וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכאן יוצאים כל הטרנדים הכי חזקים בעיצוב

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 14:27

אחרי שנתיים של הפוגה בגלל מגיפת הקורונה ובזמן שבחלק אחר באירופה מתחוללת מלחמה, תערוכת העיצוב החשובה בעולם - Salone del Mobile במילאנו, תיפתח מחדש. מה יקרה שם?

תערוכת העיצוב המפורסמת בעולם Salone del Mobile שתיפתח ב-7.6 במילאנו, איטליה, חוגגת את המהדורה ה-60 שלה עם ציפיות גדולות לחזור לחיים תרבותיים ועשירים ולהשיב את הארועים הבינלאומיים הגדולים לחיינו, אחרי יותר משנתיים של מגיפה.

התערוכה שחוזרת למתכונת הישנה והמוכרת שלה, מהווה את חלון הראווה הגדול ביותר בעולם, לכל המגמות, החידושים, החומרים והצבעים שנראה בעתיד הקרוב בעיצוב הבית. והיא מהווה מזה עשרות שנים אבן שואבת למעצבים ולכל מי שעוסק בתחומים המשיקים לעיצוב, שבאים להתעדכן מדי שנה בטרנדים החדשים, טכנולוגיות מתקדמות וחומרים חדשים בעיצוב.

Cosentino משטחי דקטון וסילסטון עם טביעה פחמנית ניטרלית. חו"ל,
כיצד ישפיעו שנתיים של מגיפה ומלחמה שמתרחשת ממש עכשיו באירופה על אירוע העיצוב חשוב בעולם? מיצג של Cosentino/חו"ל

כ-2,100 מציגים, בהם למעלה מ-600 מעצבים צעירים מתחת לגיל 35, יבטאו את זהותם ואת החופש היצירתי שלהם תוך התמקדות בגישה בת-קיימא ומתחשבת בסביבה כערך עליון - כך קבעו ההנחיות לכלל המציגים, שביקשו לכלול שימוש בחומרים ממוחזרים או לשימוש חוזר בדגש על מודעות סביבתית בכל תהליכי העיצוב.

תערוכת העיצוב Salone de Mobile Milano. Andrea Mariani,
ההנחיות למציגים כוללות בקשה לכלול חומרים ממוחזרים ושימת דגש על מודעות סביבתית. Solone de Mobile במילאנו/Andrea Mariani

"מוטלת על כולנו החובה לנוע מהר יותר לעבר מציאת פתרונות עיצוב, ייצור והפצה שהם ברי קיימא. מה שאנחנו צריכים היום היא גישה אתית לעיצוב", אמרה נשיאת התערוכה מריה פורו (Maria Porro).

במסגרת הגישה המעגלית והירוקה, מתכנן האדריכל מריו קוצ'ינלה ((Mario Cucinella מיצג גדול שיתפרש על פני 1,400 מ"ר. המיצב בשם 'Design with Nature', ישקף מערכת אקולוגית אידאלית לעתיד המגורים שלנו. במהלך היריד ישמש המייצג כנקודת נוף ומפגש בתוך היריד שבה יוכלו המבקרים לבוא ולגעת, לחוש פיזית חומרים פוטנציאליים חלופיים. לאחר היריד, המבנים ינוצלו מחדש ברחבי מילאנו.

מיצג Design with Nature' של האדריכל מריו קוצ'ינלה בתערוכת העיצוב במילאנו יוני 2022. חו"ל,
מבני התצוגה יוצבו אח"כ במילאנו וינוצלו לשימושים חוזרים. מיצג ענק של האדריכל מריו קוצ'ינלה שעוסק בעיצוב וטבע/חו"ל

במקביל לתערוכה המתקיימת במרכז הירידים, מתרחשים ברחבי העיר מילאנו מאות אירועים ומיצגים שביחד הופכים את מילאנו במשך שבוע אחד למרכז תשומת הלב של עולם העיצוב, ושל לא מעט מקובעי הטעם בתעשיות נלוות.

רגע לפני התערוכה הגדולה משחררים המותגים והחברות המובילות טיזרים של התוכניות הגדולות שהם מתכוונים להציג. ניכר כי העומק העיצובי גובר על טרנדים חולפים והפוקוס חוזר לאיכות. הנה כמה מהעיצובים הבולטים שעוקבים אחר הקוהרנטיות הזו:

לרגל חגיגות ה-70 שלה תציג חברת הרהיטים האיטלקית מורוסו Moroso (טולמנ'ס) חמש פרשנויות של אזור המגורים אשר יפרשו במוקדים שונים בעיר תחת השם 'Stanze', בעברית 'חדרים'.

בנוסף תציג בתיאטרון 'Teatro dei Filodrammatici' הידוע בסגנון האדריכלות הנאו-קלאסית שלו מיצב מיוחד בשם 'Forest Wandering'. את הקולקציה החדשה שלה הכולל אוסף רהיטים שעוצבו על ידי המעצבים הגדולים ביותר בעולם תציג ביריד עצמו.

מורוסו - טולמנ'ס בהשראת סלעים מלוטשים על ידי הגשם והרוח  ומכוסים על ידי שכבה אורגנית או צמחית המסוגלת לרכך את החספוס שלה ולהפוך את הספה לנוחה ומסבירת פנים. חו"ל,
ספה בהשראת סלעים שלוטשו על ידי גשמים ורוחות. Moroso לטולמנ'ס/חו"ל

בית האופנה האיטלקי Missoni (RENBY), המזוהה עם פטרן הזיגזג הצבעוני שלו חוגג את הצבעוניות האופיינית לו בקולקציה חדשה שתוצג במרכז הירידים. במרכז העיר בחלל תצוגה גדול יוצג מיצג רב גוני המהווה סוג של אסקפיזם מהעיר ההומה. בתערוכה תציג לראשונה קולקצייה חדשה למוצרי מתנות עם פריטים בקנה מידה קטן.

הקולקציה החדשה של בית מיסוני להשיג ב-RENBY. RENBY,
יציגו לראשונה גם פריטים קטנים עם ההדפס המזוהה עמם. מיסוני ל-RENBY/RENBY

Cosentino שייצאה לאחרונה עם קמפיין גלובלי "לשנות את העולם מהמטבח" תשיק בתערוכת המטבחים יורוקוצינה דרכים יצירתיות לשימוש במשטחי Dekton ו- Silestone השומרים על ניטרליות בפחמן לאורך מחזור חייהם.

COSENTINO - טכנולוגיות מחזור מקיימות Silestone - עיצוב בר קיימא. חו"ל,
טביעה פחמנית ניטרלית. משטחים של Cosentino/חו"ל

התערוכה הכוללת כאמור גם את היורוקוצי'נה של המטבחים, משמשת כקנבס לכלל המציגים לספר את הסיפורים שלהם. לאור המלחמה המתחוללת באוקראינה, הוסיפה מריה פורו כי "אנו מאמינים כעת ביתר שאת בחשיבות התערוכה להיות צומת דרכים של תרבויות וסגנונות פתוחים לעולם".

עוד בתחום המטבחים והמשטחים, LAMINAM תשיק בתערוכה מגוון צבעים ודגמים חדישים, שמאוד מותאמים לטעם הישראלי. הצבעים החדשים יהיו רגועים והומוגניים אך מהצד השני בעלי אמירה טקסטואלית משמעותית. הגוונים החדשים הם: Terra di Matera, Terra di Pompei Terra di Saturnia והם יוצרו בהשראת הטבע, האדמה, הטקסטורות והוויזואליות האופייניות למקומות על שמם הם נקראים. בהשוואה לתערוכה לפני עשר שנים, בה שוק הפורצלן תפס סדר גודל של 5 אחוזים מהמוצרים שהוצגו בתערוכה, בשנה זו תופסים מוצרי הפורצלן כ-70 אחוזים מהמציגים מהתערוכה.

משטחי למינם. באדיבות LAMINAM,
ישיקו בתערוכה 3 גוונים שמותאמים לטעם הישראלי. משטחי LAMINAM/באדיבות LAMINAM

חברות הריהוט האיטלקי GAMMA, Bontempi ו- Cattelan Italia המיובאות לארץ על ידי eliita living יציגו בתערוכה את החומרים והטקסטורות אשר יובילו את עולם רהיטי היוקרה ויגיעו אל הקהל הישראלי כבר בשנה הקרובה.

מותגי העל למטבחים ALPES ומותג העל האיטלקי DeManincor המיובאים לארץ על ידי ניגא שף FOR HOME יציגו בתערוכה גימורים חדשים ומודלים חדשים למטבחי פנים וחוץ וגימורים חדשים ופורצי דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully