וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לנקות את מכשירי החשמל במטבח בלי להרוס אותם

כבר סימנתם וי על רוב מטלות הניקיון לקראת הפסח, אבל מה עם מכשירי החשמל? התנור, המדיח וגם מכונת הכביסה שלכם משוועים לקרצוף ראוי - כך תעשו את זה בלי להרוס אותם

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

ברוב הבתים אנשים כבר נמצאים עמוק בתוך ניקיונות הפסח שלהם - חלונות, מרצפות, קרמיקות וארונות. רק שאיכשהו כשמגיעים למכשירי החשמל זה מתחיל להסתבך. מצד אחד, אנחנו רוצים לתת קרצוף הגון גם למכשירים הללו שעובדים שעות נוספות עבורנו כל השנה. מצד שני, צריך לדעת מה עושים פה, כי אפשר גם להרוס.

"מכשירי החשמל הביתיים המשמשים אותנו באופן יומיומי, זקוקים לתחזוקה שוטפת על מנת לשמור על רמת הביצועים לאורך שנים", אומר אסף מוטלו, מנהל מוצר במותג קונסטרוקטה. אז לקחנו ממנו הנחיות מדוייקות לדרכים הכי טובות לנקות כמו שצריך את המדיח, מכונת הכביסה והתנור הביתי.

ניקוי מכונת הכביסה

מכונת כביסה. ShutterStock
רוצים כביסה נקייה וריחנית? נקו את מגירת הסבון. מכונת כביסה/ShutterStock

נקו את המסנן - ראשית, יש לוודא כי המכונה סיימה את פעילותה ונותקה מהחשמל. בנוסף, יש לסגור את ברז המים כדי שלא ייכנסו מים נוספים למכונה.פתחו את מכסה ההברגה והניחו מגבת בכוננות לספיגת המים שעתידים לנזול בעוד רגע. יש לפתוח את מכסה השירות ולתת למים לזרום החוצה, ברגע שזרימת המים נעשית איטית יותר או פוסקת לגמרי, ניתן לפתוח את ההברגה של מסנן המוך, לנקות אותו ולבדוק בזהירות אם ישנם חפצים זרים כלואים במשאבה.

תא הסבון - שמירה על תא סבון ומרכך כביסה נקי, זה המפתח לכביסה נקייה וריחנית. הצטברות של חומרים שונים בתא הסבון מביאה איתה ריחות לא נעימים ובקטריות. נקו את התא באמצעות מטלית לחה, והסירו שאריות סבון, כתמי עובש ובקטריות אם קיימים. אם מדובר בלכלוך עקשן יותר, תוכלו בקלות לפתוח את מנעול המגירה בחלקה התחתון, ולהשרות אותה במים חמים בכיור. על מנת להסיר את הלכלוך הקשה, ניתן להיעזר במברשת קטנה (כמו מברשת שיניים ישנה).

לא לשכוח את הגומי - הגומי המקיף את דלת מכונת הכביסה, חייב בתחזוקה אבל אין צורך בחומרי ניקוי ופעולות קרצוף שוחקות: מטלית לחה ותנועת ניגוב קלה יעשו את העבודה.

חומרים שאסור להכניס למכונת הכביסה - מלח לימון, לימון טרי או חומץ ידועים ביכולת ניקוי האבנית שלהם, אבל לא במקרה של מכונת הכביסה. שימוש במוצרי ניקיון המכילים חומצות שונות, עלולים להזיק לחלקים אחרים במכונה ומכאן הדרך לתקלות קצרה ביותר.

עוד בוואלה!

חיים קלים: 4 דברים שלא ידעתם שאפשר להכניס למכונת הכביסה

לכתבה המלאה

ניקוי התנור

אישה מנקה תנור אפייה. באדיבות קונסטרוקטה,
פזרו סודה לשתייה על הכתמים, הכניסו קערה עם מים והפעילו על חום נמוך. ניקוי תנור אפייה/באדיבות קונסטרוקטה

טיפול באדים - הדבר הראשון שמומלץ לעשות זה לנסות להמיס או לרכך את כתמי השומן. פזרו אבקת סודה לשתייה על כל הכתמים, הכניסו לתנור קערה (חסינה לחום) מלאה במים והפעילו אותו על 100 מעלות, למשך כחצי שעה. האדים שייכלאו בתנור ירככו את הלכלוך ויאפשרו לכם להסיר לפחות חלק מהכתמים בקלות יחסית.

החומרים הנכונים - לאחר שהתנור התקרר, העבירו סמרטוט לח על המקומות בהם פיזרתם סודה לשתייה ונקו את שאריות הלכלוך שהומסו. את הכתמים והלכלוך שלא הצלחתם להסיר תיאלצו לנקות עם טכניקות ניקוי חזקות יותר. אחת השיטות היא להכין תערובת חומץ ביתית (3/4 כוס חומץ ו-1/4 כוס מים חמים), לטבול מטלית בתמהיל ולנגב את הכתמים שנותרו בתנור.

חומרי ניקוי חזקים - תוכלו להיעזר במסיר שומנים ייעודי (לא לשכוח לשים כפפות לפני). אופציה נוספת היא לקנות מגרד זכוכית (שלרוב משמש לניקוי כיריים), ובעזרת מים חמים לנסות ולגרד את הכתמים העיקשים. רק אל תשכחו שגם המדפים והמגשים זקוקים לניקוי יסודי - אותם מומלץ להשרות בחומץ כל הלילה ואז לשטוף במים.

תנור אפייה. ShutterStock
לא חייבים מסיר שומנים, אפשר גם עם חומץ. תנור נקי/ShutterStock

ניטרול ריחות - אחת מתופעות הלוואי של תנור שלא נוקה בזמן היא הריחות המתלווים לכך. זה יכול להיות ריח של שרוף או שאריות אוכל ישן, אבל זה לא באמת חשוב: תמיד מומלץ לרענן את פנים התנור ולנטרל את הריח. איך עושים את זה? בדומה לטיפול באדים: הכניסו קערה חסינת חום עם קצת מים והרבה מיץ לימון סחוט, הפעילו את התנור על חום בינוני והמתינו כ-20 דקות. הריחות הרעים יתנדפו והתנור יוותר עם ניחוח לימוני ונקי.

ניקוי פירוליטי - שיטת ניקוי אקטיבית באמצעות תוכנית, במהלכה מופעל התנור בעוצמת חום גבוהה במיוחד, הגורמת לשריפה של כל משקעי הלכלוך והשומן ומשאירה את פנים התנור נקי ומבריק. בתום התכנית צריך רק לנגב עם מטלית לחה את החלקיקים שנשרפו ונאגרו בתחתית התנור (תכנית הפירוליזציה מגיעה לכ-480 מעלות, מלבנת את התנור בליבון חמור ומאפשרת בישול או אפייה של אוכל בשרי או חלבי בזה אחר זה לאחר הפעלת התוכנית. לכן התוכנית גם מאפשרת הכשרה לפסח, חג ושבת).

ניקוי המדיח

מדיח כלים. ShutterStock
נקו את המסנן משאריות מזון ולכלוך ועברו עם קיסם בחריצים של זרועות ההתזה. מדיח כלים/ShutterStock

ניקוי המסננים - ריח נעים, ניקיון אידאלי וכלים מבריקים מתחילים בשמירה על מסנן נקי. הקפידו לבדוק את המסנן באופן קבוע, ולהסיר ממנו חלקיקי מזון העלולים להצטבר ולגרום להתפתחות בקטריות וריחות לא נעימים. לניקוי אופטימלי של המסנן, פזרו עליו אבקת סודה לשתייה טרם ההפעלה, הוסיפו חצי לימון לסלסלת הסכו"ם והפעילו בטמפרטורה גבוהה.

ניקוי זרועות ההתזה - שאריות מזון או חומרי ניקוי עלולים לסתום מדי פעם את פתחי ההתזה ולפגוע בפיזור התקין של המים. לכן, מומלץ מעת לעת להקפיד על ניקיון הזרועות באמצעות מים וסבון. הזרועות קלות לשליפה והחזרה, וניתן להיעזר בקיסם שיניים לניקוי שאריות מזון שנכלאו בחריצים.

ניקוי פנים המדיח - ניתן לעשות זאת בשתי דרכים:
הפעלת תכנית Machine care - המדיח ינקה את עצמו והנורית בלוח הבקרה תזכיר לכם מתי צריך להפעילה. את התכנית מפעילים עם חומרי הניקוי הרגילים כאשר המדיח ריק מכלים.
שטיפה בחומץ - יש למלא כוס מלאה בחומץ ולהניח אותה במדף הגבוה של המדיח, במקום בטוח שיחזיק את הכוס. לאחר מכן להפעיל את המדיח על תכנית עם טמפרטורה גבוהה וכך פנים המדיח יתנקה מכל כתמיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully