וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ של צבעים: הלבשת בית בשבי ציון

מהפך משמח לבית שהיה זקוק לרענון ושינוי, תוך מתן מענה לצרכים שהתעוררו עם השנים, והכל בתקציב מהודק והרבה אהבה לצבעים לא שגרתיים וכבוד לרהיטים עם היסטוריה

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
מראה אקלקטי עם נגיעה כפרית. ביתה של מירב שמחוני בשבי ציון/סיגל בר-אל

הפרוייקט: הלבשת בית פרטי בשבי ציון
שטח: 160 מ''ר
הדיירים: זוג + 3
עיצוב והום סטיילינג: מירב שמחוני (בעלת הבית)

הבית נמצא בשבי ציון, יישוב כפרי השוכן ליד הים. בעלת הבית מירב שמחוני היא ילידת המקום, סביה היו ממקימיו וילדיה הם דור רביעי ביישוב. הבית נבנה לפני כ-12 שנה בסגנון כפרי והבחירה באלומיניום הירקרק עבור הפרופילים של החלונות, מתכתבת עם התריסים בבתי המושב הוותיקים אשר נמצאים בשכנות.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
"הרצון היה להפיח חיים וליצור שינוי תוך מתן מענה לצרכים שהתעוררו בבית עם השנים". דלת הכניסה לבית, המטבח וספסל עץ מרופד בפינת העבודה/סיגל בר-אל

שמחוני היא בוגרת הסדנא למלאכת הלבשת הבית של גילי אונגר, ואחרי 12 שנים של מגורים בבית היא הרגישה שהוא זקוק לריענון וזריקת צבע שתפיח בו חיים חדשים. "התהליך נעשה במסגרת פרויקט הגמר שלי בסדנא. במהלכו נשענתי על חידוש רהיטים וחפצים שכבר היו בבית, צביעת קירות ורכישת פריטים חדשים ומותאמים. הרצון היה להפיח חיים וליצור שינוי תוך מתן מענה לצרכים שהתעוררו בבית עם השנים - התבגרות הילדים והשינוי התעסוקתי שלי", מספרת שמחוני.

לדבריה, היא כיוונה למראה אקלקטי עם נגיעה כפרית שיתחבר לעיצוב הקיים של הבית ויוסיף לו צבעוניות, אך מבלי לפגוע במראה הבהיר וה'אוורירי' של הבית. "בנוסף, היה לי חשוב לתת כבוד לרהיטי הוינטג' שירשתי ורכשתי במהלך השנים", היא אומרת.

עוד בוואלה!

דירה ירושלמית חשוכה הפכה לפנינת וינטג' מרגשת

לכתבה המלאה
הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
הכל התחיל מהשטיח. חלל הסלון הצבעוני עם קיר ירוק ושטיח פרחוני/סיגל בר-אל

בסלון נפרש שטיח בדוגמא וצבעוניות שהקפיצו את החלל והוא היווה 'קצה חוט' לשאר העיצוב של החלל המרכזי. הספה בגוון אפור נייטרלי, כיסא הנדנדה הצהוב והכורסא של סבתה של מירב ששופצה לא מזמן נשארו.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
הירושה מסבתא נצבעה בוורוד פוקסיה. סקרטר וינטג' וכיסא נדנדה/סיגל בר-אל

הקיר מאחורי הספה נצבע בגוון ירקרק והסקרטר - אף הוא ירושה מסבתא, נצבע בוורוד פוקסיה. גם שולחן הקפה נצבע מחדש ונרכשו כריות נוי חדשות במרקמים וצבעים מתאימים. על הקיר נתלו מספר תמונות ואלמנטים דקורטיביים ווילון בד ארוך בצבע שמנת נתלה מעל דלת היציאה לגינה. כדי להכניס עוד קצת ירוק לחלל, שמחוני פיזרה עציצים שונים.

בפינת האוכל נצבעו שניים מהכסאות בצהוב והשנדליר החום נצבע בוורוד פוקסיה.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
לפני כן היתה כאן פינת משפחה, עכשיו זהו חלל עבודה מלא השראה/סיגל בר-אל

חלל העבודה שימש קודם לכן כפינת משפחה במרכז הבית והאתגר היה להפוך אותו לפינת עבודה נעימה ואינטימית עבור שמחוני.

שולחן כתיבה משנות ה-50 שהיה שייך לאביו של בעל הבית שופץ תוך שמירה על צבעו המקורי וייחודו. כיסא וינטג' שנצבע מחדש ורופד בבד קטיפה ססגוני צורף אליו. הקיר שמאחוריו נצבע באותו גוון ירקרק ומרגיע המככב גם בסלון, ועליו נתלו יחידת מדפים המשלבת עץ וברזל וגופי תאורה במראה וינטג' נקי.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
מדפי מתכת ועץ בפינת העבודה/סיגל בר-אל
הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
כיסא וינטג' שנצבע בוורוד ורופד בבד קטיפה פרחוני וססגוני בפינת העבודה של בעלת הבית/סיגל בר-אל

ספסל הישיבה והאחסון הארוך שעמד בחלל קודם לכן פוצל, נצבע מחדש בירוק עמוק והותאמו לו מזרן ישיבה וכריות נוי. על קיר נוסף נתלתה קומפוזיציה של רישומים וגלויות. שטיח ועציצים משלימים את המראה.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
אווירת ים וגלישה בחדרו של הבן/סיגל בר-אל

חדר השינה של בנה האמצעי (13) של שמחוני שימש בעבר כסטודיו שלה, בעיסוקה הקודם כמעצבת גרפית. פוסטרים באווירת ים וגלישה נבחרו, מוסגרו והכתיבו את השפה הצבעונית בחלל. קיר מרכזי נצבע בכחול עמוק, נוספו 2 פופים גדולים, כריות נוי ושטיח בצבעוניות מתאימה. שולחן העבודה הרחב במיוחד שהיה בחדר גם בייעודו הקודם, נשאר והתווספו אליו כיסא אפור, יחידת מגירות ומדפים.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
חדר השינה של מאיה בת ה-8/סיגל בר-אל
הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
הטפט נבחר ראשון והכתיב את הטון. טפט פרחוני של פיפ סטודיו ומנורת וינטג'/סיגל בר-אל

בחדרה של הבת (8) הטפט של PIP STUDIO נבחר ראשון והכתיב את הטון - דומיננטי, עשיר ושמח. שאר הקירות נצבעו בוורוד בהיר מעושן מעט ונתלו עליהם גלויות ממוסגרות, לבבות מחומרים שונים ועוד. דלתות ארון הוויטרינה, שהיה שייך לסבתו של בעל הבית, נצבעו בגוון הוורדרד של הקירות וידיות העץ הוחלפו במוזהבות.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
ארון ויטרינה עתיק שעבר בירושה נצבע בוורדרד עדין והוחלפו לו ידיות. חדר השינה של הבת/סיגל בר-אל

חלקו השני של ספסל האחסון מפינת המשפחה מוקם בחדר הזה והותאמו לו מזרון חדש וכריות נוי. שטיח אפרפר נבחר לאזן את הצבעוניות המתוקה וליד המיטה הוצב שרפרף וינטג' קטן שנצבע מחדש.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
הקיר שמאחורי המיטה נצבע בגוון כחול-ירוק ומיד הקפיץ את החלל. חדר השינה/סיגל בר-אל

שמחוני הרגישה שחדר השינה שלה ושל בן זוגה קצת רגוע מדי. היא ביקשה להוסיף לו אופי וצבע שיהיה נוכח אך במקביל ישמר חלל שקט ונעים. לפיכך, הקיר מאחורי המיטה נצבע בגוון ירוק/כחול עמוק שמיד הקפיץ את החלל.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
שטיח מלבני צר למרגלות המיטה וכריות נוי ססגוניות שהונחו עליה הוסיפו אופי וצבע לחדר. חדר השינה/סיגל בר-אל

שידות הצד הסטנדרטיות הוחלפו בשידות וינטג' קטנות שנצבעו בוורוד, וילונות בד בצבע שמנת נתלו, על המיטה נפרש כיסוי, הונחו עליה כריות נוי ושטיח מלבני צר נפרס למרגלותיה. הידיות בשידת האיקאה הוחלפו לידיות קרמיקה צבעוניות ומגוון דקורציות נתלו על הקיר.

הלבשת בית בשבי ציון מירב שמחוני. סיגל בר-אל,
"כמעט כל צבע שבחרתי לקיר או פריט נתקל בתחילה בהרמת גבה וסימני שאלה מצד שאר בני הבית". שרפרף וינטג' שנצבע מחדש ופריטי דקורציה על הקיר/סיגל בר-אל

"כמעט כל צבע שבחרתי לקיר או פריט נתקל בתחילה בהרמת גבה וסימני שאלה מצד שאר בני הבית, אך בסוף התהליך התקבל השינוי בשביעות רצון גדולה ופרגון. אני מרגישה שלמרות התקציב הלא גבוה שהושקע בפרויקט (15,000 ש"ח), לא התפשרתי. והתוצאה שהתקבלה גם השיגה את המטרות שהצבתי לעצמי וגם אהובה מאוד על כל בני הבית", מסכמת שמחוני.

לעמוד האינסטגרם של מירב שמחוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully