת 2019, משרד החקלאות והכפר של סין אמר שהוא יאפשר בניית מתקני גידול רבי קומות. הודעה שהתקבלה בברכה על ידי משקיעים, כולל Kingkey Smart Agriculture, שלפי הדיווחים אמרה כי מודל הייצור הגבוה יעיל יותר, ביו-מאובטח וידידותי לסביבה. "בהשוואה לשיטות גידול מסורתיות, חוות חזירים גבוהות הן אינטליגנטיות יותר, עם רמה גבוהה של אוטומציה ובטיחות ביולוגית. יחד עם זאת, יש לזה יתרון של חיסכון במשאבי קרקע", אמר ג'ו זנגיונג, פרופסור במכון למדעי בעלי החיים של האקדמיה הסינית למדעי החקלאות.

ויש עם זה לא מעט בעיות

במחוז סצ'ואן בלבד תוכננו 64 חוות רב-קומתיות, שחלקן כבר נמצאות בבנייה, נכון לשנת 2020. "בהכרח, תעשיית גידול החזירים צועדת לעבר עתיד מאוד אוטומטי ואינטליגנטי, והסטנדרטים והסף עבור מגדלי חזירים יהפכו גבוהים יותר כתוצאה מכך", הוסיף ג'ו.

עם זאת, המתחם הענק, שאמור להיות אוטומטי לחלוטין, הצליח לעורר זעם רב בקרב ארגונים לרוווחת בעלי חיים בסין, שלא מרוצים מכך שהחזירים נשמרים בתנאי מפעל. זעקתם הובילה לטיפול בבעיות הנוגעות לתברואה - והובטח כי החזירים לא יחיו בצפיפות ויוכלו לנוע בחופשיות.

עם זאת, מומחים מעריכים כי חוות אינטנסיביות בקנה מידה גדול כזה מגדילות את הסבירות להתפרצויות מחלות. "מתקנים אינטנסיביים יכולים להפחית אינטראקציות בין חיות מבויתות וחיות בר לבין המחלות שלהן, אבל אם מחלה אכן חודרת פנימה היא יכולה לפרוץ בין בעלי חיים כמו אש בשדה קוצים", אמר מתיו האייק, עוזר פרופסור ללימודי סביבה באוניברסיטת ניו יורק.

"שמעתי דיווחים רבים על 'ביטחון ביולוגי', 'יעילות' ו'קיימות'. אנו שומעים את אותו סיפור עבור מתקנים מקורים בארה"ב. עם זאת, יש מעט מאוד עדויות לכך שלמתקנים האינטנסיביים הללו יש את היתרונות הללו במציאות", אמר.

ככה זה נראה מבפנים:

דירק פייפר, יו"ר One Health ופרופסור באוניברסיטת סיטי בהונג קונג, הסכים ואמר: "ככל שצפיפות בעלי החיים גבוהה יותר, כך גדל הסיכון להתפשטות והגברה של פתוגנים זיהומיים, כמו גם פוטנציאל למוטציה. השאלה החשובה עוד יותר תהיה אם סוג זה של ייצור עולה בקנה אחד עם הצורך להתקדם לעבר צריכת בשר מופחתת, בהתחשב באיום הבלתי ניתן לעצירה של שינויי אקלים הרסניים", אמר.

"השפכים מטופלים באתר", אמר ז'וגה וונדה, מנהל המפעל, בראיון לטלוויזיה המקומית של חוביי, "הפרויקט שלנו מאפשר להגיע לרמה אפסית של פליטת צואה עם פליטת גזי חממה נמוכה מאוד. בנוסף, מערכת בקרת הביו-אבטחה שלנו, הנוספת לתזונה מדעית, מאפשרת לשפר את איכות הבשר על מנת לענות על הביקוש של האוכלוסייה לבשר חזיר ברמה טובה וזולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully