וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם העיצוב המרגש של ניצולת תופת המלחמה מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:55

מאשה אובצ'רנקו נסעה לביקור משפחתי ונקלעה לתופת המלחמה באוקראינה. מיד עם חזרתה ארצה, השיקה מיזם מרגש של פריטים מעוצבים לטובת גיוס כספים לפליטי המלחמה

לפני כשלושה חודשים, בעת שנסעה עם אמה ואחיה הקטן לבקר את סבתה באוקראינה, מצאה את עצמה מאשה אובצ'רנקו, סטודנטית בקורס עיצוב גרפי ו-UX/UI בסטודיו 6B, נצורה בעיר מניטופול שנכבשה על ידי השלטון הצבאי הרוסי כבר בתחילת המלחמה. אחרי ימים ארוכים של מתח וחרדה לגורלה ולאופן בו תצליח לשרוד את תנאי המלחמה הקשים, הצליחו מאשה ובני משפחתה להימלט מאוקראינה אל מקום מבטחים ומשם להגיע חזרה הביתה לישראל.

"בפברואר נסענו לבקר את המשפחה באוקראינה" מספרת אובצ'רנקו "לאור המצב הביטחוני, נתקענו שם. אבל דווקא בזכות המון אנשים טובים, הצלחנו להימלט ולחזור לארץ. בדרך, פגשנו וראינו המון אנשים שארזו את כל החיים שלהם בתיק אחד ועזבו הכול - עבודה, חברים ומשפחה מאוד קרובה, ויצאו אל חיים חדשים במקום לא ידוע. בזכות אותם אנשים שעזרו לי, קיבלתי את הכוח לתת בחזרה לטובת אחרים ויחד עם סטודיו 6B, הקמנו פרויקט משותף שהכנסותיו יועברו למערך לב כחול".

ספלים עם רקמה אוקראינית שעיצבה מאשה אובצ'רנקו לטובת גיוס תרומות לפליטי מלחמה מאוקראינה, סטודיו 6B. מאשה אובצ'רנקו,
ספלים עם דוגמת רקמה אוקראינית בעיצוב מאשה אובצ'רנקו/מאשה אובצ'רנקו
תיק עם רקמה אוקראינית שעיצבה מאשה אובצ'רנקו לטובת גיוס תרומות לפליטי מלחמה מאוקראינה, סטודיו 6B. מאשה אובצ'רנקו,
תיק בעיצוב מאשה אובצ'רנקו/מאשה אובצ'רנקו
ראינו המון אנשים שארזו את כל החיים שלהם בתיק אחד ועזבו הכול - עבודה, חברים ומשפחה מאוד קרובה, ויצאו אל חיים חדשים במקום לא ידוע

הניסיון האישי הכואב, הסיפורים על מיליוני פליטים חסרי בית והמחשבה על האחר - הביאו את מאשה למקד את הפוקוס במה שחשוב באמת. מיד עם חזרתה ארצה, ביוזמה ובהפקה משותפת עם סטודיו 6B שבו היא לומדת, הניעה מאשה מהלך הומניטרי ועיצבה שני פריטים מעוררי מחשבה והזדהות שיחולקו כתשורות למי שיפתח את הלב והכיס ויתרום לפליטים אוקראינים המגיעים לישראל.

"אני גאה להשיק יחד עם מאשה מיזם הומניטרי חברתי של תרומות לטובת פליטים מאוקראינה בישראל" אומר דניאל ספיר, בעלים שותף בסטודיו '6B "במשך מספר ימים נותק הקשר איתה ודאגנו מאוד לגורלה. עכשיו, כשהיא כאן איתנו, ההתגייסות והתמיכה במיזם שלה נתפסים בעיני הסטודיו כטבעיים ומובנים מאליהם".

עוד בוואלה!

הבית שעשה עלייה מרומניה וקיבל טוויסט ישראלי

לכתבה המלאה

יש תקווה

מאשה עיצבה תיק וספל בהשראת חולצת הווישיבנקה האוקראינית. החולצה המסורתית, המשמשת כקמע כדי להגן על האדם הלובש אותו, עשויה בד בגוון טבעי ומאופיינת ברקמה מורכבת של עיטורים אוקראינים לאומיים בעבודת יד המשלבים בעיקר צבעי שחור ואדום.

חולמה עם רקמה אוקראינית מסורתית. קנבה,
ההשראה - חולצה עם רקמה מסורתית אוקראינית ודגל אוקראינה/קנבה

המוצרים שעיצבה מאשה, משלבים לא רק מסורת עתיקה עם הווה בעייתי ותקווה כנה לעתיד בטוח וטוב לכולנו, אלא גם את התחושות והרגשות שליוו אותה במהלך השבועות האחרונים, מרגעי התופת באוקראינה ועד שחזרה אל חוף מבטחים. אם כי כאן, את הגוונים המסורתיים החליפו צבעי הדגל האוקראיני - כחול וצהוב, ואת עבודת היד המסובכת החליף המחשב. מאשה יצרה לעצמה פטרנים עכשוויים ואותם הלבישה על גבי המוצרים.

"אני מזמינה את כולכם לבוא ולתרום כדי שיחד נוכל לעזור לכמה שיותר אנשים" מבקשת מאשה. כל ההכנסות מהפרויקט, יועברו ל'מערך לב כחול' שהוקם מיד עם פרוץ הלחימה באוקראינה ומשמש כארגון תיאום רוחבי בין הארגונים הפועלים לסייע לפליטים אוקראינים בישראל.

לעמוד התרומות של מאשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully