וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא מיפן, אבא מדנמרק: סגנון עיצוב חדש ומסקרן נולד

הטרנד הג'פנדי הוא פיוז'ן של הסגנון הסקנדינבי שכבר כמעט המאיס את עצמו ובין המינימליזם היפני. שני הסגנונות דוגלים בחומריות טבעית וצבעוניות עדינה וניטראלית והשילוב ביניהם מצליח לייצר חללים מינימליסטים, אך חמים

עיצוב בסגנון ג'פנדי - ריהוט של טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
מפגש מרתק בין הוואבי סאבי היפני להוגה הסקנדינבית. רהיטים מינימליסטיים של טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט

הסגנון הג'פנדי (Japandi -fusion between Japanese and Scandinavian) הוא אחת ממגמות העיצוב החמות ביותר לשנת 2021. כפי שהשם מרמז, מדובר בפיוז'ן מרתק בין האתוס היפני של הוואבי סאבי שמוצא שלמות בחוסר שלמות, עם אסתטיקת ההוגה (Hygge) של הסגנון הנורדי. לא קשה להבין מדוע שודכו דווקא שני סגנונות אלו, אף שהמקורות שלהם משני צדיו של הגלובוס. הנוסחה פשוטה: הם חולקים עקרונות דומים של מינימליזם והערכה עמוקה לפשטות. ושניהם מדגישים את החשיבות ביצירת מרחבים פונקציונליים, פלטת צבעים ניטרלית, חומרי גלם טבעיים ואלמנטים פשוטים אך לא חפים מתחכום.

הסגנון הג'פנדי משלב את הטוב שבשני העולמות - חללים יפניים עשויים להיות מלוטשים מדי, אך אם נוסיף פריטים חמים מהעיצוב הנורדי תיווצר הרמוניה נעימה. לעומת זאת, לסגנון הדני יש נטייה להיות כה ניטרלי שדווקא פלטת הצבעים העשירה של העיצוב היפני תעניק לו חום ואלגנטיות. ובתרגום פשוט, פילוסופיית הג'פנדי מפגישה בין מזרח ומערב, ליצירת חללים נקיים ומינימליסטים אך חמים ונעימים בה בעת.

עיצוב בסגנון הג'פנדי - כריות של RENBY. RENBY,
העיצוב הנורדי מזרים חמימות והרמוניה למינימליזם היפני/RENBY

שורשי הסגנון הג'פנדי, נטועים, כך מסתבר, כבר לפני-150 שנים. כאשר אדריכלים, אמנים ומעצבים דניים הגיעו ליפן בחיפוש אחר השראה חדשה. הם היו מהמערביים הראשונים שביקרו במדינה שעד אז סגרה את גבולותיה בפני זרים. מאז הסגנון רק שכלל ודייק את עצמו ואלה מאפייניו המרכזיים:

צבעים

אם אתם נמנים בין חובבי הפוקסיה וגווני הניאון, הסגנון הזה יראה לכם אנמי והוא כנראה לא כוס התה שלכם. פלטת הצבעים של הג'פנדי היא שילוב מושלם בין העומק והצבע הטבעי של הסגנון היפני עם סט הגוונים הבהירים והקלילים של הסגנון הנורדי. פלטה זו כוללת גוונים ניטרליים, טבעיים ומעט מושתקים, המבטאים את ההומניזם של העידן החדש: חשבו על בז', שיבולת שועל ואבן, עם נגיעות של שחור וגרפיט, כאשר הרעיון הוא ליצור אווירה מרגיעה והרמונית.

עיצוב בסגנון ג'פנדי - ריהוט של טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
הרבה גוונים טבעיים, ניטרליים ומושתקים/טולמנ'ס דוט

חומריות

מציאת האיזון המושלם בין חלל מינימלי לחלל מסביר פנים אינה קלה, אך זהו המפתח לפילוסופיית העיצוב הג'פנדי. האוירה המינימליסטית של הג'פנדי דוגלת בפונקציונליות, פשטות ואפס עומס, על כן לכל חפץ או פריט מטרה משלו, אין מקום לעיצובים חסרי תועלת. פריטי הריהוט נבחרים בקפידה ומהווים בעצמם הצהרה עיצובית. הם מאופיינים בקווים נקיים ומינימליסטיים, נמוכים למדי, שכן מבחינת הפילוסופיה היפנית יש לעודד ככל האפשר את הקשר של אנשים עם האדמה.

שני הסגנונות, גם הסקנדינבי וגם היפני דוגלים בחומרים טבעיים וברי-קיימא כמו עץ, במבוק, רטאן ונייר, אך עם זאת ישנם הבדלים מסוימים: רהיטים סקנדינביים בדרך כלל משלבים עץ בהיר וקווים נקיים. היפניים לרוב בעלי גוונים כהים וצורות מעוגלות ואלגנטיות יותר. השילוב של השניים יוצר עומק ותחכום.

עיצוב בסגנון ג'פנדי - ריהוט של טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
כשזה מגיע לשילוב של צמחים, חשובה האיכות, לא הכמות - צמחים בודדים המאופיינים בפשטות נועזת/טולמנ'ס דוט

צמחים

צמחים ירוקים הם נרטיב חשוב בעיצוב הג'פנדי. אחרי הכל הם דרך פשוטה וחסכונית להכניס את הטבע אל הבית. טשטוש הגבולות בין הפנים לחוץ הוא אחד היסודות של סגנון זה והכנסת אלמנטים צומחים ירוקים פנימה היא הדרך הטובה ביותר להשיג זאת. חשובה האיכות ולא הכמות. אין הכוונה לג'ונגל ביתי עם פינות מלאות בצמחים, כי אם רק כמה צמחים בודדים המאופיינים בפשטות נועזת. שילוב של עץ הבונסאי לדוגמא, מדגיש בדיוק את התחושה המתבקשת.

טקסטורות ובדים

הסגנון הג'פנדי משלב בחוכמה בין בדים ומרקמים שונים. משי, קטיפה וקשמיר, לצד סיבים טבעיים, פשתן, צמר וכותנה. היפנים ידועים בזכות שילוב דפוסים ודוגמאות, אייקונים אלו מהווים הצהרה מזוקקת במיוחד כשהם מגיעים על בפלטת צבעים בהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully