וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן האש: העמדנו למבחן 10 סירים, מי כיכב ומי איכזב?

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 19:14

דקה לפני הבישולים של פסח, הפשלנו שרוולים והזענו במטבח כדי להעמיד 10 סירים במבחן האש - איזה סיר הכי שווה את הכסף ואת המאמץ שלכם? התשובה שלנו בפנים

חג הפסח הוא סערה מושלמת שמפגישה טרפת בישולים, בהלה לקניות ונטייה להתחדש בבית. בדיוק בצומת הסואן הזה, החלטנו לעצור ולעשות ניסוי כלים לכמה סירים, בחיפוש אחר הסיר המושלם. קיבלנו לסקירה סירים ממגוון מותגים, בשלל רמות מחיר ואיכות. חברי המערכת גויסו, סירים חולקו, בישולים בושלו ומסקנות הוסקו.

גילינו שיש כמה אמות מידה שיש לכולנו במשותף (רבים מאיתנו יעשו הכול כדי להצליח להכניס סירים למדיח ולא לשטוף אותם ביד), אבל יש גם הבדלים סובייקטיביים (חלקנו סנובים של איכות ומותגים ואחרים מוכווני מחיר ו-value for money), יש בינינו בשלנים מנוסים שלקחו את הסיר שלהם למרתון מטעמים, ואחרים בחנו אותו על פתיתים, חלקנו נשבינו בלוק אטרקטיבי, ואחרים לא הסתנוורו מהסיר, אלא ממה שיש בו.

אז האם יש דבר כזה סיר מושלם? אלה תוצאות מבחן האש שלנו:

Amercook - סיר ברזל יצוק מסדרת LA PLURIEL , 28" 4.5 ליטר

סיר ברזל יצוק amercook מסדרת LA PLURIEL. Amercook,
התותחים הכבדים. תרתי משמע. סיר ברזל יצוק של Amercook/Amercook

מה אמרו לנו עליו? סדרת הכלים LA PLURIEL עשויה ברזל יצוק בציפוי אמייל, מתאימה לכל סגנונות הבישול - בישול ארוך, הקפצה, צליית סטייק ואפילו אפיית עוגה. הכלים בסדרה מגיעים בגוון כחול-סגול מאט.
מחיר: 547 ש"ח
איפה קונים? באתר

מה יש לנו לומר עליו? זה הסיר שתמיד רציתי ולא העזתי לקנות (בגלל המחיר בעיקר, ובגלל אתגרי אחסון במטבח). סיר ברזל יצוק, כבד, עמוק וגדול. הסיר הזה הוא המקבילה הקולינרית ל-power suite. זה התותח הכבד (ליטרלי) שאת שולפת כשאת רוצה לעשות רושם ברור ושאינו משתמע לשתי פנים - 'אני לא משחקת במטבח'. זה סיר לקדירות עמוקות טעמים, בבישול איטי על כיריים ואחר כך עוד כמה שעות טובות בתנור. ככזה, דפנותיו ותחתיתו של הסיר עבות וחזקות ותכולתו נדיבה. זה סיר שכשהוא מוגש לשולחן, הציפיות עולות אוטומטית - אז כדאי מאוד שתדעו לתת להן כיסוי.

הכובד שלו הוא גם עקב אכילס שלו - לא קל להוציא אותו מהתנור ולשאת אל השולחן, בוודאי לא כשהוא מלא. ואפילו כשהוא ריק הוא כבד ולא הייתי ממליצה לנסות אפילו להכניס אותו למדיח, אם אתם אוהבים את זה שיש לכם אחד. בקיצור, לשטוף ביד (חזקה, ובזרוע נטויה) ולבקש ממישהו עם כוח בפלג גוף עליון לעזור לכם לשנע אותו מהתנור לשולחן. הוא לא זול, בהתאם לסירים מסוגו. אבל אם אתם פוזלים לסיר כזה, סימן שאתם כבר שם מבחינת הנוכחות שלכם במטבח והנכונות שלכם להשקיע.

קורנינג - Visions Flair סיר זכוכית 2.8 ליטר

סירי קורנינג  מסדרת VISIONS FLAIR . להשיג בשקל בית מותגים. מחיר החל מ235 שח. שקל בית מותגים,
רואים שקוף. סיר זכוכית של קורנינג/שקל בית מותגים

מה אמרו לנו עליו? סיר עשוי 100% זכוכית עמיד לחום ושקוף. מעוצב בסגנון עכשווי, עם שוליים משופרים ליציבות מקסימאלית של המכסה ובקרה על הבישול. הידיות רחבות יותר, לאחיזה ארגונומית ונוחה להגשה. ניתן לאחוז בידית המכסה, גם כאשר הוא חם. משמש לבישול, אפייה, אחסון וגם ככלי הגשה. הסיר יכול לעבור ישירות מהקפאה עמוקה, לאש ישירה ולשולחן האירוח.

מחיר: 325 ש"ח (מחיר מבצע)
איפה קונים? באולם התצוגה של חברת שקל בית מותגים, (רחוב יעקב רוזן 2, רמת גן), אצל משווקים מורשים ובאתר.

מה יש לנו להגיד עליו? אחד החלומות הכי קטנים ומטופשים ובלתי ממומשים שלנו קשור בטוסטר קופץ. וליתר דיוק - טוסטר קופץ שקוף. זה התחיל כמודעה שראינו לפני שנים במגזין אוכל אמריקני, ואנחנו אפילו לא בטוחים שהמוצר הזה באמת התרחש במציאות, אבל זאת הייתה, ועדיין, דוגמה טובה לפער שבין הפנטזיה למציאות, בין "וואו איזה מטבח יפה" ובין "איך לעזאזל מנקים את זה?" או "כמה מגניב זה כבר אחרי שני צנימים עם קוטג'?".

ולכן - ולא בגלל שמדובר בזכוכית ושחלק מהזמן מאשימים אותנו בבית בקלאמזיות - ניגשנו בזהירות לסיר של קורנינג.

סדרת VISION FLAIR מציעה כלים שעשויים 100% זכוכית קלה, שקופה ועמידה לחום. הדיבור כאן הוא בריא (הכלים אינם פולטים רעלים), היגייני (משטח חלק שאינו אוגר מזון), ירוק (פיזור החום האחיד בכלים מאפשר בישול על חום נמוך, והסיר שומר על חום גם הרבה אחרי הבישול) וצרפתי (מיקום המפעל, ולא בהכרח איכות האוכל הפרטית שלנו), והקבלות לא מאוד רחוקות מזה, אבל אנחנו רצינו גם לרדת לקרקע ולקחת אותו לסיבוב במטבח יום חול ישראלי.

העלינו את הסיר (2.8 ליטר, כרגע בהנחה המעמידה אותו על 325 שקלים) על הכיריים והתחלנו בכמה משימות בסיס יומיומיות - מים לפסטה, ואז קירצוף, ואז בצל מטוגן עד כלות, ואז מדיח, ואז התחלה של מרק שהפכה בסופו של דבר לצ'ילי צמחוני וואנבי, ואז שוב מדיח. בתמצית - בחנו יכולות של חריצות ועמידות, אבל גם רצינו מאוד לראות מה קורה לפלא השקוף הזה כשהוא יורד ממדף התצוגה.

התוצאה מעולה, לפחות ליום העבודה הראשון. הזכוכית אמנם מעלה דריכות ליד האש, ומחייבת אותך בזהירות-יתר, אבל פוטנציאל החלקלקות הזה הופך ליתרון כשמתעסקים עם האוכל עצמו. אין סטיקינס, אין שפשופים ואין חריקות של כף עץ בתוך כלי לוהט ומחורץ שמזמן הייתם צריכים להחליף.

ומבחן הטוסטר השקוף? בינתיים אין תלונות, הכול עדיין מבריק (חוץ מהמדבקה הלא קליפה שהוצמדה לסיר בחנות), הרוב טעים והחיוך עדיין רחב וסקרן כי אפשר לראות באמת מה קורה בסיר. מטופש, אבל חלום.

סולתם - סיר סוטאז' 28 ס"מ מסדרת SELECT

‏‏סיר סוטאז מסדרת סלקט של סולתם  110-1000 שח. גל בן זאב,
כנראה הכי טובים בארץ. סוטאז' של סולתם/גל בן זאב

מה אמרו לנו עליו? סדרת כלי הבישול סלקט כוללת סירים ומחבתות העשויים אלומיניום בתהליך Forged דבר המאריך את חייהם למשך שנות שימוש רבות, מבטיח חלוקת חום שווה ויעילה, ציפוי Non stick איכותי בגימור דמוי שיש, המונע את הדבקות המזון ומעודד שימוש מופחת בשמן.
תחתית אינדוקציה מלאה, חלוקת חום שווה ויעילה, מתאים לכל סוגי הכיריים ולתנור, מכסה חסין חום מזכוכית שקופה עם חריר לשחרור אדים, ידיות ארגונומיות מנירוסטה, ציפוי NON STICK FOOD SAFE בטוח לשימוש ומונע הדבקה ללא PFOA קדמיום וללא עופרת.

מחיר: 292 ש"ח במבצע (מחיר רגיל: 649 ש"ח)
איפה קונים? ברשת חנויות 'סולתם', בחנויות כלי הבית והמטבח המובחרות ובאתר

מה יש לנו להגיד עליו? סולתם הם אולי יצרני הסירים הכי טובים שיש בארץ, והם שומרים על הרמה והקלאסיקה גם בסדרה הזו.

קיבלנו לשימוש סיר מסדרת סלקט בקוטר 28 ס"מ. אם מסתכלים קודם כל על חוץ הסיר, הוא שומר על המראה הקלאסי בלי שטיקים או צבעוניות מיותרת. המכסה עשוי מזכוכית שקופה ככה שאפשר לראות מה מתבשל ומה מצב התבשיל. פיזור החום של הסיר נוסה על כיריים חשמליות ועל גז ובשניהם היה אחיד. באתר כתוב כי "אינדוקציה מלאה בכל שטח התחתית מבטיחה קיצור זמן הבישול ב-30 אחוזים". פה זה דווקא פחות עבד לנו. באשר לניקוי שלו - קלי קלות. במדיח, או ביד.

הסיר נמכר לפי האתר בימים רגילים ב-649 שח (יקר מאוד ואין סיכוי שהייתי קונה סיר במחיר כזה לא משנה כמה הוא טוב) וכעת הוא בהנחה ומחירו 292 - מחיר הוגן לסיר באיכות הזו.
לסיכום: סיר מושלם - כמו שציפינו מסולתם, אבל יקר.

נעמן - סירי נירוסטה מסדרת TOMBY

נעמן סירי נירוסטה טומבי זהב קולקציית פסח 2022. תמי בר שי,
חסכתם לעצמכם קערת הגשה. סיר מוזהב של נעמן/תמי בר שי

מה אמרו לנו עליו? סדרת סירים המתאימים במיוחד גם להגשה. הסדרה מגיעה בשני צבעים: זהב וכסף המשודרגים עם ציפוי נון-סטיק איכותי המונע הידבקות מזון.
מחיר: 239.94 ₪ - 197.94 ₪ (במבצע 40% הנחה)
איפה קונים? חנויות נעמן ובאתר

מה יש לנו להגיד עליו? קיבלתי סיר נירוסטה מסדרת TOMBY של נעמן מהסדרה בצבע זהב. מלבד השדרוג של הנראות (זהב!), הסירים רחבים ונוחים לעבודה, פיזור החום שלהם טוב, גם בכיריים חשמליים לא איכותיים (הסירים מתאימים לכל סוגי הכיריים וכן לתנור), והם הופכים את חווית הבישול לנעימה יותר.

החיסרון היחיד - אי אפשר להכניס אותם למדיח הכלים. אבל זה כנראה מחיר סביר לשלם עבור סיר שכיף להגיש בו תבשילים לשולחן, וחוסך שטיפה של עוד קערת הגשה.

ארקוסטיל דיימונד סקיי, סיר בקוטר 24 ס"מ, נפח 4.2 ליטר

סיר ארקוסטיל מסדרת דיימונד סקיי. ארקוסטיל,
יש לו ייחוס, אין לו אגו. סיר של ארקוסטיל/ארקוסטיל

מה אמרו לנו עליו? סדרת כלי בישול המיוצרים בטכנולוגיית יציקת פלדה מותכת של חומר טהור (ללא חומריים היכולים להזיק לגוף האדם) תהליך זה מבטיח חוזק ועמידות גבוהה ביותר לגוף הכלי, ומאפשר פיזור חום אחיד ומושלם. ציפוי בעל ארבע שכבות, עמיד בפני שריטות ובעל יכולות נון סטיק, מאפשר שימוש מופחת בשמן וכן ניקוי קל ומהיר. ידיות הפלסטיק המיוחדות אינן מתחממות בבישול, וניתנות לפירוק לצורך בישול בתנור, שטיפה נוחה במדיח כלים ואחסון חסכוני במקום. סירי הסדרה מותאמים לכל סוגי הכיריים ולמדיח כלים. על סדרת הסירים ארקוסטיל סקיי ניתנת אחריות לכל החיים (בכפוף לשימוש לפי הוראות היצרן המופיעות באריזה).

מחיר: 449 ש"ח (ניתן למצוא אותו כעת בהנחה של 20%)
איפה קונים? רשת חנויות ארקוסטיל קיצ'ן, רשת חנויות דומו מגוון חנויות כל בית

מה לנו יש להגיד עליו? חברת ארקוסטיל היא שם מזוהה עם איכות גבוהה במוצרים למטבח, וגם עם תמחור לא זול. הסיר שהתקבל לסקירה אינו חורג מהתדמית המוכרת של המותג. זה לא סיר שמגיע עם רוח וצלצולים, העיצוב שלו סולידי ולא צעקני או מגונדר (רוצה לומר: להגיש איתו לשולחן החג זה פחות הכיוון). זה סיר שהוא מאבני היסוד של המטבח שלכם והוא בא לשחק קבוצתי. פסטה, אורז, קציצות ברוטב אדום לילדים, מרק עם קניידלעך לחג - שום משימה אינה קטנה או גדולה מדי עבורו. אולי יש לו ייחוס, אבל אין לו אגו. הסיר הזה הוא סוס עבודה והוא מסוג הסירים שילכו איתכם שנים. הוא לא "מיוחד", הוא פשוט טוב.

GALA HOME סיר full injuction קוטר 20 ס"מ, 2.5 ליטר וסיר סוטאז'

סיר full injuction של גאלה הום לשופרסל 2.5 ליטר 20 סמ. שופרסל,
אם אתם מארחים הרבה אנשים בחג, הוא פחות יתאים. גאלה הום/שופרסל

מה אמרו לנו עליו? אינדוקציה מלאה לפיזור חום אידאלי, מתאים לכל סוגי הכיריים, ציפוי PFOA, ללא עופרת וללא קדמיום, קל לניקוי וידידותי לסביבה

מחיר: 119.70 ש"ח (מבצע 70% הנחה על סירים)
איפה קונים? שופרסל, גם באתר

מה יש לנו להגיד עליו? לסיר שהתקבל לסקירה יש כמה יתרונות בולטים: ראשית הוא שקט. כלומר המכסה עטור הגומי שלו מונע את הרעש המוכר של כל סיר מתכת שלעתים מפריע בפתיחה ובסגירה שלו. מבחינת גודל, הוא אינו גדול וזה הופך אותו מתאים במיוחד לבישול של תוספות, או כשמבשלים למספר מצומצם של אנשים. הניקוי שלו קל מאוד - מספיק שפשוף קל בספוג וסבון כלים, והוא חוזר להיות נקי כשהיה. הגודל הבינוני שלו מאפשר לו גם גישה נוחה למדיח כלים. עם זאת, ידיות האחיזה הן גם המגרעת היחידה שלו, כנראה, היות והן ארוכות ובולטות מדי. אומנם נוחות להחזקה, אבל עלולות לא להיכנס למדיחים קטנים.
לסיכום הסיר גרמני הזה, שמעוצב בצורה נהדרת, עושה את העבודה כיאה לסיר גרמני.

הסטוק - סיר וסוטאז' מסדרת קמאו

סיר וסוטאזק מסדרת cameo של הסטוק. הסטוק,
סיר מושלם למשפחות של עד 5 נפשות והמחיר פגז. סירי קמאו של הסטוק/הסטוק

מה אמרו לנו עליו? סיר יציקה להולכת חום מהירה ופיזור חום אחיד לבישול מיטבי. מתאים לכל סוגי הכיריים, כולל אינדוקציה. ציפוי NON-STICK למניעת הדבקות. מתאים לניקוי במדיח כלים.
סוטז' עם ציפוי Non stick איכותי בגימור שיש. עשוי מיציקת אלומיניום מבטיח חלוקת חום שווה ויעילה.
ידיות ארגונומיות יצוקות בגימור soft touch המתוכננות לנוחות בשימוש ובהעברה.

מחיר: סיר 24" 49.90 ש"ח, סוטאז' 28" 79.90 ש"ח
איפה קונים? רשת הסטוק

מה יש לנו להגיד עליו? סיר התבשילים המושלם לכל בית עד חמש נפשות. הוא רחב מספיק כדי שיהיה נוח להקפיץ בו את כל הבצלים והירקות סוטאז' סטייל, גבוה מספיק כדי להישאר על הגז לארבע שעות בישול איטי עם עוד שני קילו בשר בפנים, ובגודל מעולה להיכנס לכל מקרר סטנדרטי. הוא מתנקה בקלילות, שום דבר לא נדבק לתחתית שלו, כולל אורז, שכידוע נוטה להתפחם בתחתית של סירים.

הסוטאז', מאותו החומר, מצוין גם הוא - לא נדבק, מתנקה בקלות, ובגודל מושלם להכנת מוקפץ צהריים קליל או שקשוקה ביתית לשבת. הביקורת היחידה, וזו לא ממש ביקורת אלא טרוניה, היא שאי אפשר להכניס אותם לתנור בגלל שהידיות מפלסטיק. (עדכון: חשבנו שהן מפלסטיק, מסתבר שהן מבקלית ויכולות להיכנס לתנור!)

גולף & קו, סיר אלומיניום 24 ס"מ לינאה | 4.5 ליטר

גולף&קו סיר אלומיניום 24 ס”מ לינאה | 4.5 ליטר. ערן סלם,
גודל מדויק. סיר של גולף & קו/ערן סלם

מה אמרו לנו עליו? סיר עשוי יציקת אלומיניום עם ציפוי non-stick משובח והולכת חום מיטבית לחיסכון באנרגיה. הציפוי הפנימי מורכב מ-3 שכבות בטכנולוגיה אירופית ייחודית, המאפשרת בישול דל שומן ללא חשש של הידבקות המזון אל תחתית המחבת. למחבת ידית ארגונומית לאחיזה נוחה.

מחיר: 194.20 ₪ (במבצע)
איפה קונים? חנויות גולף&קו ובאתר

מה יש לנו להגיד עליו? סיר מצויין. מבחינת גדול זה השיחוק שלו - לא קטן מדי ודחוס, ולא ענק ותופס מקום. בול לבישול בכמות נכונה. קל מאוד לניקוי ושום דבר לא נדבק לתחתית. יתרון נוסף שלו הוא בנראות - יש לו לוק יוקרתי, במחיר ידידותי. בקיצור, ציון 10.

סיר 8.6 ליטר, סדרת Black & Gold / Silver - ג'מבו סטוק / MAX STOCK

ג'מבו סטוק 119 שח סיר 8.6 ליטר, סדרת Black. ג'מבו סטוק,
הכי גדול והכי זול. סיר מסדרת Black & Gold / Silver/ג'מבו סטוק

מה אמרו לנו עליו? כלי בישול מסדרת Black & Gold / Silver בעיצוב אלגנטי, ארגונומיים ונוחים לשימוש. גוף הכלי מיוצר מאלומיניום עמיד בטמפרטורות גבוהות עם ציפוי נון-סטיק. הידיות מעוצבות מנירוסטה אל חלד, נוחות ועמידות בפנים חום ועם ציפוי כסוף / מוזהב.

איפה קונים? שתי רשתות סטוק גדולות שלחו לנו את הסיר הזה בדיוק לסקירה - ג'מבו סטוק ומקסטוק.
מחיר: ברשת מקסטוק הוא נמכר ב-99.90 ₪, ברשת ג'מבו סטוק מחירו מעט יותר יקר - 119 ₪

מה יש לנו להגיד עליו? הסיר בצבע שחור בהיר מאוד יפה ומעוצב, ובגודל מושלם למרקים ותבשילים שיכולים להאכיל כמה וכמה פיות (שלא לומר גדוד). הוא גם מתאים להכנסה לתנור. גודלו הניכר הופך את שטיפתו במדיח לבלתי אפשרית, מה שאומר שתצטרכו לשטוף אותו ידנית בלבד, וככל הנראה תתקשו למצוא לו גם מקום אחסון בארונות או מגירות המטבח. זה הסיר הגדול ביותר שהתקבל לסקירה, והוא מתומחר בטווח הנמוך של הסקאלה. ברמת המחיר הזאת, גם הציפיות שלנו בהתאם, אבל האמת היא שהסירים תפקדו יפה מאוד בניסוי הכלים שלנו. מה שעשוי להיות מאתגר הוא האופן שבו ישרדו שימוש ארוך ובלאי והאם הציפוי שלהם ימשיך לעמוד איתן בפני לכלוכים דביקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully