וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה כיוון: כדי ליהנות מהנוף היה צריך לסובב את כל הבית

כל הקירות הפנימיים נהרסו, הגינה הוגבהה בחצי מטר והכניסה עברה לצד השני של הבית, כדי שאפשר יהיה לשבת בסלון ולהביט לשדות. הצצה לבית פרטי במפלס אחד במושב בשפלה, שעבר שיפוץ כולל

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
מרחב המחיה והאירוח מוכפל על ידי החוץ. הסלון והמטבח/אביב קורט

הפרוייקט: שיפוץ בית פרטי במפלס אחד
הדיירים: זוג צעיר + 1
אדריכלות ועיצוב פנים: ליאת הדס

הבית יושב על מגרש של כחצי דונם. הוא נבחר על ידי בעליו אחרי חיפוש ארוך ברחבי הארץ אחרי בית צנוע במידותיו ובן קומה אחת. בית שישאיר מקום לגינה משמעותית שתאפשר להכפיל את מרחב החיים על ידי הכפלת הפונקציות הביתיות כמו בישול, אכילה ואירוח, רחצה ומנוחה, אשר יתאפשרו בו גם בחוץ.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
כדי לייתר את הצורך במדרגות ביציאה לגינה, הורם מפלס החצר ב-60 ס"מ כדי שיהיה תואם למפלס הבית/אביב קורט

כל החלוקות הפנימיות במבנה המקורי נהרסו, והוא תוכנן מחדש כך שכיווניו התהפכו. דלת הכניסה שהייתה בחזית הרחבה והמשמעותית לנוף, הוזזה לצדו השני של הבית והסלון מוקם מחדש עם פתחים חדשים וגדולים שמכניסים את הנוף החקלאי שעוטף אותו ביופי ירוק שמשתנה עם עונות השנה. המיקום החדש של הסלון והחלונות הרחבים מייצרים פתיחות ושלווה כשהעין משוטטת קדימה לקו האופק. מפלס הגינה הורם בכ-60 ס"מ על מנת לבטל את הצורך במדרגות ביציאה לגינה וכדי לשמור על זרימה פתוחה בין הפנים לחוץ.

עוד בוואלה!

הם ביקשו סקנדינבי, למעצב היה רעיון קצת אחר

לכתבה המלאה
בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
הסלון והכניסה החליפו מקומות, ופתחים רחבים וחדשים בקירות מכניסים את נוף השדות לתוך הבית/אביב קורט

"בכל פרויקט יש מערכת שיקולים מורכבת שמשכללת את הצרכים הפונקציונאליים של בני הבית, הנתונים הפיזיים והתקציב. לכן לא פחות חשובה מהצפת כל החלומות והעדפות, היא היכולת ליצר תיעדוף", אומרת ליאת הדס בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים ומי שהובילה את הפרוייקט הזה. "לי, כמתכננת של הפרוייקט הזה, היה חשוב להגיע להבנה עמוקה של הלקוחות ושל הדברים החשובים והקרובים ביותר לליבם, ועל מה יסכימו לוותר על מנת לקבל אותם".

דיירי הבית הזה הבינו שעל מנת לשמור על תחושת המרחב באזור הציבורי הם יוותרו על פינת אוכל קבועה ויסתפקו ביום יום באכילה גבוהה על האי במטבח. שולחן אוכל נוסף יוכלו להציב אם ירצו בחוץ, ובאירועים חגיגיים ישמש המרחב בין הסלון למטבח לעריכת שולחן אוכל גדול וזמני.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
כדי לשמור על הזרימה והמרחב, הדיירים ויתרו על פינת אוכל והסתפקו בפינת אכילה גבוהה סביב האי במטבח/אביב קורט

הדס מספרת עוד כי במהלך ההריסה התגלה עמוד קונסטרוקטיבי במקום שבו תוכנן במקור המשכה של הוויטרינה: "הרגעתי את הלקוחות שלרוב דווקא מאילוצים מתפתחים הפתרונות הכי מיוחדים. על ידי יצירת מדף בנוי מרחף לישיבה מול הנוף לצד האח, כשתחתיו מסודרים עצי ההסקה, הפך המקום לאחת מהפינות האהובות בבית".

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
האילוץ של העמוד הקוסנטרוקטיבי הוביל בסופו של דבר ליצירת אחת הפינות האהובות בבית. מדף מרחב לישיבה לצד האח/אביב קורט

"את כל עבודותי מאפיינים בתים שמורכבים מחללים מרווחים אבל אינטימיים, שהבחירות החומריות והאסטטיות בהם הן 'על זמניות' והחוויה האנושית תמיד במרכז", אומרת הדס. "גם בבית הזה הקפדתי על חיבור למקום ויצירת חלל שמלא בפשטות אלגנטית".

ליד דלת הכניסה מוקם ספסל עתיק שהגיע לארץ מדרום אפריקה עם הסבים של בעלת הבית. הוא נשכח עטוף במחסן ולאחר שהתגלה האוצר זכה לריפוד חדש ומיקום מושלם.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
ספסל עתיק מדרום אפריקה שנמצא במחסן זכה לריפוד חדש ומיקום מושלם סמוך לכניסה/אביב קורט

הדיירים המיועדים ביקשו לתכנן את הסלון ללא טלוויזיה, מתוך שאיפה לייצר מרחב ציבורי שמעודד אינטראקציות בין אישיות. במקום זאת, מוקמה הטלוויזיה בחלל פתוח שמקיים קשר עין עם הסלון ויתר חלקי הבית, מבלי שתהפוך למרכז החיים. בעתיד, אם תגדל המשפחה, יהיה קל לסגור את החלל ולהפוך אותו לחדר נוסף.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
חדר הרחצה/אביב קורט

מול פינת המשפחה, מוקמו שירותי האורחים ולצדם ארון השירות שמסתיר בתוכו גם את מכונת הכביסה והמייבש. מאחר שחדר השירותים פנימי ונטול חלון, מוקם חלון גבוה בקו התקרה על מנת להבטיח זרימת אוויר ואור.

חדר ההורים פונה גם הוא אל הנוף, כשמהחלונות הנמוכים שמול המיטה נשקפים השדות החקלאיים. בחדר הרחצה הצמוד ארון הכיור פתוח לחלל, אך בלתי מורגש מאחר שלא ניתן לחזות בו מהמיטה. איזור הרחצה הרטוב מופרד בחזית עשויה זכוכית חלבית, ואת הרצפה והקירות מחפים אריחי ענק דמויי בטון.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
חלונות נמוכים הצופים אל המוף מצויים בדיוק מול המיטה הזוגית. חדר השינה של ההורים/אביב קורט
בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
"חיבור למקום ויצירת חלל שמלא בפשטות אלגנטית". חדר השינה של ההורים/אביב קורט

מקלחת הילדים רוצפה באריחי אבן בגוון ניטרלי כשאת הקירות מחפים אריחים בכחול מעושן עם גלזורה שמקנה להם עומקי גוון משתנים ותחושה מימית.

בחדרה של הבת הצעירה חלון ישיבה נמוך עם מגרות אחסון לצעצועים, שסביבו ארונות הבגדים בגוון ורדרד עדין, סמוק וכמעט בלתי מורגש, כזה שיתאים לכל גיל ושלב בחיים. דלת יציאה לאזור נוסף בחצר מגדילה את מרחב החיים והמשחק.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
ספסל חלון נמוך לישיבה עם אחסון לצעצועים וארון בגוון ורדרד סמוק בחדרה של הבת/אביב קורט
בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
אריחי גלזורה בכחול מעושן מייצרים עומקי גוון משתנים ותחושה מימית. חדר הרחצה הכללי/אביב קורט

בעיצוב הבית נעשה שימוש בחומרים טבעיים ובצבעוניות רכה ומעושנת שיוצרת הרמוניה שלווה, עבור פריטי הטקסטיל נבחרו בדים טבעיים שמשלבים מוטיבים אתניים ולכל אלה מתווסף הנוף הירוק שעוטף את הכל.

בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
צבעוניות רכה, חומרים טבעיים ובדים אתניים. מבט מהמטבח לסלון/אביב קורט
בית משופץ בשפלה בעיצוב ליאת הדס. אביב קורט,
הנוף הירוק עוטף הכל. יציאה אל הדק והחצר/אביב קורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully