Globe Sculpture החל מ 190שח להשיג ב pratliving.com החשמל 4 תא ובאתר.  צילום יחצ. יח"צ חו"ל,
Globe Sculpture החל מ 190שח להשיג ב pratliving.com החשמל 4 תא ובאתר. צילום יחצ/יח"צ חו"ל

נשבר מהטראצו? 5 חומרים לשים לב אליהם בעיצוב השנה

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 14:15

הם מגיעים בטפטופים, ולפני שתשימו לב הם כבר יהיו בכל מקום באינסטגרם - אלה החומרים שכדאי לכם להכניס הביתה לפני שכולם יגלו אותם

מתגעגעים לתערוכות בחו"ל? להתעדכן, להסניף השראה ולהתרגש מעיצובים, חומרים וטרנדים חדשים? האמת שגם אנחנו. שנת הקורונה מנעה את קיומם של רוב אירועי העיצוב העולמיים הגדולים והעבירה את זירות ההשראה מהתערוכות הפיזיות אל המימד הוירטואלי והדיגיטלי.

רגע לפני שהן יחזרו לסדרן, בתקווה שזה יגיע בקרוב, שוחחנו עם כרמית רדליך, בעלת סטודיו Prat Living המייבא למעלה מ 35 מותגי בוטיק מובילים מרחבי אירופה וביקשנו שתספר לנו על החידושים והחומרים שיככבו בגזרת עיצוב הפנים השנה.

בזמן שאנחנו היינו בסגר, מעצבי העל של מותגי האיכות המובילים בעולם שקדו על קולקציות מרגשות, שילובים יוצאי דופן ועיצובים מהפנטים. "אנו חווים התעוררות ומשב רוח מרענן ומרגש החוגג את הפוסט קורונה בצורה של התחדשות, חדשנות ושימוש בחומרים חדשים", מספרת רדליך. היא סימנה עבורנו 5 חומרים מעניינים שהולכים להיכנס חזק לתחום העיצוב בשנה הקרובה.

1. טרוורטין - Travertine

Coffee Table  New Mix-Travertine  החל מ 5400 שח.להשיג ב prat living. יח"צ חו"ל,
שולחן קפה בשילוב עץ וטרוורטין, החל מ-5,400 ש"ח/יח"צ חו"ל

סלע משקע יבשתי-אבן גיר נקבובי, בגווני ניוד, בז, צהבהב. הטרוורטין נוצר במעיינות חמים או קרים, בנחלים ומפלים והוא משמש כחומר בניה עוד מהעת העתיקה, הקולוסיאום למשל בנוי מטרוורטין. השנה נפגוש בו יותר ויותר גם בתחום עיצוב הבית, בריהוט, דקורציה, חיפויים ועוד, בצורתו הגולמית, והכל כך יפה. עוד דוגמא לחזרה לבייסיק - לטבע - פשוט ואותנטי.

2. אלון מעושן

שולחנות DOMUS   . ספרד.  קוטר 71  החל מ- 3,800 ש״ח ..להשיג באתר ובחנות Prat living  צילום יחצ.. יח"צ חו"ל,
גוון כהה, עמוק ויוקרתי. שולחן מאלון מעושן של המותג הספרדי DOMUS, החל מ-3,800 ש"ח/יח"צ חו"ל

אחרי האלון הטבעי הפופולרי וגרסתו החיוורת והאהובה - האלון המולבן, כובש אותנו בסערה השנה - האלון המעושן. תהליך העישון מעניק לעץ גוון חום כהה, חם, עמוק ויוקרתי, ואנו רואים אותו יותר ויותר בריהוט, בריצוף ובמטבחים. התחכום שלו ושילובו עם גווני אלון נוספים בחלל מייצר עושר חומרי נפלא.

3. טרה-קוטה

bowl שח.KristinaDamStudio החל מ 260 שח- להשיג ב prat living החשמל 4 תל אביב ובאתר.. יח"צ חו"ל,
בניגוד לדעה הרווחת, זה ממש לא חייב להיות כתום. כלי טרה-קוטה של המותג הסקנדינבי KristinaDamStudio החל מ-260 ש"ח/יח"צ חו"ל

Terracotta - בניגוד לדעה הרווחת שאף הובילה לשם המתאר את אחד הצבעים הכי פופולאריים בעולם עיצוב הבית, עיצוב אופנה ואומנות בשנים האחרונות הלוא הוא גוון החמרה, הטרה-קוטה כחומר הוא לא בהכרח כתמתם. מקור השם באיטלקית ומשמעותו המילולית: "אדמה אפויה", וזוהי קרמיקה עשויה חרס המשמשת ליצירת כלים, פסלים, בנייה ורעפים.

4. כרום

כלים כרום Rheolog Carafe 630 שח. להשיג ב prat living. יח"צ חו"ל,
איזון מושלם לעץ, טקסטיל וזכוכית. קראף כרום 630 ש"ח/יח"צ חו"ל

מתכות תמיד היו תמיד יהיו. הן מהוות בלאנס מושלם לעץ, טקסטיל וזכוכית. השנה הגימורים משתנים, הפליז מפנה מקום לכרום, נקי או מוברש, בכלים, פריטי דקורציה, מידוף ורהיטים. הוא יהיה מושלם עם כל פלטה שתבחרו: מלבנים, דרך פסטליים ועד מעושנים עמוקים.

5. זכוכית

Bronco Vase  החל מ 240 שח. להשיג ב- PRAT LIVING - החשמל 4 תא ובאתר. יח"צ חו"ל,
אחד הניגודים היפים בטבע שבין קשיחות וקשיות לשבריריות החומר. אגרטלי זכוכית צבעוניים Bronco Vase, החל מ-240 ש"ח/יח"צ חו"ל

זכוכית - החומר הכי בסיסי, הכי נפוץ והכי מובן מאליו, רק שטכניקות העבודה איתו לא מפסיקות להתפתח ולייצר אינטרפרטציות וצורות חדשות שבבסיס כולן חול - מרכיבו העיקרי של הזכוכית. מניפולציות של חום וקור, משחקי טקסטורות וצבע, עבודות ניפוח בטכניקות עתיקות וחדשות כאחד המייצרות מוצר מוגמר מעורר השראה ואחד הניגודים היפים בטבע שבין קשיחות וקשיות לשבריריות החומר העלולה להתנפץ ברגע.

מותגים חדשים מליטא וספרד

בשנים האחרונות נוצרה לה קהילה גדולה של חובבי סגנון העיצוב הסקנדינבי או הנורדי (שבדיה, דנמרק, פינלנד, איסלנד ונורבגיה) כפי שכולם שמו לב.

יותר ויותר מותגים הגיעו ארצה מאירופה הקרה כולל ליטא (צפון מזרח אירופה) ששמה בזמנו דגש על הקצאת מימון מיוחד לפיתוח סצנת העיצוב המקומית וסייעה רבות להפצת הנושא בעולם ודאגה לחזק את הייצוא בהצלחה רבה.

Hari Polypropylene Blue Clay להשיג ב prat living החשמל 4 ובאתר - מחיר 1150 שח- צילום יחצ. יח"צ חו"ל,
"דיטיילס ברמה מעמיקה שאין כמותה". כיסא Blue Clay, Hari Polypropylene. מחיר 1,150 ש"ח, פראט ליוינג/יח"צ חו"ל
ALEX_BISTRO קולקציה חדשה מספרד- כיסאות ושולחנות מותג ספרדי - להשיג ב PRAT LIVING החשמל 4 תא ובאתר מחיר החל מ 1750 שח (23). יח"צ חו"ל,
רמת גימור מדוייקת ומוקפדת. ALEX BISTRO כיסאות ושולחנות של מותג ספרדי. החל מ1,750 ש"ח, להשיג ב PRAT LIVING/יח"צ חו"ל

השנה מצטרפת לחגיגה מדינה נוספת, ספרד, הממקמת עצמה בחזית העיצוב עם שלל מותגים מיוחדים המספקים רוח חדשה המשלימה ומתחברת לעיצוב הנורדי המוכר.

"יותר ויותר בתי עיצוב לאדריכלים מתגלים להם בעיקר באזור הדרומי של ספרד, ולנסיה, סן סבסטיאן ומספקים עיצובים ברמת גימור מדוייקת ומוקפדת תוך בחירה סלקטיבית של חומרי גלם איכותיים ודיוק בדיטיילס ברמה מעמיקה שאין כמותה", מספרת כרמית רדליך, שבחנות הקונספט שלה Prat Living ניתן למצוא פריטים מיובאים מעשרות מדינות באירופה, ועכשיו גם מספרד כמובן.

תפנו מקום

העיצוב הספרדי הלטיני נותן מקום נכבד לארכיטקטורה, למבנה, הסגנון הים תיכוני המתגלה השנה מביא איתו משב רוח חם ומרענן. ב 2021 נראה הרבה שימוש בצבע לבן המשתלב בנשימה אחת עם החלל הנקי והפתוח. לצידו, משלבים הספרדים שימוש בצבעים חמים בהם: צבע החמרה הכתמתם, טרקוטה וגווני חום צבעים אלו בולטים בנוכחותם ומשמשים גם כדי לשקף את האקלים החם באזור ספרד, ולכן מאוד מתאימים בסגנון גם בישראל. השימוש בעץ מאוד דומיננטי בעיצוב הספרדי באופן כללי, האהבה לחומרים טבעיים והצורה בה הם משתלבים בחלל, בארכיטקטורה ובריהוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully