וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על כל ס"מ: הטריק החדש להגדלת דירות - מוותרים על קירות

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 8:23

לכל קיר יש לפחות 10 ס"מ רוחב. בעידן שבו כל מ"ר שווה זהב או לפחות כמה עשרות אלפי שקלים טובים, לא מעט אנשים מוכנים לוותר על קירות לטובת פתרונות יצירתיים אחרים, שיוסיפו עוד קצת מטראז' לבית

אלמנט נגרות שחוצץ בין סלון לפינת משפחה/עבודה, עיצוב סטודיו דולו. עוזי פורת,
ביקשו מהקבלן מראש לא לבנות קירות פנימיים בחלל הציבורי. דירה ללא קירות שתוכננה על ידי סטודיו דולו/עוזי פורת

משבר הדיור, יוקר המחייה ועליות הריבית הציבו אנשים רבים בפני שוקת שבורה בכל הנוגע לרכישת דירה או לשדרוג לבית גדול יותר. בעידן שבו הבנייה החדשה גם הולכת ומכווצת את גודל הדירות, כל סנטימטר הוא קריטי וזה גורם לאנשים לשקול מחדש גם אקסיומות עיצוב שנראו כבלתי הפיכות - כמו למשל הצורך בקירות פנימיים.

כל קיר בבית תופס רוחב של 10 ס"מ לפחות, וכשמכפילים את זה בכמה וכמה קירות, הוויתור עליהם יכול להוסיף שטח מחייה משמעותי. לא מעט מעצבים ומעצבות הבינו את זה, ופתחו את הראש לכיוונים יצירתיים שהולידו פתרונות חלופיים שבמסגרתם מוחלפים הקירות בפריטי נגרות רב-שימושיים שמספקים גם חציצות וגם פתרונות אחסון או בקירות זכוכית. הנה כמה דוגמאות מעניינות:

פרוייקט של מעצבת הפנים ציפי יעבץ-חן ומעצבת הפנים פז חסדאי בתל אביב

נגרות במקום קיר בין חדר ישנה לחדר רחצה, עיצוב פנים: ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי. שי גיל,
הכניסה לחדר הרחצה ולארון הבגדים היא דרך אלמנט נגרות שתופס פחות נפח/שי גיל
נגרות במקום קיר בין חדר ישנה לחדר רחצה, עיצוב פנים: ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי. שי גיל,
גם קירות הגבס שעטפו את קירות הבטון של הממ"ד הוסרו, לטובת רווח של עוד כמה ס"מ טובים/שי גיל

המעצבות החליטו להסיר את הקירות ובמקומם בנו ציר לאורך הדירה. הציר מורכב מאלמנט נגרות ודלתות הזזה שנפתחות לתוך כיס, וללא קירות. סוויטת ההורים תוכננה כך שהכניסה לחדר הרחצה ולארון הבגדים היא דרך אלמנט נגרות שתופס פחות נפח. הכניסה לחדר הרחצה מתבצעת דרך דלת הזזה שהיא חלק מהנגרות והארון הוא אלמנט פנימי שגם הוא חלק מהנגרות. בנוסף, בחלקה העליון של הנגרות הוסתרה מערכת המיזוג. הכניסה לסוויטת הורים היא באמצעות דלת זכוכית שתוכננה בטקסטורות שונות, והיא נפתחת ונסגרת על קיר הממ"ד.

כשהדירה נרכשה, קירות הבטון של הממ"ד היו עטופים בקירות גבס. גם אותם המעצבות החליטו להסיר ולהשאיר את יציקת הבטון המקורית. וכך הרוויחו הדיירים עוד כמה עשרות ס"מ טובים לטובת התנהלות איכותית במרחב.

פרוייקט של סטודיו דולו במרכז הארץ

אלמנט נגרות שחוצץ בין סלון לפינת משפחה/עבודה, עיצוב סטודיו דולו. עוזי פורת,
נגרות MDF מפרידה בין הסלון לבין פינת המשפחה, שמתפקדת גם בחדר עבודה/עוזי פורת
אלמנט נגרות שחוצץ בין סלון לפינת משפחה/עבודה, עיצוב סטודיו דולו. עוזי פורת,
"כשעובדים בנגרות ללא קירות, לא צריך להיכנע לסטנדרט זה או אחר"/עוזי פורת
אלמנט נגרות שחוצץ בין סלון לפינת משפחה/עבודה, עיצוב סטודיו דולו. עוזי פורת,
מרוויחים את עובי הקיר לטובת פונקציות אחסון בחלל. אלמנט נגרות/עוזי פורת

בחלל הציבורי נעשתה הפרדה בין הסלון לבין פינת המשפחה שמתפקדת לעתים גם כפינת עבודה של ההורים. ההפרדה נעשתה באמצעות נגרות עשויה MDF בעיצוב שתוכנן על ידי סטודיו דולו. כאשר האלמנט פונה לכיוון הכניסה הוא מתפקד כארון אחסון למעילים, קסדות אופניים, מטריות, נעליים וכו', וגם כארון חשמל. בצד הפונה לסלון אלמנט הנגרות מתפקד כקיר אמנות וקיר דקורטיבי עם שתי נישות ומגירות. כאשר עוברים דרך דלת שחורה לפינת המשפחה, אותו אלמנט מככב כחדר לכל דבר, כאמור לטובת פינת עבודה ופינת משפחה עם ארון משחקים עליו תלוי גם מסך הטלוויזיה ופאה נוספת משמשת כפינת עבודה.

"הוויתור על קיר מניב כמה יתרונות: גמישות תכנונית, נראות, וכמובן חיסכון של מקום. אנחנו מרוויחים את עובי הקיר לטובת פונקציות אחסון בחלל. גם האקוסטיקה נלקחת בחשבון באמצעות חומרים שונים. בתוך אלמנט הנגרות ניתן גם להסתיר מערכות חשמל, תקשורת, ולעתים גם מיזוג אוויר. כשעובדים בנגרות ללא קירות, אנחנו קובעים את המידות של הדלת, את העומק, את החומרים ועוד, לפי הצרכים של הפרוייקט ולא צריכים להיכנע לסטנדרט זה או אחר", מסבירים המתכננים בסטודיו דולו. בפרוייקט הזה, שבוצע בדירה קבלנית, נעשה פנייה מוקדמת לקבלן שהתבקש מראש לא לבנות קירות בחלל הציבורי.

ארון במקום קיר, מעצבת פנים: רותי ברנדט

ארון במקום קיר בחדר שינה ארונות דלקוב עיצוב רותי ברנדט. נופר בוגנים,
מצד אחד ארון פונקציונלי, ומצד שני הפרדה בין שינה לרחצה/נופר בוגנים
ארון במקום קיר בחדר שינה ארונות דלקוב עיצוב רותי ברנדט. נופר בוגנים,
קיר שלם של ארונות זכוכית שגם כולל את דלתות הכניסה לחדר הרחצה/נופר בוגנים

בפרוייקט של מעצבת הפנים רותי ברנדט הוחלט לשבור קיר בסוויטת הורים, ובמקומו תוכננו במיוחד ארונות פתיחה עשויים זכוכית שקופה עם גוון אפרפר של חברת דלקוב, שמכסים קיר שלם של 4 מטר. מהכניסה לארון, בעצם נכנסים לנישת מעבר לחדר רחצה מפואר. הכל נטמע בחתיכה אחת שיוצרת מצד אחד אלמנט ארונות פונקציונאלי ומצד שני מעבר והפרדה בין השינה לבין הרחצה. בתוך הארון בכל אחת מהדפנות יש תאורה שנדלקת באופן עצמאי בלי קשר לפתיחת או סגירת הארון. עומקו של הארון 60 מ"ר.

יישור קירות עגולים, מעצבת פנים: צביה קזיוף

דירה עם קירות עגולים עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
חלל ציבורי עם קירות מעטפת בלבד, וללא קירות פנימיים שמגדירים את הייעודים השונים/עמית גושר
דירה עם קירות עגולים עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
מאחורי המיטה תוכננה קפסולה עגולה מזכוכית שבתוכה חדר הרחצה/עמית גושר

בפרוייקט שעיצבה מעצבת הפנים צביה קזיוף בתל אביב, בסמוך לים, האתגר הגדול היה ההתמודדות עם קירות מעטפת עגולים. המטרה היתה שמכל זווית ניתן יהיה לראות את הים. הפתרון בחדר השינה היה גאוני, קזיוף מיקמה את המיטה כך שתפנה לכיוון הים. בגב המיטה בנתה המעצבת קיר נמוך בחיפוי אבן עליו נשענת המיטה ומאחוריו קפסולה עגולה מזכוכית, עם חדר רחצה ובתוכו ארון אמבטיה, מראה שמשתלשלת מהתקרה ומקלחת. הקפסולה עצמה בלחיצת כפתור הופכת לזכוכית אטומה. משמאל למיטה ממוקמת אמבטיה פרי סטנדינג. גם החלל הציבורי תוכנן כולו באמצעות קירות מעטפת בלבד וללא קירות המגדירים את החלל. גם שם יש ניצול אופטימאלי של הנוף לים והריהוט כולו פרי סטנדינג. כאשר השטיח בעצם מגדיר את הסלון.

קירות זכוכית

חלל סגור בדלתות הזזה מזכוכית על מסילה נסתרת בתקרה דלתות MOVI  של חברת סטאטו. MOVI,
כשהוא סגור הוא נותן פרטיות, עם הפתיחה הוא הופך לחלק מהחלל הציבורי. באדיבות דלתות STATO/MOVI

בפרוייקט הנוכחי, נעשה שימוש ומקסום החלל מתחת למדרגות. שזה בעצם חלל שאנו כמעט ולא עושים בו שימוש. ממש נוצר חדר נוסף ללא קירות, החדר מצד אחד מקנה פרטיות בעת היותו סגור והופך להיות ציבורי וחלק מהאופן ספייס בהיותו פתוח. וזה נעשה באמצעות דלתות הזזה מזכוכית (חברת STATO), על גבי מסילה נסתרת בתקרה שמאפשרת גם לאור הטבעי לחדור לחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully