וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה זעירה ושחורה במגדל תל אביבי יוקרתי

אף ששטחה של הדירה הזאת הוא רק 56 מ"ר, המעצבת לא נרתעה מהצבע השחור שנחשב ל"מקטין" ויצרה קונספט אורבני, דרמטי וגברי עבור בני הזוג שמתגוררים בה, עם משחקי שקיפויות והרבה פוקוס על הנוף

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
אם הולכים על שחור, צריך לדעת איך לעבוד איתו - אחרת, זה שיעבוד. סלון הדירה במגדלי we tlv/אורן עמוס

הפרוייקט: דירה קטנטנה בת"א
איפה: מגדל WE TLV
שטח: 56 מ"ר
הדיירים: זוג
תכנון ועיצוב: שירי שלום
סניטריה וחיפויים: MODY

החיים הם לא שחור לבן, אבל נדמה שבתקופה האחרונה, הרבה מחפשים יותר דרמות עיצוביות בתוך הבית, ופחות דרמות בתחומים אחרים. בני הזוג ברק ביטון, יוצר וזמר וליאור חיים, בלוגר תיירות ולייף סטייל, הגיעו אל מעצבת הפנים שירי שלום בעקבות המלצות. "היה להם חשוב לקחת מעצבת להגשמת כל הרצונות ומאוויי העיצוב, במיוחד שאלה מתרכזים בדירת בוטיק קטנה", אומרת שלום. שלום, שמכונה בפי מכריה ולקוחותיה "המעצבת בשחור", היא מומחית לצבע השחור, ומרבה לשלב אותו בעיצוביה השונים. "אצלי לא תמצאו מטבחים בירוק ובכחול", היא מחייכת. "אני מאוד אוהבת דרמטיות ואני חושבת שבמיוחד בתקופה הזו, שאין יותר מלונות בוטיק, חנויות מעוצבות וגיחה נוחה לחו"ל, אנשים מחפשים להכניס הביתה תחושה דרמטית ומסעירה. שחור עושה את זה טוב מאוד. במיוחד כשיודעים איך לעבוד איתו. חשוב שהוא יהיה סופר-פרקטי, אחרת זה לגמרי שיעבוד", היא מסבירה.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
"מההתחלה הבנתי שהכל יהיה סביב החלונות ויפנה אליהם". הנוף/אורן עמוס

דירת הבוטיק היא אחת מכמה דגמי דירות בבניין המגורים היוקרתי. דירתם של בני הזוג משתרעת על פני 56 מטרים רבועים, והיה חשוב לתכנן אותה מן המסד, כדי לא לגרוע דבר מהדרישות, בדרך להפוך לדירת החלומות. "איך שראיתי את ההדמיה של הדירה, כבר בשלבים הראשונים, הבנתי שהנוף יפהפה וקו העיר תל אביב נשקף מהדירה עד הים", אומרת שלום. "מיד הבנתי שזה יהפוך להיות הקונספט העיצובי המנצח. שהכל יהיה סביב החלונות, ויפנה אליהם". שלום מציינת שהשתמשה בטקטיקה נוספת בדירה, ודאגה ליצור אשליה של הכפלת הגודל, בעזרת מראות וגימורים מבריקים במקומות שונים בדירה.

כבר בכניסה מבחינים באופי התוסס של בני הבית, דרך עבודת אמנות שתלויה על המראה, פרי יצירתו של ברק ביטון. בן זוגו, ליאור חיים, צבר כמות נכבדה של פריטים ועבודות אמנות במסעותיו ברחבי העולם - בימים שעוד אפשר היה לנסוע בקלות - ושלום, כמעצבת מינימליסטית, ביקשה לברור והכניסה את מה שהיה מדויק והתאים לעיצוב הכולל. הפריטים משדרים את אופיים של בני הזוג ומכניסים עומק וסטייל אל תוך הדירה הקטנה.

עוד בוואלה!

מזרח תיכון חדש: הבית הכי יפה בכפר קאסם

לכתבה המלאה
דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
יצירת האמנות הצבעונית שנראית כבר מהכניסה היא פרי יצירתו של אחד מבני הזוג/אורן עמוס

בדירה היו כמה אתגרים, כשהבולט בהם הוט המטראז' המוגבל, אך אלה פוצחו בעזרת תכנון נכון ומהודק. מכיוון שליאור מבשל המון, הבקשה העיקרית היתה לדאוג לזירת בישולים פעילה ושוקקת, ולשילוב בין אפשרויות אחסון חכמות, שיכילו את מה שיש מבלי לדאוג לסדר וארגון ברמה היומיומית, לבין תצוגה לראווה של פריטי דגש. "היה אתגר גדול מבחינת הנדסת האנוש, מכיוון שהשטח שהוקצה למטבח היה קטן מאוד. היה צריך להשתמש בהרבה יצירתיות וטריקים כדי לגרום לזה לעבוד", מציינת שלום.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
המטבח היה אתגר גדול מבחינת הנדסת אנוש/אורן עמוס

מכיוון שהיה צורך באי שישמש כדלפק אכילה וגם בפינת אוכל לאירוח, שלום הנמיכה את הישיבה באי לגובה של 75 ס"מ, למראה קליל יותר שאינו מכביד ויזואלית או מקטין את החלל. מתוך האי דאגה למנגנון פרזול שהופך לשולחן פינת אוכל נשלף. משטח דקטון לאוס נבחר עבור משטחי העבודה, בשל העמידות והנוחות שלו.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
האי הונמך לגובה ישיבה של 75 ס"מ/אורן עמוס

המתח שבין הנסתר לגלוי בולט במטבח, שם נעשה שילוב מרהיב בין ארונות אחסון לבין ארונות חשופים, תחומים בזכוכית ובעלי תאורת לד רכה. הארונות חופו בציפוי פורמייקת נאנו עמידה, שלא מותירה סימני אצבעות, לצד ארונות בחיפוי פורניר עץ המותאם לדלפק שעשוי מעץ אגוז מלא, והם מתכתבים בהרמוניה ומציגים גרסה דרמטית, אך נעימה. ההשתקפות דרך הארונות משרתת היטב את הקונספט שבו הדירה מורחבת ויזואלית ומציגה את סביבת החוץ.

"אני מאוד אוהבת לשלב שחור עם עץ בבתים, כי חשוב לי שהתוצאה לא תיראה הייטקיסטית מדי ושהשחור יקבל טקסטורה וחמימות", אומרת שלום.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
משחקי שקיפויות ששולבו ברחבי הדירה יצרו אלמנט של הכפלת החלל/אורן עמוס

אלמנט ההכפלה בחלל התבצע, כאמור, בעזרת שקיפויות שונות. שלום שיבצה מראות אפורות בחללי הדירה, שיכפילו ויזואלית את הנוף ואת הבניינים, ובה בעת יעניקו עומק ורבדים לדירה הקטנה.

"בחדר השינה, לדוגמה, תכננו ארון בגימור זכוכית שחורה שבו הוטמעה גם טלוויזיה, שמשקפת היטב את הנוף מהחלון כשהיא לא פועלת. אפשר לראות השתקפות נהדרת של הנוף בחוץ בכל עת", אומרת שלום.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
מדפי עץ דקיקים בסלון מהדהדים את קו הרקיע של ת"א שנשקף מהחלונות/אורן עמוס

אלמנט אחסון שהופך לעיצוב בפני עצמו ממוקם מאחורי הספה שהורחקה קלות מהקיר. יחידת אחסון נסתרת מעץ משמשת להחבאה של כל מערכות האודיו והתקשורת, ומשמשת כארגז מצעים ואחסון. מעליה, סדרת מדפי עץ דקיקים בצורניות שמהדהדת את קו הרקיע של תל אביב

גם פריטי הטקסטיל מציגים חזות קלילה וכמעט בלתי מורגשת, ונראים בעצמם כמו יצירת אמנות. "אלו וילונות מבדי רשת שמדברים בשפת הקונספט העיצובי. שילבנו בהם שני גוונים בעזרת סטריפים, כדי ליצור אשליה של כמה גוונים בווילון, באופן שמזכיר שקיעה או זריחה הדרגתית, שוב, כהומאז' לקו הרקיע", מסבירה שלום.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
חדר השינה/אורן עמוס

הריצוף שנבחר הוא במראה בטון מלוטש, שבו רואים את האגרגטים ואת האבנים הקטנות בתוך הבטון. האריח המלוטש מחפה את הדירה כולה, ומעניק לה מראה הומוגני והרמוני. האריחים שנבחרו הותאמו בגוון לעבודות הנגרות ששולבו בדירה, מה שהעניק מראה מושלם וסימביוטי.

דירה במגדלי WE TLV בעיצוב שירי שלום. אורן עמוס,
אריחים שמדמים עץ שחור בחדר הרחצה/אורן עמוס

פריטי הסניטריה שודרגו במסגרת העיצוב של הדירה ונבחרו פריטים בגימורי פרימיום כמו במלון בוטיק. הם שולבו בחדרי הרחצה לצד ארונות בעבודת נגרות אישית. רצפת חדרי הרחצה חופתה בגרניט פורצלן ואילו עבור הקירות נבחרו שני סוגי אריחים עיקריים: האחד בלבן, ובמקלחון עצמו אריח שמדמה עץ שחור. אותו אריח "הועתק" דרך עבודת הנגרות, וניצב כקונטרסט מרתק, על רקע החיפוי בלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully