וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגלים פינות: גם הרהיטים שלכם השמינו בסגר

אפקט הקורונה? השפעות הסגר ניכרות לא רק על משקל גופנו, אלא גם על עיצוב הרהיטים, שבולטים לאחרונה בקימוריהם העגלגלים והשמנמנים. ואולי אלה אנחנו שפשוט מחפשים רכות ונחמה בתקופה הזאת, גם אם מדובר בספה

פופים עגלגלים מבית האופנה מיסוני. להשיג בRENBY. באדיבות RENBY,
אם כבר נגזר עלינו להיות סגורים בבית, אז לפחות עם רהיטים מזמינים ועוטפים. פופים עגלגלים מבית האופנה מיסוני. להשיג בRENBY/באדיבות RENBY

דרכם של טרנדים בעיצוב הבית לנוע במחזורים מעגליים, ממש כמו המגמה החדשה המסתמנת לאחרונה בעיצוב הבית - עיצוב עגלגל.

ניצניה של המגמה החלו עם מגמת הקוקונינג (Cocooning), מונח שהוטבע בתחילת שנות השמונים, על-ידי פיית' פופקורן, טרנדולוגית ויועצת שיווק אמריקנית. פופקורן זיהתה את העייפות והשחיקה מאורח החיים הבזבזני והראוותני, וגילתה שיותר ויותר אנשים מתכנסים בביתם במטרה להתרחק מהשיטפון הצרכני. כך גדלה הכמיהה למצוא מפלט בבית, בו האדם יכול להירגע ולהתמקד קצת בעצמו. מערכות הישיבה העגלגלות והעוטפות שטפו את העולם באותה תקופה. תופעה שאנחנו רואים חזרה שלה בימים אלו בעידן הסגרים והקורונה.

כורסאות ומערכות ישיבה עגלגלות - טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
איזון רך שמכניס הרבה רוגע הביתה. כורסאות ומערכות ישיבה עגלגלות - טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט

כורסאות, ספות, הדומים, גופי תאורה, שולחנות קפה, נראה כי כל מותג בעל שם השיק השנה עיצובים קמורים נפלאים. ובכלל, ההסבר לכך על פי דעת המומחים שמכנים את התקופה הנוכחית 'תקופת ה-ניו-קוקונינג' היא ההתכנסות בבתים כתוצאה מהסגר. אנשים מבינים שנגזר עליהם לשהות בבית, אז לפחות לעשות את זה עם רהיטים עוטפים, עגלגלים ורכים.

אותן צורות גמישות ותפוחות המאופיינות בקווים עגולים, מעוקלים, רכים ומחבקים, יוצרות איזון רך שמכניס הרבה רוגע הביתה, לדברי המומחים. סביבה נעימה, ביתית ומזמינה, ועיצוב פנים הרמוני מספקים רגעי הנאה וגילוי - בדיוק מה שנחוץ בעוד יום כאוטי.

עוד בוואלה!

איזה שנדליר: דו-משפחתי מודרני בעיצוב גיאומטרי

לכתבה המלאה
גופיי תאורה תפוחים להשיג בטולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
אפילו גופי התאורה עגולים ותפוחים. גוף תאורה לבן/טולמנ'ס דוט

תערוכת העיצוב הבינלאומית Maison and Objet המתקיימת מדי שנה בחודש ינואר, אומנם התבטלה השנה, אך זה לא הפריע לטרנדים הגדולים לזלוג לרשתות החברתיות, למגזינים וכעת גם לחנויות העיצוב כשהם מצביעים על מגמה ברורה - העיצוב העגלגל הוא הדבר הכי נכון לעידן פוסט קורונה 2021.

סקירה לאחור חושפת כי עיצובים תפוחים, עגלגלים וקמורים שהיו מזוהים עם שנות השישים היוו במשך תקופה ארוכה את התשובה לריכוך הקווים הישרים של האדריכלות המודרנית החדשה. אך אלו הופיעו תמיד בנגיעות קטנות, כדי שלא יסיטו את תשומת הלב מהמינימליזם שבבסיס השיטה.

כורסאות ומערכות ישיבה עגלגלות - טולמנ'ס דוט. טולמנ'ס דוט,
בדיוק מה שנחוץ בעוד יום כאוטי. כורסה עגולה של טולמנ'ס דוט/טולמנ'ס דוט

השנה נראה כי המודרניזם מגדיר מחדש את הקווים הישרים, כשהוא משלב הרבה יותר עיצובים גדולים, מעוגלים ומחבקים. אלו מגיעים גם בצורות ארכיטקטוניות כמו מגדלי המגורים הרבים שצמחו בנוף ארצנו לאחרונה (מגדלי Y, מגדלי בלו ונוספים) וכעת גם בתצורה של מערכות ישיבה ורהיטים.

היצע הרהיטים והאבזרים לעיצוב הבית במראה מעוגל והרמוני גדל מאוד בתקופה האחרונה. הרעיון כאמור אינו להחליף את כל הרהיטים בבית לרהיטים עגלגלים, אלא לשלב נגיעות עגלגלות. צורתם העגולה הופכת אותם לחברותית והרבה יותר מזמינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully