וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות העיצוב: איך הופכים דירת מחיר למשתכן לדירת פאר, וכמה זה יעלה?

הילה אלטר

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:00

דירת 'מחיר למשתכן' היא לא תמיד דירת החלומות שדמיינתם: החדרים קטנים, המטבח והסלון בסיסיים והחומרים פשוטים. עם הטיפים האלה תוכלו להפוך אותה לדירת יוקרה, ולהשביח את הנכס שלכם במאות אלפי שקלים. מדריך מפורט (כולל מחירים)

דירת מחיר למשתכן מגיעה בסטנדרט קבוע, ולא ניתן לבצע שינויים במהלך הבנייה. לכן התכנון המקדים חשוב ביותר, החל מהבנת הפרופורציות של אזורי המגורים וניצול אופטימלי של החללים, תכנון נכון של מערך ריהוט, השקעה בפרטים הקטנים של אביזרי טקסטיל, כריות נוי, צמחייה טבעית ומלאכותית, והוספת מגוון אלמנטים עיצוביים למטבח הבסיסי, שיהפכו דירה קטנה לגדולה, מוארת ומרווחת יותר.

לעיתים, הפריטים הקטנים והפשוטים הם שיעשו את ההבדל, אך כדאי לשקול במידת הצורך לבצע שינויים בתוכנית הדירה אם התקציב מאפשר. בדרך כלל מדובר בשיפוץ קטן, או שבירת קיר ובתכנון פריטים לא יקרים יחסית, אך כאלו שיעניקו לדירה מראה ביתי ויוקרתי מאוד. מכיוון שלא ניתן לבצע שינויים בדירת מחיר למשתכן, יש להכין הכל מבעוד מועד ולהתחיל את השיפוץ מיד לאחר קבלת המפתח.

תכנון הסלון - השקיעו בפרטים הקטנים

(1) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
מכינים את התוכנית מראש, ועושים את השיפוץ רק לאחר קבלת המפתח עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • ספה: 5,000 ש"ח
  • קיר טלוויזיה: 20,000 ש"ח
  • שולחנות: 1,500ש"ח
  • שטיח: 1,000 ש"ח

לא תמיד חלל הסלון בדירות מחיר למשתכן הוא רחב ידיים, ולעיתים הוא קטן או חולק ביחד את חלל המטבח. לעיתים הורדת קיר אחד יכולה להפוך דירה קטנה לדירה גדולה, מוארת ומרווחת. מעצבת פנים תדע מתי ואם כדאי להוריד קיר למשל בין המטבח לסלון, או לחילופין ליצור חציצה בעזרת אלמנטים יותר מאווררים כמו נגרות, משרביה ועוד.

עוד בוואלה!

היום שאחרי התמ"א: דירה באחת השכונות המבוקשות של ת"א

לכתבה המלאה
(2) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
קיר נגרות שמדגים היטב חציצה מאווררת בין הסלון לאזור חדרי השינה. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • קיר נגרות חוצץ: 15,000 ש"ח
  • תמונות: 500 ש"ח

השקיעו בנקודות חשמל ובתאורה נכונה - מלבד גוף התאורה המרכזי, כדאי לתכנן מוקד תאורה נוסף בעל מראה מרגיע ונעים, ולתכנן שקעים נוספים. את מיקום נקודות התאורה החדשות בחלל הדירה יש לקבוע בהתאם לתוכנית העמדת הריהוט טרם רכישתו. התכנון המקדים לתאורה חשוב ביותר עבור הנמכת תקרה, הטמעה של פסי לדים, והכנה של נקודות חשמל.

יש לגבש תוכנית חשמל כבר בשלב התכנון הראשוני, המותאמת לכיריים (אינדוקציה חד/ תלת פאזי), לסוגי המזגנים השונים, לתכנון בית חכם, מצלמות אבטחה, מיקום גבהים מדוייקים לטלוויזיה, תאורה בתוך ארונות, נקודות תקשורת ועוד.

(3) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
לצד גוף התאורה המרכזי שלבו גם מוקד תאורה נוסף בעל מראה מרגיע ונעים. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • תאורה לכל הבית: 7,000 ש"ח

הסתירו את הכבלים - להעלמת הכבלים בסלון בעזרת צינור השחלה יש ערך מבחינה עיצובית. הפעולה הקטנה הזו עושה סדר בעין ומשדרגת את הנראות של החלל. העלות של הליך כזה תנוע סביב 350 ש"ח, סכום נמוך ששווה המון.

הסתירו ארונות חשמל ותקשורת - אלו ממוקמים לרוב בכניסה לבית ומחופים בכיסוי פלסטיק לא מחמיא. ניתן להסתירם במספר אלמנטים שונים: ארון בנגרות אישית, תמונה או אפילו מראה. בעלות לא גבוהה במיוחד ניתן להפוך חיסרון ליתרון.

(6) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
להפוך חיסרון ליתרון - פתרון מעוצב להסתרת ארון תקשורת וחשמל. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • ארון תקשורת: 3,000 ש"ח

מיזוג - דירות מחיר למשתכן מגיעות עם הכנה למיזוג מרכזי, שיצריך הנמכת תקרה שעלולה להיות נמוכה מדי, "לסגור" את המרחב וליצור תחושת מחנק. בעזרת תכנון נכון ניתן ליצור את ההנמכות בחדרים הרטובים, וכך להרוויח חלל מרכזי ללא הנמכות וללא קרניזים מיותרים.

(4) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
הסתירו את הנמכות המיזוג בחדרי הרחצה, והשאירו את החלל המרכזי פתוח ומאוורר. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • עלות: 500 ש"ח למטר

תכנון המטבח - ניצול מקסימלי של החלל

החל מאחסון מעל המקרר של כלי אירוח גדולים, דרך אחסון בצידי המקרר לאורכו, וכלה בהצבת אי שיכול להוסיף שטח ישיבה מצוין, משטח עבודה וגם שטח אחסון. בכל מקרה, גם אם בחרתם להוסיף אי במטבח וגם אם לא, ישנה חשיבות רבה בהתייחסות לחלל המטבח והסלון כיחידה עיצובית אחת.

החלפת חזיתות ארונות וידיות - ניתן לבצע את ההחלפה בצורה קלה, לאחר שתחליטו מה הסגנון, הצבע וחומר הגלם בו תשתמשו. מטבח קטן לדוגמא, אשר יקבל דלתות ארונות בצבעים בהירים, ייתן תחושה של מרחב גדול יותר.

הוספת קלפה בארונות העליונים - קלפה היא ארון עם מנגנון פתיחה כלפי מעלה, המומלצת מאוד להצבה בארונות העליונים, ומקלה מאוד על רצף העבודה ושליפת פריטים במטבח. ישנם סוגים רבים של עיצובים לקלפות, אשר יסייעו לכם לשקף את הטאצ' האישי שלכם במטבח.

חיפוי המטבח עם זכוכית או שיש - מטבח מחיר למשתכן סטנדרטי בדרך כלל כולל חיפוי קרמיקה פשוט. תוכלו להחליף את החיפוי הרגיל בחיפוי זכוכית או שיש לדוגמא, מה שיעניק למטבח מראה נקי, אסתטי ומרשים.

(5) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
אי במטבח מוסיף שטחי ישיבה, אחסון ועבודה. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • מטבח+אי: 50,000 ש"ח
  • ריצוף כללי לדירה: היצמדו לריצוף של הקבלן ובחרו בצבעים ניטרליים שיתאימו לכל עיצוב פנים.

מקומות אחסון

אחת הבעיות שמאפיינות דירות מחיר למשתכן סטנדרטיות היא חוסר במקומות אחסון. מעצבת פנים תחשוב באופן פונקציונאלי ויצירתי כאחד על יצירת מקומות אחסון, תדע להצביע מבעוד מועד על מקומות ייעודיים לתכנוני נגרות ונישות לאחסון עוד בשלב הבנייה.

(7) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
מחסור במקומות אחסון הוא אחד החסרונות הבולטים בדירות קבלן סטנדרטיות. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • ארונות אחסון ונגרות: 15,000 ש"ח

חדרי רחצה - התאימו את העיצוב למצב הקיים

ניתן לבחור את הריצוף והחיפוי של הקבלן. חשוב לבחור צבעים ניטרליים, כמו לבן או אפור ולתכנן לאחר מכן ארון אמבטיה מותאם אישית לפי מידות, שישדרג את חדר הרחצה ויהפוך אותו למזמין ואינטימי יותר.

(8) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
קחו את הריצוף של הקבלן, והשקיעו את הכסף בארון בנגרות אישית. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
(8.1) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
(8.2) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • ארונות אמבטיה: 3,000-4,000 ₪ בנגרות אישית

אביזרי נוי וטקסטיל, כריות נוי, צמחייה טבעית ומלאכותית

אביזרים אלו נוטים להישכח בשלב העיצוב, אבל הם הפריטים הקטנים שמקפיצים את התוצאה הסופית בכמה רמות. עלותם נעה בין 50 ל-150 ש"ח, אך התמורה שלהם בסלון רבה. החל מפסלים, דרך כריות ועד עציצים - זה מה שיכניס את האישיות שלכם לתוך הבית הגנרי.

(9.1) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
עלות נמוכה ותמורה עיצובית גבוהה. פריטי נוי וצמחייה עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
(9) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • עלות צמחייה, אביזרי נוי וטקסטיל: מ-50 ש"ח עד 500 ש"ח

הוסיפו וילונות

בכוחו של וילון לשנות את האווירה בחדר מקצה לקצה, אך כיוון שהמבחר כה רב, יש להתחיל מהבנת הצרכים, הדגשים האישיים ושורת אילוצים, ולהמשיך עם רשימה של רצונות עיצוביים. מנקודה זו יש להעביר את השרביט למעצבת פנים שתדע לשלב בין הצורך למענה, בהתאם לטקסטורה, צבעוניות, גודל, תפעול וחומריות. כל שנותר לעשות הוא רק להביט פעם אחרונה על החלון העירום, ולהתחיל לדמיין אותו עטוף בגלימה חדשה שתעניק את התחושה הרצויה.

(10) עיצוב פנים: הילה אלטר. מאור מויאל,
וילון יכול לשנות את האווירה בחדר מקצה לקצה. עיצוב פנים: הילה אלטר/מאור מויאל
  • וילונות: 1,000-3,500 ₪

העזרו במעצבת פנים כבר בשלבי התכנון הראשוניים

כידוע, דירת מחיר למשתכן היא די סטנדרטית, חסרת מעוף ומאוד בסיסית. בדירה שכזו לא תמצאו נישות ייעודיות ולא מחשבה מקיפה על מיקום וגובה נקודות החשמל. מצד שני, ניתן לקחת את דירת מחיר למשתכן ולהפכה לדירה חלומית, שתשדרג את הנכס שלכם במאות אלפי שקלים. זה אומנם דורש השקעה ומחשבה מקיפה, אך אם נעזרים במעצבת פנים, מגלים לא רק שהתהליך מרתק והתוצאות מדהימות, אלא גם שזוכים לחסוך בדרך כסף וטעויות רבות.

הילה אלטר היא מעצבת פנים והום סטייליסטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully