וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונים התנחלו לכם על החלון? אלה 2 הדברים שאתם צריכים לעשות

ליעד מרום, מאמר אורח

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 7:04

צואת יונים שמצטברת על אדני החלונות ובמסתורי הכביסה בבית היא מפגע אסתטי, גורמת לריח רע ועלולה אפילו להעביר מחלות. מומחה מסביר מה הדרך הנכונה והבטוחה לטפל בבעיה הזאת

שיטה לניקוי מסילות החלונות/TIKTOK

אין דבר מאוס יותר מלקרצף את הבית ולהבריק אותו, להיות בטוחים שהוא במצב המושלם מבחינת ניקיון - ואז לפתוח חלון ולגלות עליו ערימת טינופת של לשלשת מעורבבת בנוצות. כשמדובר ביונים אין הרבה אפשרויות מלבד להרחיק אותן מהשטח ולדאוג שלא יגיעו יותר ללכלך לנו את המרפסות או את אדני החלונות.

בכדי לסלק את היונים בצורה המתאימה ביותר כדאי קודם להבין מדוע הן מגיעות אלינו ("דע את האויב"). היונים לרוב יגיעו אל מגורי האדם בכדי לצרוך מים ולהקים קן, לכן הרבה פעמים הן יגיעו אל מסתורי הכביסה שם לרוב יש את צינור המזגן והדוד שמטפטפים מים, או אל אדן החלון שם יש את כיס החלון בו אפשר להקים בקלות קן מבלי שאף אחד יפריע. במקרים נוספים היונים מגיעות גם אל מעקות, סתם כך כדי להסתכל על הנוף מלמעלה.

יונה על אדן חלון. ShutterStock
הצואה שלהן יכולה גם להעביר מחלות. יונה על אדן חלון/ShutterStock

את הקן שלהן היונים מכינות מזרדים וענפים שהן מוצאות ומביאות איתן אל המיקום הנבחר (אדן החלון / מסתור הכביסה שלכם). היונים לרוב יטילו בתוך הקן 2 ביצים בכל פעם, כאשר גם הזכר וגם הנקבה שותפים לדגירה על הביצים שנמשכת בין 16 ל-20 ימים. יונים חיות בין 5 ל-15 שנים ולכן אם אתם לא רוצים להמשיך ולחלוק את מרחב המחייה שלכם איתן, כדאי להיות אקטיביים, ולא לחכות שהבעיה "תיפתר מעצמה".

הפתרונות לטיפול בבעיית היונים פשוטים מאוד וניתנים ליישום באופן עצמאי לחלוטין והם מתחלקים לשניים:
1. הרחקה באמצעות רשת נגד יונים - התקנה של רשת תתבצע במקומות אותם אנחנו יכולים "לסגור" באמצעות הרשת ובכך למנוע מהיונים להיכנס לאותו חלל לצמיתות. את הפתרון הזה אנו ניישם לרוב במסתורי כביסה או במרפסות, מומלץ להשתמש ברשת שקופה, כדי לא להרוס את הנוף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דוקרנים להרחקת יונים. ShutterStock
אם אתם לא רוצים לחלוק איתם את הבית ל-15 שנה, אל תחכו שהבעיה תיפתר לבד. דוקרנים להרחקת יונים/ShutterStock

2. הרחקה באמצעות התקנת דוקרנים - התקנה של דוקרנים תתבצע במקומות שעליהם היונים אוהבות לשבת, היונים יורחקו אך ורק מהמקומות בהם הדוקרנים הותקנו (בניגוד לפתרון הרשת). את הדוקרנים לרוב מתקינים על גבי אדני חלונות או מעקות עליהם היונים אוהבות להתיישב.

כעת אחרי שדאגנו שהיונים לא יגיעו ללכלך לנו יותר את הבית נשאר לנו רק לטפל בצואה שהן כבר השאירו לנו למזכרת. את הצואה יש להסיר באמצעות שימוש במים (עדיף צינור מים בלחץ) ושפכטל או כל דבר אחר שיאפשר לנו לגרד את הצואה, לקראת סיום הניקיון כדאי להוסיף אקונומיקה או חומר חיטוי אחר שגם יסייעו בהעלמת הריח הלא נעים. שימו לב כי בזמן הניקיון יש להשתמש בביגוד מתאים ובכפפות כדי לא לבוא במגע עם הצואה שעלולה להעביר מחלות.

ליעד מרום הוא מדביר מוסמך, יועץ להדברת מזיקים ובעלים של האתר מדבירייטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully