וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס לכם שהבית מבולגן? מומחים ממליצים על 3 פעולות קצרות שישמרו על הסדר

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 23:44

מומחי סדר וניקיון ממליצים להקפיד על 3 פעולות פשוטות שיש לעשות מדי יום שיורידו משמעותית את הבלגן שמצטבר אצלכם בבית

שיטה שנוייה במחלוקת: החלפת מצעים במיטה כשהם עדיין רטובים/@loriparker8

רובנו דוחים את ניקיון הבית ליום ספציפי בשבוע, לרוב במהלך הסופ"ש, ומוצאים את עצמנו מתמודדים עם ים של מטלות שגורמות לנו להישאר בבית במקום לבלות בחוץ. כדי להימנע מדחיית כל המשימות לסוף השבוע וביצוע של מיליון מטלות בבת אחת, מומחי סדר וניקיון ממליצים להקפיד מדי יום על שלושה כללים שלא יגבו מכם יותר מדי זמן. הנה הם:

1. סדרו את המיטה שלכם

אישה מנסה לסדר את המיטה. whatshouldwecallme, Giphy
אישה מנסה לסדר את המיטה/Giphy, whatshouldwecallme

מה הקשר בין סידור המיטה לבית המבולגן שלכם? מומחי הניקיון מסבירים שעל אף שמדובר במטלה קטנה שאינה נוגעת ישירות לבלגן שיש לכם בבית - יש לה אפקט דומינו עצום על שארית היום שלכם.

בן סורף, מייסד House to Home Organizing, טוען שסידור המיטה על הבוקר לא יאפשר לכם לזחול אליה חזרה בהמשך הבוקר (כי בכל זאת - עד שכבר סידרתם) וידחוף אתכם להמשיך במטלות היום. הוא גם מאמין שלהתחיל את היום בסידור הבית יסייע לכם לעשות בחירות חכמות דומות לאורך היום. נסו את זה - זה עובד!

2. נקו תוך כדי היום

אישה מוציאה את הזבל. ShutterStock
אל תשאירו דברים לאחר כן. טפלו בבלגן במסגרת שגרת היום שלכם/ShutterStock

גם אם אתם ממש עסוקים, לא יקרה כלום אם תחזירו את הצלחות מהסלון למטבח ותשטפו אותן. אם אתם יושבים על המחשב ומבחינים בדבר זרוק על הריצפה - לא יקרה כלום אם תקומו שניה ותרימו אותו. ניקיון וסדר תוך כדי המטלות היומיות האחרות שלכם צפוי לעשות פלאים לטווח הארוך.

מארגנת הבית המקצועית אנדריאה בראם טוענת: "ראו במשימות ביתיות יומיומיות כמחזוריות. טפלו בדברים ברגע שהם מופיעים. רוקנו את מדיח הכלים שלכם ברגע שהמכונה מוכנה. זו הדרך הכי נכונה לפעולה. אם אחד מהשלבים לא יבוצע, זה רק יביא לצבירת עומס ולעבודה נוספת בעתיד".

3. סדרו לפני השינה

כביסה. ShutterStock
אל תשאירו את הכביסה על הרצפה למחר. טפלו בה לפני השינה/ShutterStock

אנחנו יודעים. בסופו של יום ארוך זה מאוד מאוד קשה להתחיל לקפל כביסה. אולם, מומחי סדר וניקיון טוענים שתהיה לכם שינה שלווה יותר אם תשקיעו רק 15 דקות מזמנכם לסידור הבלגן שנוצר במהלך היום לפני שאתם פורשים למיטה.

אוליביה פארקס, הבעלים של Professional Organizer New Orleans, ממליצה על שגרת ניקיון לילית. היא הסבירה: "כל ערב לפני שאני הולכת לישון, אני דואגת שכל הכלים שטופים, האשפה פונתה ופריטים שהיו בשימוש באותו יום הוחזרו למקומם. על אף שזה עשוי להישמע כמו סחבת, במיוחד אחרי יום עבודה ארוך, זה לוקח רק כמה דקות והופך את היום הבא שלכם להצלחה. אין כמו לקום לבית מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully