וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ שיגרום לבית שלכם להראות תמיד מסודר

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 9:46

גם אצלכם הכניסה לבית היא מופת של כאוס עם תיקים, נעליים ומעילים שמחרבים את כל הרושם שאתם מקווים לעשות? שאלנו מעצבות מה הטריק לבית שנראה תמיד מסודר

כולנו מגיעים הביתה עייפים אחרי יום עבודה, עם הילדים או בלי ילדים, אך לכולנו שאיפה אחת משותפת: להגיע לבית מסודר, שמאורגן היטב כי למי יש כוח להתחיל לסדר אחרי יום כזה עמוס? אז איך זה שבכל כך הרבה בתים, דווקא הצעד הראשון בבית חושף כל כך הרבה בלגן? ב-14 בינואר מציינים ברחבי העולם את "יום סידור הבית" (הידעתם?), אז חשבנו שזו הזדמנות טובה להבין מנשות מקצוע מנוסות מה אפשר לעשות כדי שהבית יראה תמיד מסודר, בלי לעבוד בזה מסביב לשעון.

"בהרבה בתים נוצר ונערם בלגן דווקא בכניסה לבית. פותחים את הדלת, ובום! ישר לפנים. מלא נעליים פזורות מכל מידה וצבע, תיקים - בעיקר תיקי בית ספר, דואר, מפתחות, משקפי שמש ועוד ועוד", אומרת מעצבת הפנים שרון רואש. לדבריה, "מציאת פתרון אחסון נוח ורב שימושי יעשה את ההבדל הגדול. למשל, ארון עם ווי תלייה קבועים שנוח מאוד לתלות עליהם תיקים ללא מאמץ, ומדפים מוטים לנעליים. או ספסל רחב ידיים בכניסה שמשמש לנעילה נוחה של נעליים שבנויות בו מגירות ענק לאחסון תיקי בית הספר והנעליים. מפתחות, משקפי שמש ודואר יכולים למצוא את מקומם בשידה יפה ומרשימה".

בלאגן של נעליים ותיקים בכניסה לבית. ShutterStock
גם אצלכם זה נראה ככה? בלגן בכניסה לבית/ShutterStock

לפעמים, תחושת העומס והבלגן לא נובעת מאי סדר של פריטים, אלא מהאופן שבו הבית מעוצב. כשזה המצב, גם הקפדה על סידור וארגון יומיומיים לא תועיל והבית תמיד ירגיש באי סדר. כדי להימנע מכך ממליצה רואש להשתמש בפריטי עיצוב גדולים ובעלי נוכחות, במיוחד באזור הכניסה לבית והחללים שנשקפים ממנו במבט ראשון. "הימנעו מריבוי פריטים קטנים שביחד מאבדים משמעות ויוצרים תחושה של אי סדר או בלגן. תמונה גדולה, פסל ענק או ואזה מרשימה, דברים שיוצרים אמירה ובולטות ויוצרים אימפקט. הפרטים הגדולים הללו ייחרטו בזיכרון של כל מי שמבקר אצלכם בבית".

"אנחנו חיים בחברה צרכנית איומה שכל הזמן קונה וקונה וקונה, יש דרייב נוראי למבצעים כל הזמן. ולכל הדברים האלו שקונים סתם במבצע שאנחנו לא צריכים, צריך למצוא מקום בבית. כך שכפועל יוצא בכל בית יש ערמות של שמאעטס", אומרת ברברה ברזין, מעצבת פנים ותיקה ומוכרת ובעלת בי"ס לעיצוב פנים. "חייבים לעשות מיון בבית, כשאוגרים דברים שלא משתמשים בהם בהנאה ובאהבה הם מייצרים אנרגיה תקועה, ובבית כזה שום דבר לא זז. החל מבגדים בארון שכבר לא עולים עלייך ולא יעלו גם בשנים הקרובות או חפצים למחנאות וקמפינג שמחכים לכם ליום בהיר. הכול יהיה תקוע. תיפרדו מהעומס ותראו איך אתם מתחילים להרגיש שהכל משתחרר. בבית מאורגן, עם הדברים שאתם צריכים, גם לנפש יש מקום".

עיצוב פנים שרון רואש, בוגרת ביס לעיצוב ברברה ברזין. ניצן הפנר,
השתמשו בפריטי עיצוב גדולים ומלאי נוכחות, במקום הרבה פריטים קטנים שיוצרים תחושת עומס. כניסה לבית בעיצוב שרון רואש/ניצן הפנר
מעצבת רומי סילבר בנית בוגרת ביס לעיצוב של ברברה ברזין. איתי בנית,
אי סדר מייצר אצל רובנו חוסר שקט וחוסר ריכוז, ואפילו עצבנות. שידת אחסון סגורה בבית בעיצוב רומי סילבר בנית/איתי בנית

רובנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם אי סדר היא למצוא כל הזמן פתרונות אחסון וארגון טובים ויצירתיים יותר. זה דורש מאיתנו השקעת אנרגיה, עוד אחה"צ פנוי או עוד סופ"ש מבוזבז כדי לארגן ולסדר. כאשר את הזמן היקר הזה יכולנו להקדיש למשפחה, לעצמנו או פשוט למנוחה.

"אם נפחית את הכמות שהדברים שיש ברשותנו, זו תמיד חלופה טובה יותר מלסדר אותם שוב ושוב. לארגן ולסדר אלה הם פתרונות זמניים ונדרש לעשותם לעיתים תכופות, לעומת זאת כאשר אנחנו מפנים מהבית משהו שאנחנו כבר לא צריכים, לא משתמשים או לא אוהבים - זהו, פתרנו את הבעיה. לא צריך לחשוב על זה יותר, להזיז את זה או לסדר את זה מחדש. עטפו את עצמכם בדברים שאתם צריכים, אוהבים ומשתמשים. לא יותר ולא פחות" אומרת רואש.

בית מבולגן זה מצב נפשי

"אי סדר מייצר אצל רובנו חוסר שקט וחוסר ריכוז, והוא אפילו מעורר בנו תחושת עצבנות. כשהבית מסודר, וכל דבר נמצא במקום שלו, יש תחושה של שקט פנימי, של רוגע, ואפשר להתפנות מנטלית, רגשית ופיזית לילדים, לעבודה או לסתם רביצה עם סדרה טובה וכוס קפה", אומרת מעצבת הפנים חוה צדוק.

איך שומרים על הבית מסודר?

מיון
ראשית, להיפטר ממה שלא צריך (אין מנוס מזה). כל מה שלא עשינו בו שימוש יותר משנה: כלים, בגדים, משחקים וכד', לתרום, למסור, להעביר הלאה או לזרוק. כך יתפנה מקום עבור החפצים השימושיים שלנו. שנית, שלכל דבר שיהיה מקום משלו. כאשר שלכל דבר יש מקום מוגדר, סידור הבית הופך להיות פשוט יותר, וקל יותר להחזיר את הבלגן היומיומי למקום.

לתכנן בית מסודר
כשמשפצים או מרעננים את הבית, חשוב לשים דגש בתהליך התכנון על אחסון, בעיקר באמצעות נגרות סגורה - שמסתירה את הבלגן ומנצלת את החלל באופן מקסימלי. צריך לדעת שלכל דבר יש מקום מוגדר החל מהרגע שאנו נכנסים הביתה וצריכים מקום לשים את התיק והמעיל (ולא, הכיסא של פינת האוכל אינו מתלה), את הדואר, המפתחות וכו', דרך ארונות שירות וכלה במקום לכל המשחקים של הילדים שפזורים בבית.

מעצבת רומי סילבר בנית בוגרת ביס לעיצוב של ברברה ברזין. איתי בנית,
לכל דבר חייב להיות מקום מוגדר, "בית" שהוא יכול לחזור אליו בסוף היום. מערכת נגרות המשלבת אחסון פתוח וסגור, עיצוב: רומי סילבר בנית/איתי בנית
מעצבת רומי סילבר בנית בוגרת ביס לעיצוב של ברברה ברזין. איתי בנית,
הרבה יותר נעים להיכנס לבית ככה. אזור כניסה מסודר, עיצוב: רומי סילבר בנית/איתי בנית

"חשוב להבין שאנשים לא משתנים לגמרי אחרי שיפוץ", אומרת מעצבת הפנים רומי סילבר בנית, "אבל תכנון נכון ישפר פלאים את ההרגלים שלהם. כשיש מקום לכל דבר, אין בעיה שהוא ישכב על הרצפה בסלון כמה שעות, העיקר שיש לו לאן לחזור "הביתה". כאן אנו נכנסים לכל העולם של תכנון אחסון נכון, ניתוח אורח החיים וחפצים של בני הבית ולייצר להם מקום ייעודי".

אחסון פתוח הוא תמיד מאתגר יותר מאחסון סגור, משום שהוא דורש איזושהי רמה של "אוצרות" בסידור שלו, כדי שלא יראה עמוס. "אם הולכים על אחסון פתוח, למשל במטבח או בחדר ילדים, חשוב לייצר אחידות. להשקיע בכמות של סלסלות, קופסאות או צנצנות יפות. לא לחסוך בזה. הן ישארו איתכם זמן רב וחשוב שיראו טוב בעין", מדגישה סילבר בנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully