וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים לראות: יש גינה ובריכה, אבל ההפתעה האמיתית בממ"ד

הם בסך הכל רצו חצר משודרגת ומפנקת עם בריכה שתגרום לילדים ולנכדים לרצות לבוא כל הזמן, אבל זה נגמר בשיפוץ מלא ואלגנטי של הבית, וכולל גם את אחד הפתרונות הכי מגניבים שראינו להסתרת דלת ממ"ד מכוערת

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, תכנון בריכה- חברת פלגים. לינוי ודרור,
מהבית המקורי נותרה רק המעטפת. תכנון ועיצוב: אדוה בנימין קלדרון, תכנון בריכה: חברת פלגים/לינוי ודרור

הפרוייקט: שיפוץ בית ושדרוג מרחב האירוח החיצוני
הדיירים: זוג + ילדים בוגרים
שטח: כ-200 מ"ר בנוי, על מגרש של דונם וחצי
תכנון ועיצוב: אדוה בנימין קלדרון
תכנון בריכה: חברת פלגים
תכנון נגרויות: טורן דיזיין מטבחים

הקשר בין חוץ ופנים מוסיף להתהדק - דוגמה נהדרת לכך הוא בית ששופץ לאחרונה במושבה ותיקה ופסטורלית באזור השפלה. "בני הזוג פנו אליי עם חלום לשיקום החצר הגדולה (ששטחה כדונם וחצי) אך כשבחנו יחד את התמונה הרחבה, ניתחנו את הצרכים ואורחות חייהם הבנו שהדבר הנכון לעשות הוא לתכנן מחדש גם את פנים הבית בן 30 השנים", נזכרת המעצבת אדווה בנימין קלדרון, שחתומה על התכנון והעיצוב החדש.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
הכניסה נמשכה החוצה כדי לאפשר התקנת דלת מהודרת ומודרנית/לינוי ודרור

"החלל הציבורי היה חשוך, מחולק ומסוגר ונכון היה לפתוח אותו לכדי חלל אחד מואר ואוורירי הכולל סלון, מטבח ופינת אוכל, כך שמכל פינה, גם בתוך הבית תופק הנאה מלאה מהחצר המשודרגת", היא מסבירה. "חשוב היה ללקוחות לייצר חצר מזמינה, עם אטרקציות כמו מטבח חוץ מאובזר ובריכת שחיה, כזו שתמגנט משפחה, חברים ובעיקר את ילדיהם הבוגרים לבוא לזמן איכות, אוכל טוב ולהנות מאווירה שמחה. מהבית המקורי נשארה למעשה רק המעטפת והממ"ד החוצץ בין המרחב הציבורי והפרטי. החצר גולחה לחלוטין ותוכננה מאפס".

עוד בוואלה!

קוביה כהה עם בריכה בסלון: בית יוצא דופן בראשל"צ

לכתבה המלאה
גיף דלת ממד תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
דלת אקורדיון - פיתרון מתוחכם להצנעת דלת הממ"ד הכעורה, מבלי לפגוע בתקניותה/לינוי ודרור

פנים הבית עבר מהפך של ממש שמתחיל כבר בדלת הכניסה אותה משכה בנימין קלדרון החוצה על מנת לייצר דלת כניסה מהודרת ומודרנית עם חיפוי מלא לקיר המבואה בקו אפס ובו הצנעה של חלון הממ"ד הממוקם ממש בצמוד. אותו ממ"ד טמן בחובו אתגר נוסף ולא פשוט, כשהדלת אליו חשופה לחלוטין לחלל הציבורי - "להצנעת החלון יצרתי חיפוי עץ אלגנטי בגוון הקיר, כרקע לשידת הכניסה, שממשיך ועוטף את הפינה בה ממוקמת דלת הממ"ד ומצניע אותה באמצעות דלת אקורדיון מתוחכמת שנפתחת החוצה ונטמעת בתוך כיס נגרות כך שדלת הממ"ד יכולה להיפתח ולהסגר באופן תקני ללא הפרעה".

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
כניסה מרשימה. דלת הכניסה לבית מבחוץ, כולל חיפוי שמסתיר את חלון הממ"ד/לינוי ודרור

לדבריה, זכתה המעצבת בלקוחות שנתנו לה יד חופשית יותר בתכנון, בעיצוב ובבחירת החומרים על מנת שהתוצאה תהיה מיטבית. שתי סוגיות בלבד הועלו בפניה בתחילת התהליך - חיבתה של בעלת הבית לרצפה מבריקה ובהירה, ואוסף עצום ומרהיב של מלחיות ופלפליות אותן אספו בעלי הבית במסעותיהם ברחבי העולם לאורך השנים: "חיפוי הרצפה המבריק היווה יריית הפתיחה בבחירת החומרים, הטקסטורות והגוונים לכיוון מראה אלגנטי ומהודר יותר - על מנת לחמם ולאזן את המרחב השתמשתי בעץ אגוז אמריקני שמעניק עומק בגוון האדמומי שלו, תכננתי פריטי נגרות אלגנטיים יותר, ושילבתי גווני חציל בטקסטיל מסוגים שונים ואלמנטים רבים מפליז".

כך למשל, במרכז המטבח העשוי חזיתות בהירות עם ידיות פליז ומשטח גרניט פורצלן כהה, מיקמה בנימין קלדרון אי גדול במיוחד העשוי חזיתות מחורצות לאורך בצבע שחור ליצירת מראה "כבד" ועליו משטח אגוז אמריקני. באי משולב גם מקרר יינות וסביבו איזור ישיבה מרווח.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, טורן דיזיין מטבחים. לינוי ודרור,
אי גדול בעל מראה 'כבד' עם פלטת אגוז אמריקני חמימה. תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, טורן דיזיין מטבחים/לינוי ודרור

כחלק מהמטבח תוכננה עבור בעלת הבית פינת עבודה שמחברת בין המטבח ומבנה הקמין הבנוי. מאחורי מבנה הקמין הוצנעה ספריה פרקטית למדפסת ולקלסרים ומעל פינת העבודה, ניצלה בנימין קלדרון נישה של חלון ישן בעל אדן עמוקה ליצירת נישה מהודרת משולבת זכוכית ופליז ובה מדפים א-סימטריים צפים ומדוקקים להצגת טעימה מאוסף המלחיות והפלפליות העשיר. "עבודות הנגרות בפרויקט זה מאוד מתוחכמות ומייצרות פתרונות נסתרים למערכות ותשתיות רבות. מעצבת טובה לא יכולה להגיע לתוצאה מדויקת ללא תכנון וירידה מוקפדת לפרטים קטנים בעבודה יד ביד עם נגר מומחה, פדנט ובעיקר סבלני", מודה בנימין קלדרון.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
משטח הגרניט של הקמין תואם את חומריות המטבח/לינוי ודרור
תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
פינת העבודה של בעלת הבית, מחברת בין המטבח לקמין/לינוי ודרור

הסלון תוכנן כך שיכיל שפע מקומות ישיבה ומורכב מספה ארוכה מול הטלוויזיה כשמשני צדיה ספה זוגית ושתי כורסאות מחוטבות. ביניהן פזורים שולחנות קפה בשילובי פליז וזכוכית בגבהים וקוטרים שונים. מבחינת הצבעוניות, לצד המונוכרומטיים, שולב טקסטיל דומיננטי בגווני חציל וסגול המעניק עומק לעיצוב החלל. לאורך קיר הטלוויזיה המשתלב בסופו עם הקמין, תכננה המעצבת מזנון אופקי נמוך המשמש כרהיט מולטימדיה משולב במגירות אחסון לכלים גדולים ובסופו פתח דמי לטיפול בקמין. חזיתות הרהיט בהירות והוא מחופה בפלטת עץ אגוז אמריקני בחיבור קוואר, תפירה הפוכה ונסתרת, כך שעל אף אורכו, הפלטה נראית נטולת חיבורים. באזור הקמין מתחלף העץ בקו אפס במשטח גרניט התואם לחומריות המטבח.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
ספות וכורסאות בגווני סגול ושולחנות בשילוב זכוכית ופליז בסלון/לינוי ודרור

בגב הסלון מול דלת הכניסה ועל רקע קומפוזיציה מעניינת של חלונות הוויטרינה המשקיפים לבריכה, ממוקמת פינת אוכל גדולה - הפריט היחיד שביקשו בני הזוג לשמור מביתם הישן.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
בגב הסלון וליד חלון הויטרינה מוקמה פינת האוכל שהיא הפריט היחיד שנשמר מהבית הישן/לינוי ודרור

חדר המאסטר תוכנן כשבכניסה אליו מתפצלים החללים לשלושה - במרכז חדר השינה, ומשני צדדיו חדר רחצה מאובזר וחדר ארונות. חזיתות הנגרות נצבעו באפור חצילי מעושן ותוכננו בקפידה כדי להתאים לידיות העגולות והמעוטרות שנבחרו מראש.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
חדר השינה ביחידת המאסטר/לינוי ודרור
תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
ארונות באפור חצילי מעושן עם ידיות עגולות מעוטרות. חדר הארונות/לינוי ודרור

גולת הכותרת היא החצר האחורית המטופחת בה מתכנסים בני המשפחה והחברים - צעירים ומבוגרים כאחד. בנימין קלדרון יצרה לאורכה ולרוחבה פינות חמד שמעצימות את החוויה, הבולטת שבהן היא הבריכה שתוכננה יחד עם חברת פלגים המתמחה בתכנון והקמת בריכות.

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, תכנון בריכה- חברת פלגים. לינוי ודרור,
בירידה לבריכה תוכננה מדרגה גדולה, המשמשת כאיזור שכשוך. תכנון בריכה- חברת פלגים/לינוי ודרור

לדברי אבנר צדוק, מבעלי החברה "הבריכה ארוכה ונוחה (15/5 מ'), אופטימלית לאירוח ולשחייה ומהווה פיצ'ר מרכזי בהוויה של הבית וכל פעילות ה-OUTDOOR מתרחשת סביבה. הגינון עוטף אותה והיא נשקפת במלוא הדרה מרחבי הבית. בירידה אליה תוכננה מדרגה גדולה במיוחד המשמשת כשיכשוכית. בהיותה המוקד העיצובי של החצר, דאגנו להתקין בה את כל המערכות בצורה אסתטית, נקיה וסמויה מהעין ולהאיר אותה בצורה מדויקת ומושכלת שמדגישה את מרכזיותה בחצר המטופחת והירוקה".

תכנון ועיצוב אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור. לינוי ודרור,
גריל, מעשנה, מקרר ואפילו ברז בירה. המטבח החיצוני/לינוי ודרור

לפני הבריכה ואחריה נבנו שתי פרגולות - הראשונה ביציאה מהחלל הציבורי ובה פינת אוכל חיצונית גדולה, והשנייה מעבר לבריכה - מרוחקת ואינטימית, ובה פינת ישיבה נוחה ומטבח חוץ גדול בצורת ר' הכולל גריל משוכלל, מעשנה, ברז בירה ומקרר ומשרת נאמנה את בני המשפחה, שעבורם החלק הקולינרי של האירוח הוא מרכזי ומשמעותי ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully