וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירים ביקשו "משהו באמצע" וקיבלו הרבה יותר מזה

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 7:36

זוג רכש בית מיושן, חשוך וסגור וביקשו לעצב אותו מחדש במראה שלא יהיה "יותר מדי": לא טרנדי מדי, לא שחור מדי, לא לבן מדי... איך בכל זאת יצא בסוף בית שהוא וואו? צפו בתמונות

הפרויקט: בית במרכז הארץ
הדיירים: זוג + 3
גודל: 240 מ"ר
עיצוב ותכנון: אודליה ברזילי

זוג הורים בשנות ה-40 לחייהם ושלושת ילדיהם חיפשו את בית החלומות, ומצאו את מבוקשם הודות ליצירתיותה ולחזונה של המעצבת אודליה ברזילי. "הזוג רכש בית בן 25, מיושן, אבל עם הרבה פוטנציאל. הוא היה חשוך מאוד, עם מטבח וחדרי רחצה מיושנים וסגורים", מסבירה ברזילי. "ללא ספק, צריך לדעת באיזה נכס להשקיע, אבל לא פחות חשוב, למצוא את הליווי המושלם לפרויקט, למימוש אותו הפוטנציאל", היא מחייכת.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
צריך לדעת לבחור גם את הנכס הנכון וגם את המעצב שילווה את הפרוייקט. סלון בבית פרטי משופץ במרכז - תכנון: אודליה ברזילי/גלעד רדט
בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
זה היה שיפוץ גדול שכלל את קומת הכניסה, קומת השינה והוספת סוויטת הורים בעליית הגג/גלעד רדט

רשימת הדרישות של הדיירים כללה: חללים מוארים, מאווררים וחמימים, ותחושה של מרחב. "הלקוחות ביקשו שהבית יהיה לא לבן מדי ולא שחור מדי. משהו באמצע, עם שילוב של חומרים חמים וסגנונות שונים", מסבירה המעצבת. ברזילי מציינת כי בעבודתה היא מקפידה שהבית ישקף תמיד את אופי בעליו ודייריו, וכך גם בפרויקט הזה.

התכנון המחודש כלל עבודות שיפוץ נרחבות בקומת הכניסה, בקומת חדרי השינה ובנוסף את שיפוץ עליית הגג והפיכתה לסוויטת הורים מפנקת ומרהיבה ביופייה. קומת החדרים הורחבה וכיום יש בה שלושה חדרי שינה, פינת משפחה גדולה, שני חדרי רחצה וחדר כביסה מרווח. "הם ביקשו בית חלומות - ואני חושבת שהתוצאה בהחלט מדברת בעד עצמה", מחייכת ברזילי.

עוד בוואלה!

בלי רעש וצלצולים: בית פרטי עם בריכה בסגנון נקי וקלאסי

לכתבה המלאה
בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
גופי תאורה דקורטיביים מעל פינת האוכל/גלעד רדט
בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
הסלון צוייד בשפע של פריטי טקסטיל רכים ונעימים/גלעד רדט

עושה כניסה

"התוכנית המקורית כללה מבואת כניסה לבית שתחמה את אזור המטבח", מסבירה ברזילי את החלטתה לשבור את הקיר וכך לפתוח - מכל הבחינות - את אזור המטבח והכניסה לבית. "הקיר שהיה שם יצר כניסה חשוכה, ולמרות שהיה פרקטי, נאלצנו לבטל אותו וליצור אותו באופן אחר", היא אומרת. בכניסה לבית ממוקמת מראה יפה זהו הפריט האהוב ביותר על המעצבת: "אני זוכרת שבפעם הראשונה שנכנסתי לבית ידעתי שעל הקיר הזה תהיה ממוקמת המראה הזאת".

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
פינת משפחה מרווחת בקומה השנייה/גלעד רדט

חלל המגורים, הכולל את אזור פינת האוכל, הוגדל, אך נותר בו עמוד קונסטרוקטיבי, שהיה אילוץ. "התלבטנו האם יהיה נכון לשבור ולפתוח את האזור הזה, ובכך להבליט את נוכחות העמוד, אבל היה ברור שזו הדרך היחידה להגדיל את החלל", היא אומרת. "אלה אילוצים שקורים פעמים רבות כאשר מגדילים את הבית. ברוב המקרים אני מצליחה לשלב ולהטמיע את העמוד בקירות, אבל במקרה הזה, בגלל שהעמוד הוא במרכז החלל, לא הייתה אפשרות להחביא אותו", היא מוסיפה. ולמרות האילוץ, העמוד שנשאר מותיר סביבו חלל גדול ומרווח, ולא מפריע להתנהלות ולזרימה בחדר. "כדי לטשטש את נוכחותו בחלל הבלטתי אלמנטים אחרים, ועיצבתי חזית אחידה והומוגנית שפונה לגינה יפה", מציינת ברזילי.

הפרדת כוחות

התכנון המקורי של הבית חילק את חלליו השונים לאזורים. בקומת הכניסה אזור מטבח שמנותק מאזור הסלון, אזור לפינת אוכל, אזור הסלון, שירותי אורחים וחדר נוסף שמיועד עבור הילדים כפינת משחק ושיעורים. זהו האזור "החם" שבו המשפחה שוהה ומבלה יחד משך רוב שעות היום. ברזילי דאגה שכל אזור בבית יקבל את הכבוד שמגיע לו, למרות הפתיחות והריווח המחודש של החלל. בחדר המגורים, לדוגמה, אותו עמוד קונסטרוקטיבי נרתם והפך לחוצץ אלגנטי בין הסלון לפינת האוכל, עם הפרדה שהופכת לנגישה ולידידותית יותר מאשר קיר חוסם.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
התכנון המקורי כלל עמוד תומך שלא ניתן היה להסיר או להסתיר. קיר טלוויזיה בסלון/גלעד רדט
בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
שולחן מלבני ממתכת ועליו פריטי נוי/גלעד רדט

אזור המטבח הוגדל והורחב אף הוא. "בתוכנית המקורית הוא היה מעט יותר סגור והיה מזווה בצמוד אליו", מסבירה ברזילי. קיר המזווה הוסר, והקורה שנותרה על התקרה, הוסתרה מאחורי הנמכת גבס. חדר ממ"ד הנמצא בסמוך למטבח הוסב לטובת מזווה ויצירת שטחי אחסון נוספים וגם מקרר ומקפיא נוספים. שילוב מאוזן בין גוונים כהים לבהירים יוצר חזות מזמינה ונעימה להתנהלות. "בחרתי בשילוב גוונים הרמוני. צבע נס קפה בהיר, וקונטרסט בגוון כהה, כמו משטח עבודה בשחור, צוקל כהה וידיות אינטגרליות בגוון כהה יותר להדגשות ולהענקת חזות אלגנטית", מסבירה ברזילי.

אי רחב בגודל של 3.5 מטרים וסביבו כיסאות, מאפשר ליהנות מחברותא בזמן הבישול, או לשבת לארוחה קלה עם כל המשפחה. משטח עשוי גרניט פורצלן נבחר ממניעים פרקטיים של עמידות לחום ותחזוקה קלה, והוא מכיל גם את הכיריים ומקום המספיק להתנהלות של שני אנשים ויותר. יציאה למרפסת מתוך אזור המטבח מאפשרת התנהלות נוחה, ומעודדת גם ארוחות חוץ רבות.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
מדפי הספרייה המרחפים מוחזקים על ידי כבלי מתכת שנמתחו בין רצפה לתקרה/גלעד רדט

מרחב מחיה מזמין לשהייה בצוותא

חלל המגורים הוגדל מאוד, כאמור, והרצפה חופתה בפרקט עץ אלון טבעי שמעניק לו חמימות מיידית. גם כאן, שילוב של גוונים כהים ובהירים במינונים מדויקים מסייע להציג חלל אורגני וחמים, מינוס הדרמה והכהות, ועם הרבה פינוק וחמימות.

במרכז הסלון ספת רביצה גדולה ובהירה וסביבה שפע של פריטי טקסטיל. שולחנות עשויים מרשת משמשים גם עבור אחסון חכם, כמו שמיכות ההתכרבלות בחורף, לדוגמה. תוספת חיזוק בדמות שולחן מלבני מברזל מציעה התנהלות נוחה ואפשרויות אירוח נרחבות. הסלון עוצב בצורה מזמינה לשיחה, עם כורסאות עור מצד אחד של הספה וכורסאות בד מצדה שני. קיר הטלוויזיה עוצב כספריה ייחודית עשויה ממדפי ברזל דק הנדמים כמרחפים באוויר, ומוחזקים בעזרת מכבלים מתוחים מרצפה ועד תקרה.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
את התמונה שתלויה בפינת האוכל יצרה המעצבת בעצמה, בעזרת בדים בהירים/גלעד רדט

פינת האוכל רחבת מידות ומזמינה לישיבה בצוותא. שולחן עץ אלון עם רגלי ברזל וכיסאות מעוצבים בשחור מסביבו תוחמים היטב את הפינה. ברזילי שילבה יצירת אמנות, פרי ידה, עשויה מבדים בהירים ונתונה במסגרת כהה - שמוסיפה טקסטורה וממד לחלל זה.

התאורה שנבחרה "נרתמה" אף היא ליצירת החמימות בחלל והדגשת האלמנטים המיוחדים. תאורה שקועה בחיפוי עץ בתוך הנמכת התקרה מתכתבת היטב עם רצפת הפרקט ועם הגופים הדקורטיביים התלויים במטבח ובפינת האוכל.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
גולת הכותרת של השיפוץ. סוויטת ההורים שנמצא בעליית הגג/גלעד רדט

סוויטה בעליית הגג

גולת הכותרת של השיפוץ היא ללא ספק עליית הגג המיושנת, שלא היתה שימושית בגלגולה הקודם. זו הפכה ליחידת הורים מופרדת ומנותקת משאר חדרי השינה בבית, דבר שהפך אותה למעוז האסקפיסטי המושלם עבור בני הזוג. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון, רקע הומוגני מושלם עבור המיטה הזוגית והארונות הלבנים. אביזרי טקסטיל רכים בלבן משרים תחושת רוגע ונינוחות, ומזמינים להתכרבל בנחת.

גם בחלל זה, שמשתרע על שטח של 48 מ"ר, היו אתגרים מבניים רבים, בדמות עמודי תמך שלא ניתן היה להסירם. "מלבד העמודים הוא גם כלל תקרה משופעת ונמוכה מאוד באזורים מסוימים, שאי אפשר היה לעמוד בהם", מסבירה ברזילי. היא מספרת כי אחת הדרישות של בני הזוג היתה לדאוג לחלל פתוח ומרווח, אך כזה שיכלול גם הפרדה, שתאפשר להם להתנהל בצורה אינדיבידואלית, ולתת לאחד מהם להמשיך לישון ברוגע, לדוגמא, בעוד בן הזוג מתארגן לעבודה.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
חלל מרווח שמאפשר הפרדה כשצריך ורוצים. חדר השינה של ההורים/גלעד רדט

ברזילי תכננה מספר אזורים שינצלו בצורה מיטבית את החלל הנתון, וכך חולק החדר לאזור חדר ארונות, עם אזור שינה ואזור לאיפור ולהתארגנות, אשר בסמוך לו נמצא חדר הרחצה. החציצות וההפרדות הפכו אלגנטיות וכמעט בלתי מורגשות. בין חדר הרחצה לאזור השינה, לדוגמה, מפריד קיר זכוכית, עם דרגות שקיפות שונות לטובת הפרטיות הנדרשת. חדר הארונות נבנה בהתאם לאילוצי השיפועים, לניצול מקסימלי של החלל ולשפע של פתרונות אחסון.

מתחת לחלון הותקן ספסל ישיבה שבו מגירות נעליים, ומולו הוצבה מראה רחבה. אלה מסייעים להתארגנות נינוחה ויעילה. גם חדר הרחצה נוצל בצורה מיטבית. התקרה המשופעת אילצה את המעצבת להזיזו לכיוון מרכז החדר, אך בשל ההפרדה השקופה, משמעות השינוי הייתה זניחה והותירה אותו מרווח.

בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
אריחי פורצלן גדולים ולבנים עם גידים במראה שיש. חדר רחצה הורים/גלעד רדט
בית בתכנון ועיצוב- אודליה ברזילי. גלעד רדט,
החלק הנמוך של החדר המשופע נוצל לטובת ספסל במקלחון/גלעד רדט

גם כאן החומרים המשובחים עושים חסד ומגלמים מראה של מעין חדר במלון בוטיק: חיפוי של אריחי גרניט פורצלן גדולים ולבנים, מודגשים קלות בעזרת גידי שיש כהים, ואביזרי סניטציה וארון אמבטיה בשחור, לקונטרסט עיצובי מרהיב. בתא המקלחון הותקן ספסל בחלק הנמוך של הקיר, ומעליו מדף המשמש לאחסון תכשירי הטיפוח והרחצה, לניצול מיטבי של החלל.

ברזילי מדגישה את נושא התאורה, שבחדר זה הייתה חשובה שבעתיים: "תמיד יש משמעות רבה לתאורה נכונה בחלל, על אחת כמה וכמה באזורים מאתגרים כמו כאן", היא אומרת. "מכיוון שהתקרה אלכסונית, חשוב לקנות גופי תאורה שמתכווננים ואפשר להתאים ולפקס אותם על האזורים המיועדים להארה", היא מציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully